Surfede lidt rundt og stødte på en radiostyret bil på en dansk webshop. Da de har lavet en fejl imens de opdaterede produkter(går jeg ud fra) kostede denne bil kun 4 kr. selvom den normalt koster flere tusinde kroner.
Ja, jeg køber den så med tanken om at går den så går den. Nu har tanken så sat sig i mit hovede: må de annullere ordren eller skal de sælge mig den til de 4 kr?
Skal ikke kunne svare helt præcist, men tror godt de kan annullere ordren, da der er noget der hedder "At handle i ond tro", hvilket med andre ord vil sige, at du jo som du også selv nævner, godt ved at kr. 4 er en fejlagtig pris for den pågældende vare.
Jeg håber de trækker et par tusinde i stedet for de 4kr... samt giver dig ingen returret. :) ... selvom det ikke vil være tilfældet.
Men folk der decideret handler i "ond tro" bør få en form for lærestreg.... Indtil du ikke får en ordrebekræftelse kan du ikke hænge dem op på det, de vil formentlig finde ud af fejlen inden de behandler ordren og sender dig en odrebekræftelse = Du har en dårlig sag.
Mhmm, ja jeg er lidt et røvhul. Men det var lige så meget for at se om den gik igennem da jeg aldrig har oplevet det før.. Og har en ordrebekræftelse ;)
Men nu er det nok hurtigt at pointere at bare at personen har skrevet her, har gjort at det er tydeligt han er i ond tro og derfor aldrig ville få noget ud af det :)
Da du købte bilen vidste du godt at 4 kr. var for billigt og urealistisk, du indrømmer indda offentligt at du formoder der var tale om en fejl - du var derfor hvad man i jura sprog kalder i "old tro". De har ret til at annullere handlen.