|
Hej Crazy, Jeg vil anbefale dig at læse mit blogindlæg på Fresk.dk: "Svindel for millioner i mediebranchen! Bliver du også snydt?" http://fresk.dk/svindel-for-millioner-i-mediebranchen //Michael |
Dennis Møller:1. Fotografen burde aldrig have afleveret ufærdige billeder til kunden (undtaget til udvalg) eller modellen..Plus der skal være kontrakter på alt.
2. Det er fotografens ophavsret der er blevet krænket. Så han skal hive fat i avisen og modellen.
3. Avisen har et ansvar i og med at de udemærket godt ved at der er en krativ kraft bagved billederne. Ment på den måde at de skulle have spurgt den person der afleverede billeder til dem OM der var noget der skulle skrives på og om han har tilladelse.. (jeg har selv haft et par sager kørende imod forskellige forlag om selvsamme)..De kan ikke gemme sig bag "god tro"
Når det er sagt så er det for lille en sag og for mange løse ender til at det kan betale sig at køre videre med noget.. Det handler i bund og grund om at man kører processen ordentligt og undgår disse ting.
yep, jeg har droppet denne håbløse sag, er mere på vagt næste gang, det en lærestreg for mig, og jeg er blevet klogere......
Bliv gratis medlem