Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kina kopivare..

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Oct 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige endnu et af de berømte kopivare spørgsmål.. men dette kunne jeg ikke lige finde noget info om..

Men hvordan er man stillet hvis man vælger at sælge småting på sin webshop, såsom blyanter, viskelædder osv.. Men med hello kitty og andre figure på?

er det helt forbudt?

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 17:20

Kubert:

Jeg har lige endnu et af de berømte kopivare spørgsmål.. men dette kunne jeg ikke lige finde noget info om..

Men hvordan er man stillet hvis man vælger at sælge småting på sin webshop, såsom blyanter, viskelædder osv.. Men med hello kitty og andre figure på?

Er det kopivarer er det forbudt. Om det så er Apple, H2O, Hummel eller Hello Kitty, så er kopivarer ulovlige.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Tilmeldt 21. Oct 13
Skrevet kl. 17:27
Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 282
Fra  J. Møller Skrevet kl. 17:39

Du risikere i mindste fald at dine kopivarer konfiskeres i tolden og i værste fald et sagsanlæg fra ophavsmanden!!

So dont!

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 17:39

http://www.forbrugereuropa.dk/Koeb-i-EU/Kopivarer/Er-det-ulovligt 

Ifølge den side er import og personlig brug af kopivarer ok. Kommerciel brug er no-go.

Skat siger det samme. http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1880839&vId=203407 

Varemærkeforfalskning  - kopivarer
Generelt skal SKAT gribe ind, hvis der indføres kopivarer fra lande uden for EU.

Ifølge de EU-regler, der gælder på området, så skal SKAT dog ikke gribe ind, såfremt følgende betingelser alle er opfyldt:

• Varerne skal indføres af rejsende i deres personlige bagage,
  • varerne må ikke have erhvervsmæssig karakter, hvilket vil sige, at der skal være tale om varer til eget brug og
  • værdien af varerne må ikke overstige 3.250 kr. 

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Tilmeldt 21. Oct 13
Skrevet kl. 17:47

Jeg takker for alle svarene..

Jeg undrer mig bare stadig over hvorfor folk så tager chancen og ikke checker op på det..

Idag faldt jeg over en side som kun solgte klistermærker og andet med disney figurer på, det var tydeligt de var fra kina pga noget text i kanterne..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47146
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:59

Jonas:

• Varerne skal indføres af rejsende i deres personlige bagage,
  • varerne må ikke have erhvervsmæssig karakter, hvilket vil sige, at der skal være tale om varer til eget brug og
  • værdien af varerne må ikke overstige 3.250 kr.

helt korrekt - godt svar Jonas - Det er for at forhindre at de i tolden i lufthanven skal stå og pille privates "Breitlung og Lolex" ure af armene på turister fra Bangkok - så lav værdi, og med hjem som turist ting - slipper man gennem med - men jeg har hørt grænsen på 3.250 brugt til at konfiskere "Lolex" ure i tolden (er ganske aktiv læser af urfora)

Det gælder kun for import PÅ/MED personen - ikke med post eller fragt - der skal de stoppes også de ikke kommercielle.

Er det til videre salg - ingen undergrænse eller noget. Der slipper sikkert ting igennem, men helt specielt hvis det er videresalg af kopi varer fra kendte huse (apple - Gucci - Rolex osv) så er deres egene folk meget aktive også over for hjemmesider der markedsfører kopier.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 22:33

Kubert:

webshop, såsom blyanter, viskelædder osv.. Men med hello kitty og andre figure på?

er det helt forbudt?

Ifgl. denne facebook side er de agent for Kitty. Men de henviser til en anden side hvor de ikke har Kitty. Så jeg ikke om de stadig er det.

Men Jeg tror ikke at de store kæder som Coop - Fakta osv. bevist sælger kopi varer. Og jeg mener de har solgt Hallo Kitty. Ellers har en af de andre kæder gjort det.

Men jeg ved også fra tidernes morgen hvor man kunne købe disney cover til mobil telefoner fra grossister men det stoppede da Disney valgte og sætte licensen op med 400%. Men jeg købte i Thailand til den store guldmedalje men fandt ud af at de ikke var lovlige med tiden. Nogle sagde at den licens som de havde i Thailand kun var gyldig i østen og ikke i EU. Og havde kun en gang problem men det var Nokia og SonyEricsson cover 16 stk det kostede 30.000 opkrævet af div. advokater som man også kan se i diverse tv programmer. I samme forsendelse var også en kopi Chanel taske de krævede 45000 men hvis den havde været med kufferten hjem havde det ikke været et problem fordi se var det til privat brug. Men fordi det var til et firma så mente man den til videre salg. Der var også Disney bluser men da Skat aldrig fik svar fra advokaten i Tyskland fik vi dem udleveret igen.

Så man kan sige at transporten har noget og sige. Og antallet af det man har med hjem.

Men man skal også bare tænke på at meget af det som bliver produceret ulovligt også er styret af Mafiaen på en eller anden måde.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)