Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til Wordpress site

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Copenhagen
Tilmeldt 8. Jan 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg arbejder til daglig som freelance webdesigner, men er begyndt at lave hjemmesider for mindre kunder ved siden af. Jeg skal til at lave en side til en kunde vha. Wordpress, og har i den forbindelse følgende spørgsmål:

- Er det muligt, at man kan lave en slags "inkognito" udgave af siden, således jeg kan sende kunden et link som denne kan klikke på og bevæge sig rundt på, uden hjemmesiden reelt er uploadet og klar til brug af alle andre?

Kan godt være det er et meget basalt spørgsmål, men har ikke rigtigt kunne finde svar nogle steder - håber på i kan hjælpe mig.

På forhånd mange tak for hjælpen,

Mvh

Marcus Merrild 

Fra Odense V
Tilmeldt 11. Sep 13
Indlæg ialt: 19
Fra  Tilbudnet.dk Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Marcus

Du kan smide et frontscreen foran systemet (for eksempel, vi arbejder på at bliver færdige - vi forventer at siden er klar om x dage) (find plugins her: http://wordpress.org/plugins/search.php?q=coming+soon&sort=) Så kan folk med admin-permission fint navigerer rundt i den rigtige side, uden andre kan se den. 

Men hensyn til søgemaskinerne, så skal du ind under "Indstillinger" og "Læsning" og sige nej tak, indtil i er klar til at åbne op for siden.

 

En anden løsning er at have systemet liggende i en folder/sub - indtil i er færdige og så flytte den over på sin korrekte placering. :-)

Fra Nørresundby
Tilmeldt 19. Apr 11
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Tror desværre ikke, men jeg plejer at lave en lille video, så kunderne kan se hvordan de vigtigste ting fungere ...

Bryllups- og børnefotograf i nordjylland

- nordensfotograf.dk

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Marcus Merrild:

 

- Er det muligt, at man kan lave en slags "inkognito" udgave af siden, således jeg kan sende kunden et link som denne kan klikke på og bevæge sig rundt på, uden hjemmesiden reelt er uploadet og klar til brug af alle andre?

Afhænger lidt af hvad udbyder du bruger. Bruger du en udbyder der tilbyder en "midlertidig URL", kan du sidde og lave den på den og når så kunden har accepteret kan du flytte dns pegningen til serveren. Webhosting.dk har en sådan funktion så du kan evt. kigge der. Alternativt skal du ud i noget htaccess med password beskyttelse som så kunden taster ind, der er flere muligheder.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil anbefale dig at lave hjemmesiden på en midlertidig url, og beskytte url'en med password, så google ikke kan indeksere den midlertidige side.

Når hjemmesiden er færdig kan den let flyttes til den rigtige url.

---

Webhoteller med cpanel eller plesk kontrolpanel har muligheden for password-beskyttelse af url i kontrolpanelet.

Det bliver gjort via .htaccess filen: http://www.htaccesstools.com/articles/password-protection/ 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)