Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At etablere virksomhed i USA / Selskabsskat i Florida?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg og min familie er i fuld gang med at etablere virksomhed men vil gerne høre om nogen her har kendskab til det juridiske og skattemæssige i forhold til at køre salgsafdeling herfra og have hovedsæde i Miami, Florida.

For at gøre en lang historie kort, så er vi ofte i Miami da min familie er derfra. Min faster og hendes mand der er bosat i North Miami Beach, driver hoteller langs hele USA'a østkyst og mine fætre og kusiner driver alle forretninger både i Miami, Maryland, Ocean City nordpå og lidt på vestkysten. 

Da de er meget mere inde i det at drive virksomhed i USA men ikke den danske del - og jeg og min mand og børn ønsker at bo i nærheden af familien eks. 2-3 mdr. om året i Miami, og min fætter Ben, er partner i denne virksomhed som jeg er i fuld gang med... så ville vi lige høre om der er nogen hér inde som rent praktisk kunne give et råd ifm. hvis min forretningspartner (Ben) overtager som Direktør og så har hovedsæde i Florida. 

Kan jeg have salgsafdeling/grossistshop osv. her i DK hvis virksomheden er amerikansk og hvordan skal jeg betale skat og moms osv?

Hvad er selskabsskatten i Florida i forhold til i DK? Har googlet men der er mange forskellige svar.
Kunne også vente og spørge familien imorgen, men de arbejder så meget så i svarer nok før dem! 

Måske et dumt spørgsmål, men jeg er også lidt interesseret i hvordan andre gør dette, hvis der er nogen der har erfaring med det. Mere i forhold til at blande familien ind i dette. Vores familie er 100% sammentømret - så sådan noget som ikke at blande familie og penge, kender vi ikke noget til :O) 
Derimod hører vi gerne fra nogen omkring det at flytte en virksomhed til eks. Florida... er det bøvlet eller skal vi lukke for at blot åbne op der... vi har jo endnu ingen indkomst da vi stadig er i opstartsfasen? 

Vi tager selvfølgelig til skat og spørger hvordan vi skal forholde os, men de sidder jo ikke med den praktiske iværksætter erfaring og kan nok ikke komme med så mange guldkorn i forhold til hvordan det bedst lader sig gøre, andet end hvordan jeg skal betale skat og moms osv.

Mvh Sue

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 09:40

Lige i tillæg så fandt jeg en rigtig god blog af en Thomas som egentlig var meget inspirerende, men han er nu selv bosat der og det gør at forholdene jo er anderledes vil jeg mene. 

De ellers så aktive aminoer må have sovet da jeg postede indlægget, så jeg smutter blot en tur på skat :) og så må de praktiske og udfordrings mæssige råd komme af egen erfaring henad vejen. 

Mvh Sue

Fra Hellerup
Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 11:04

Hej Sue

Få lavet en partnerskabsaftale (jeg ved ikke om det er den korrekte tekniske betegnelse) med Ben i forbindelse med etableringen af selskabet. Den bruges til at afgøre hvordan i skal forholde jer til hinanden, hvis en eller flere af ejerene ønsker at afvikle sin ejerandel, presse en af de andre ejere ud af selskabet, fordeling af overskud m.m.

Det er sådan set ligegyldigt om han er familie eller ej, den skal bare være der.

Jeg har ikke noget konkret bud på hvilken virksomhedskonstellation som er mest hensigtsmæssig for jer, men tal med en dygtig revisor eller advokat om det.

Mvh Jens

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 12:28

Jens Johansen:

Hej Sue

Få lavet en partnerskabsaftale (jeg ved ikke om det er den korrekte tekniske betegnelse) med Ben i forbindelse med etableringen af selskabet. Den bruges til at afgøre hvordan i skal forholde jer til hinanden, hvis en eller flere af ejerene ønsker at afvikle sin ejerandel, presse en af de andre ejere ud af selskabet, fordeling af overskud m.m.

Det er sådan set ligegyldigt om han er familie eller ej, den skal bare være der.

Jeg har ikke noget konkret bud på hvilken virksomhedskonstellation som er mest hensigtsmæssig for jer, men tal med en dygtig revisor eller advokat om det.

Mvh Jens

Nårh ja det er da et must - måske vil en af os ud af det en dag - så god idé! Det tænkte jeg slet ikke på.... vi har det meget sådan at hvad der er dit, er mit - men nu har JEG jo ikke delt virksomhed med min amerikanske familie før, så måske en god idé.

Tak for indput!

Mvh Sue Yes

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 12:36

Den Amarikanske ambassades handelsafdeling vil kunne hjælpe dig gratis med div oplysninger når det handler om at starte op i USA.

Ravn

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 18:53

Ravn:
Den Amarikanske ambassades handelsafdeling vil kunne hjælpe dig gratis med div oplysninger når det handler om at starte op i USA.
Ravn - Tak for svar.

Jeg tænker helt klart at give dem et besøg også, man kan jo aldrig blive for klog ;)

Mvh Sue

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)