webshop, såsom blyanter, viskelædder osv.. Men med hello kitty og andre figure på?
er det helt forbudt?
Ifgl. denne facebook side er de agent for Kitty. Men de henviser til en anden side hvor de ikke har Kitty. Så jeg ikke om de stadig er det.
Men Jeg tror ikke at de store kæder som Coop - Fakta osv. bevist sælger kopi varer. Og jeg mener de har solgt Hallo Kitty. Ellers har en af de andre kæder gjort det.
Men jeg ved også fra tidernes morgen hvor man kunne købe disney cover til mobil telefoner fra grossister men det stoppede da Disney valgte og sætte licensen op med 400%. Men jeg købte i Thailand til den store guldmedalje men fandt ud af at de ikke var lovlige med tiden. Nogle sagde at den licens som de havde i Thailand kun var gyldig i østen og ikke i EU. Og havde kun en gang problem men det var Nokia og SonyEricsson cover 16 stk det kostede 30.000 opkrævet af div. advokater som man også kan se i diverse tv programmer. I samme forsendelse var også en kopi Chanel taske de krævede 45000 men hvis den havde været med kufferten hjem havde det ikke været et problem fordi se var det til privat brug. Men fordi det var til et firma så mente man den til videre salg. Der var også Disney bluser men da Skat aldrig fik svar fra advokaten i Tyskland fik vi dem udleveret igen.
Så man kan sige at transporten har noget og sige. Og antallet af det man har med hjem.
Men man skal også bare tænke på at meget af det som bliver produceret ulovligt også er styret af Mafiaen på en eller anden måde.