Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

avisen bruger mit billede uden min samtykke

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 3. Nov 09
Indlæg ialt: 57
Fra  michaelbang.com Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Aug 12
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 15:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Dennis Møller:

1. Fotografen burde aldrig have afleveret ufærdige billeder til kunden (undtaget til udvalg) eller modellen..Plus der skal være kontrakter på alt.
2. Det er fotografens ophavsret der er blevet krænket. Så han skal hive fat i avisen og modellen.
3. Avisen har et ansvar i og med at de udemærket godt ved at der er en krativ kraft bagved billederne. Ment på den måde at de skulle have spurgt den person der afleverede billeder til dem OM der var noget der skulle skrives på og om han har tilladelse.. (jeg har selv haft et par sager kørende imod forskellige forlag om selvsamme)..De kan ikke gemme sig bag "god tro"

Når det er sagt så er det for lille en sag og for mange løse ender til at det kan betale sig at køre videre med noget.. Det handler i bund og grund om at man kører processen ordentligt og undgår disse ting.

yep, jeg har droppet denne håbløse sag, er mere på vagt næste gang, det en lærestreg for mig, og jeg er blevet klogere......

Set Søn 15:22
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 16:11

Dennis Møller:
De kan ikke gemme sig bag "god tro"

Det kommer meget an på omstændighederne.
Resten af det du skriver er 10000% rigtigt - bortset fra, at designeren også kan have del i ophavsretten, men det er en uvæsentlig detalje i denne sammenhæng. 

Venlig hilsen

Hans

Fra København S
Tilmeldt 26. Sep 06
Indlæg ialt: 411
Fra  Dennis Møller Photography Skrevet kl. 16:17

Hans>

Den er lidt kringlet.. Du har ret i det meste. Faktum er bare at aviserne har et ansvar da de er de "voksne" i denn sammenhæng..Ment på den måde at de kender reglerne.. (eller burde kende reglerne) .. Herunder spørge ind til om der skal krediteres en evt fotograf eller lign.
Som du selv siger så tænker de fleste ikke over det da de fleste har en travl hverdag og billedemateriale er jo altid godt at få.

Jeg kender ikke så meget til designophavsret.. Jeg kan kun drage erfaring fra mine egne sager (som jeg har vundet) efter aviser har brugt mine billeder uden min samtykke.. Selvom de råbte god tro og lign. Den går bare ikke i retten.

Men i denne sag er der bare begået fejl hele vejen igennem afsluttet med det der normalt sker.. En redaktion der ikke spørger ind til noget.

Jeg er overbevist om at avisen slet ikke har ønsket at skade nogen som helst.. sagen er bare at de har handlet forkert.. avisen har handlet forkert, modellen har handlet forkert.. Jah... osv..

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15008
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dennis Møller:

Jeg er overbevist om at avisen slet ikke har ønsket at skade nogen som helst.. sagen er bare at de har handlet forkert.. avisen har handlet forkert, modellen har handlet forkert.. Jah... osv.. 

Ifølge trådstarters indlæg, oven over dit, så har modellen åbenbart 1/3 del af rettighederne, og så er spørgsmålet vel, om der overhovedet er sket en krænkelse? Det er en af rettighedshaverne, som har handlet på egen hånd...

Sagen er og bliver rodet og uigennemskuelig, og hele det setup, som der er med rettighederne til de omtalte billeder er tåbelig, hvis du spørger mig. En burde have rettighederne, mens nogle andre brude have en begrænset brugsret. Hvem og hvordan, det kan så aftales individuelt! 

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

https://shop.cosmos-co.eu/da/

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15008
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:32

CRAZY:

Juul:

CRAZY:
Vi har muligvis fået noget ud denne kedelige sag....venter li en mail fra chef redaktøren, og vender tilbage, hvad løsningen bliver :-)

Hej Crazy

Det lyder rigtigt godt, håber så i kan bruge det fremadrettet og komme ud over stepperne med ny energi og nye kreative tanker på jeres produktudvikling / design.

Følg op på den chance i her har fået og håber i kan få rigtig god eksponering på hver af jeres forretningsområde.

Tak Juul, og jeg er så glade for Amino eksisterer og er talerør for sådanne som os, der laver fejl, og kan få lidt hjælp her og der og spark i den rigtige retning, lige nu har jeg snakket med modellens far, og mor også begge var kede af det, og jeg blev helt blød i knæene, og ja, en fejl kan ske, der ik nogen der er perfekte, og i stedet for snakke om erstatning , sags anlæg og kompensation, så li slå koldt vand i blodet, og få en bæredygtig løsning ud af det, så vi alle bliver glade, det handler om hjælpe hinanden, og ik smadre hinanden, så lige nu er jeg RIGTIG glad :-) Der ER søde og rare mennesker derude :-)

Det var godt, at du lyttede til Juul og undertegnede, det får du nemlig mest ud af :)

Så held og lykke med den kommende omtale! 

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

https://shop.cosmos-co.eu/da/

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)