Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har købt et produkt som koster flere tusinde for et par kroner - kan de annullere ordren?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 5. Jan 13
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Surfede lidt rundt og stødte på en radiostyret bil på en dansk webshop. Da de har lavet en fejl imens de opdaterede produkter(går jeg ud fra) kostede denne bil kun 4 kr. selvom den normalt koster flere tusinde kroner.

Ja, jeg køber den så med tanken om at går den så går den. Nu har tanken så sat sig i mit hovede: må de annullere ordren eller skal de sælge mig den til de 4 kr?
Tilmeldt 8. Oct 13
Indlæg ialt: 180
Fra  Vuuh Group ApS Skrevet kl. 00:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tydelige fejl tager de formentlig forbehold for :) - Generelt synes jeg også det er dårlig stil hvis man kæmper for noget man VED er i ond tro!

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 00:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Skal ikke kunne svare helt præcist, men tror godt de kan annullere ordren, da der er noget der hedder "At handle i ond tro", hvilket med andre ord vil sige, at du jo som du også selv nævner, godt ved at kr. 4 er en fejlagtig pris for den pågældende vare.

Tilmeldt 22. Sep 08
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 00:38

Jeg håber de trækker et par tusinde i stedet for de 4kr... samt giver dig ingen returret. :)
... selvom det ikke vil være tilfældet.

Men folk der decideret handler i "ond tro" bør få en form for lærestreg.... 
Indtil du ikke får en ordrebekræftelse kan du ikke hænge dem op på det, de vil formentlig finde ud af fejlen inden de behandler ordren og sender dig en odrebekræftelse = Du har en dårlig sag.

Fra København
Tilmeldt 5. Jan 13
Skrevet kl. 00:43
Mhmm, ja jeg er lidt et røvhul.
Men det var lige så meget for at se om den gik igennem da jeg aldrig har oplevet det før..
Og har en ordrebekræftelse ;)
Tilmeldt 8. Oct 13
Fra  Vuuh Group ApS Skrevet kl. 00:47

Se efter butikkens handelsbetingelser. Man tager typisk forbehold for tastefejl eller andet. Dette vil gå under dette.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:48
Tilmeldt 8. Oct 13
Fra  Vuuh Group ApS Skrevet kl. 00:53

Men nu er det nok hurtigt at pointere at bare at personen har skrevet her, har gjort at det er tydeligt han er i ond tro og derfor aldrig ville få noget ud af det :)

Fra København
Tilmeldt 5. Jan 13
Skrevet kl. 01:18
Der står intet om det under handelsbetingelser.

Tak for links - har dog ikke tænkt mig at føre det ud i en retssag hehe
Tilmeldt 29. May 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 02:16

Hej Frederik,

Da du købte bilen vidste du godt at 4 kr. var for billigt og urealistisk, du indrømmer indda offentligt at du formoder der var tale om en fejl - du var derfor hvad man i jura sprog kalder i "old tro". De har ret til at annullere handlen.

/Nicolaj

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)