Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan importere man billigst varer fra thailand

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Feb 13
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg er ved at lege med ideen om at starte virksomhed, og skal i den forbindelse importere tøj thailand, hvordan gør man det nemmest,hurtigst,billigt og bedst....

tænker total løsninger..... hvor moms told og det hele er indberegnet

mvh. Ulrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:54

der findes jo speditører og klareringsbutikker, fortoldningsbutikker der kan stå for alt inkl finde toldtarrif MEN

det er som at skulle ha malet vinduer og ville ha den nemme løsning hvor man bare sidder på en stol og ser på. Det er meget dyrere end selv at købemaling og komme det på - til gengæld kan kvaliteten være bedre

Med andre ord, det et valg. Vil man betale sig fra besværet og kan man lægge prisen på til kunder som ren ekstra, eller taber man fortjeneste ved ikke selv at kunne fortolde og alt

et par quick links der måske kan hjælpe
basalt om import og told http://johnhannover.blogspot.dk/2013/05/import-fra-uden-for-eu-helt-kort-basis.html
og husk så at du skal være import registreret inden du går i gang
http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/importrregistrering-kort-forklaret.html

Vær forberedt på, at der er lidt besvær med at importere tøj, både i forhold til det nævnte, men også i forhold til mærkning, varedekleration, sikkerhed mod giftstoffer i tøjet, kritik i forhold til arbejdsforhold lokalt, størrelser man behøver, afsmitning og erstatningskrav fra brugere, knapper/zink, krympning osv - så tag prøver hjem og test og vær sikker på du ikke kan komme i vanskeligheder. Samme gælder for al import fra uden for EU i alle fald

god vind med det
john hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 08:15

Skal du bestille på nettet eller under rejse.

Når jeg har sendt hjem under rejse har vi spurt på hotellet ellers findes der masser på tøjmarked.

Når alt er pakket og har fragtbrev har jeg brugt toxklar.dk så har det været klar til udlevering hvis det ikke har været taget ud til toldkontrol.

Men mange gange har de sendt det som personlige effekter og det har været hjem med samme fly.

Har selv hentet det i lufthavnen mange gange været klar om aften.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 18. Feb 13
Skrevet kl. 09:40

jeg skal importere fra thailand til min virksomhed ikke til privat

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 13:12

ulzt4r:

hvordan gør man det nemmest,hurtigst,billigt og bedst....

tænker total løsninger.....

Beklager men der findes ingen nem hurtigt og billig løsning på det du ønsker - seriøs import kræver desværre meget arbejde ellers kommer man galt afsted .

Tilmeldt 17. Mar 13
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 13:30

Hej Ulrik,

Som andre også skriver så er tøjbranchen nok noget af det sværeste at arbejde i når man skal importere. Er det dine egne "mærker" og dit påhæftede logo så tror man at alt er fint. Men er der nogle allerede eksisterende modeller på markedet som til forveksling ligner dine så kan man let få en sag på nakken. Modeverden er svær at "beherske". Det er ikke for at tage "pippet" fra dig men for at "køle dig lidt ned"; jeg ved dog ikke om du allerede er proff på området men det håber ja i det mindste.

Transport, fortoldning mv. afhgænger af mængder/rimfgang/vægt. Taler vi containere så er det helt sikkert skibsfarten du skal have fat i men taler vi små prøvekollektioner så kan du med nemhed benytte Thailands Postvæsen til at sende pakker for dig op til 20 kg. Der er 6 til 7 dags transport tid fra Thailand til Danmark og det koster ikke særligt meget at sende. Ved hver forsendelse skal der tillægges told i Danmark ligesom Post Danmarkl skal have 160 DKK for papirarbejdet. I dette tilfælde skal du blot have nogle i Thailand til at pakke og afsende for dig efter dine specifikationer.

Her har du en Toldberegner som du kan benytte som udgangspunkt; den er kun retningsgivende: http://www.toldpriser.dk/toldberegner

Her er Excel Ark med fragtpriser fra Thailand men det er ikke 100% opdateret, sikkert et par år gammelt.
3731.Postage-Costs-from-Thailand-to-Everywhere.xls

Held og lykke med det hele og skriv hvis du kommer på disse kanter, vi kan jo altid drikke en kaffe. :-)

vh
Rainer

Tilmeldt 18. Feb 13
Skrevet kl. 14:44

DET ER IKKE for at tage den nemmeste smutvej... jeg laver et opslag, med et seriøst spørgsmål, og forventer også et seriøst svar.

Jeg tænkte mere i retning af folks personlige erfaringer med bl.a UPS.com GLS.com osv

jeg har styr på min leverandør, og kan ikke falde i fælden med ophavsret.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)