Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunde bestemer selv hvad de vil betale fra regningen. !!!

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

j.nys:

Kunden skriver at jeg kan ikke sende dem en inkasso varsel da sagen er en tvistig sag. - og at de se sagen som afsluttet da de ikke vil betale.

Kunde har da fuldstændig ret, men glemmer bare at du uden problem kan stævne ham.  Var jeg dig ville jeg gøre kunde opmærksom på at han vil blive stævnet såfremt han ikke betaler det fulde beløb.  Jeg er ret sikker på at kunde vil betale , for det bliver jo nok rimeligt svart at overbevise retten om at han ikke skal betale. Så vidt jeg husker koster det dig kun 750 kr. at stævne kunden. 

Hilsen

Ravn

Tilmeldt 23. Oct 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:37

Det er irrelevant om der er tale om et bestillingskøb, hvis det leverede hovedsageligt er en tjenesteydelse. Sandt er det dog, at er der bestilt tilvirkning af en genstand, så finder købeloven anvendelse, præcis ligesom den ville gøre hvis du havde købt genstanden selv.

Hvis du bestiller en VVSer hjem for at renovere dit badeværelse, så er det en tjenesteydelse (eventuelle leverede fliser m.m. vil anses for et accessorium til hovedydelsen, og ikke være omfattet af købelovens regler).

Tilmeldt 23. Oct 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:32

Takker for alle de dejlige svar :-)

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)