Det virker jo også som en helt tosset historie. Det er netop ikke spørgsmålet om 250,- kr. eller ej, men det principielle i, at der sker et skift, hvor overgangen er horribelt organiseret, IT systemet svigter, og servicen omkring er elendig (ikke til stede). Skiftet til "Digital postkasse" bør reducere udgifterne for Erhvervsstyrelsen, SKAT m.v. (forhåbentlig!), hvilket burde være godt, men om så meget mere bør der være budgetteret med en sublim service i denne overgang. Tænk hvis vi forringer vores service til vores kunder, skifter til noget som skaber en masse bøvl og bagefter opkræver et gebyr for at få hjælp til at løse det bøvl? Som kunde vil tage flugten med det samme, eller har i hvert fald muligheden. Det ærgerlige er hér, at der ingen alternativ er: Vi er sat skak mat, og for de ansvarlige i denne process vil der ingen konsekvens være. Held og lykke med de sidste 3 numre - håber det går lettere! |
Digital Postkasse. Nu med NemID. Der IKKE er Nemt :-(
|
Jeg nægter at få mavesår. Jeg fører en log over, hvad jeg prøver og hvornår og til hvilke(t) telefonnum(re), jeg ringer, og - hvis jeg kommer igennem - hvad der svares. Jeg tager skærmdumps af fejlmeldinger. Hvis myndighederne slår ned - det tror jeg stadig ikke, at de gør - så har jeg dokumentationen parat. |
Hej alle Nu er dette nok "bøvlet", men måske også en nødvendighed. Jeg har så en "lille" opgave (Ironi kan forekomme). Jeg har en kunde med en enkeltmandsvirksomhed, som følgelig som alle andre erhvervsdrivende skal have en digital postkasse. Det er ikke noget problem, udover kunden er 86 år og ikke har det fjerneste begreb om internet og digitale løsninger ligesom vedkommende end ikke ejer en mobiltelefon. Det kan følgelig løses, men det er ikke helt enkelt ligesom kunden må forlade sig på trediemand i forbindelse med afgivelse af de nødvendige fuldmagter m.v.. En historie fra den virkelige verden Tonny |
NOGEN gange må man jo stole på sin revisor ![]() Jeg hjælper et ægtepar - næsten samme alder - logger ind med deres kode og betaler regninger og checker net bank - De ville ikke tidligere ha fortalt ET ord om deres økonomi - men sådan er det nu en gang, og jeg fortæller selvsagt ikke andre om deres økonomi - beundrer faktisk deres måde at klare det på. Deres knægt fra Jylland har givet dem sin gamle bærbare og nu kan de selv åbne netbank og også klikke betalingsvindue, men de er stadigt usikre på om de nu får skrevet rigtigt hvis de skal overføre, så de gir hellere en kaffe og en småkage og får mig til det - men jeg tror om en måned eller to så kan de helt selv, og i sidste uge svarede de selv skype for første gang selv da de svarede et barnebarns hyggeopkald Problemet er jo reelt Tonny - helt gamle som aldrig har haft computer - de er på den med den nye teknologi. Netbanker, borgerservice som er via nettet, pension til nemKonto, postkontorer lukkede og ændret til pakkeservice i supermarkedet - men de må jo lære det - men de som ingen familie har - svææææært vh |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Jeg kan heller ikke lide det. Jeg har brugt masse af tid på det. Jeg tror, at min digital postkasse virker nu. Men jeg forstår ikke procedure, bare gøre det tilfældigt. |
NemID Administrator, Erhvervssupport, NemID Erhverv, Medarbejdersignatur, Digital Postkasse, virk.dk, nets-danid.dk, e-Boks, nøglekort, nøglefil, medarbejdersignatur til sikker e-mail, signatur på hardware også kaldet krypto-token, CPR-tilknytning, funktionssignatur, virksomhedssignatur, fleksibel signaturfunktionalitet, digital signatur, medarbejdersignatur avanceret, servicen ekstern administration, administratorsupport, 1st line support, 2nd line support, pro-pakke, DanID, lokaladministrator, OCES-certifikat. Jeg forstår ikke, hvorfor det skal være så besværligt! Jeg har forsøgt at bestille en ny midlertidig adgangskode. Det kan ikke lade sig gøre - jeg får en fejlside frem. Jeg har også forsøgt at bestille en Medarbejdersignatur igen, men da jeg allerede har bestilt den én gang, tror systemet, at jeg vil oprette en ny medarbejder i virksomheden. Det vil jeg ikke. Nu har jeg så fået en venlig påmindelse om, at jeg skal oprette min Digitale Postkasse med det samme, for ikke at gå glip af vigtig post fra det offentlige. Hvis jeg har problemer, står der, skal jeg kontakte Administratoren (det er mig selv) eller Erhvervssupporten. Sidstnævnte koster 250,-. |
Jeg var nr. 40 i køen efter at have fået fejlmelding flere gange :) Tror at deres side er oppe igen. Jeg har lige bestilt NemID. |
Det er lige nøjagtigt, hvad jeg også oplever. |
Jeg har bokset med at få medarbejdersignatur i et stykke tid nu. Fik bestilt og modtog nøglekort samt midlertidig adgangskode, men da jeg skulle aktivere frøs Nets side. Jeg har siden da ikke kunne bruge den midlertidige adgangskode da den kun kan bruges 1 gang. Det skulle så være muligt at bestille en ny, men havner hver gang på en side hvor der står "Der er sket en fejl" Jammen hurra. Har prøvet at kontakte Nets telefonisk men de 4 forskellige valg jeg trykkede mig ind på endte med at henvise til nettet. Skrev til deres support her d. 9/10 og fik en venlig auto besked om at de ville vende tilbage hurtigst muligt. Jeg venter stadig og tvivler meget på at min virksomhed er klar med digital postkasse her d. 1/11 |
Smartphone og tablet tilbehør med gratis fragt & dag-til-dag levering. Køb dit iPhone 5S Cover hos CheapGear.dk