Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salgstips?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Netop idag udsendte jeg det første nyhedsbrev med salgstips til den selvstændige. Du kan tilmelde dig på min hjemmeside, så sørger jeg for du får det i indbakken med det samme. 

Her er teksten til Salgstips nr. 1. Lige til at anvende i din dagligdag, ikk ?

Vil du have salgstips der forgylder din virksomhed?
Salgstip nr. 1: FÅ NU FULGT OP..

Følger du nok op ? Hvad mener jeg så med det ...Følger nok op...? 

Jo, mange salg løber ud i sandet, fordi man som virksomhedsejer lige tror at: " nå, de er åbenbart ikke så interesserede, fordi de har ikke meldt tilbage efter vores første snak og bestilt det. Jeg må heller lægge det her i skuffen så ".

Men det skal du ikke gøre. For du skal huske på, at det er dig, der er sælgeren- og kunden der er køberen. Og det er en gylden regel, at det er sælgeren der skal gøre det udfarende arbejde indtil "den er lukket" med et ja tak eller et nej tak. Forvent ikke at kunden er den udfarende. 

EX: 

Lad os sige du har et webbureau. Du vil gerne sælge webdesign til nystartede selvstændige håndværkere. Det er en målgruppe, du har stor fokus på. Så du surfer på Google og finder 3 håndværksmestre, som du synes har behov for en mere professionel og smart hjemmeside.

Du ringer og er heldig med at den ene af dem er positiv over for dit tilbud, og gerne vil have en infomail. Det sendes samme dag, og så venter du 4 dage for at få hans mening om tilbuddet mm. Men der sker intet. Der kommer hverken svar på mail eller tlf...

Nu tænker du, at han har mistet interessen og lægger ham til side. Og det er en skam, fordi du kunne hurtigt have sendt en opfølgende mail i stil med: Hvad synes du om mit tilbud ? Hvis der er spørgsmål, du gerne vil have svar på kan jeg ringe dig op i eftermiddag ? Hvornår passer det dig bedst at snakke i tlf ?

Eller ganske enkelt ringe op til håndværkeren igen og finde ud af, om det er dit tilbud han er varm på, eller han har konkluderet, der ikke er budget til at købe af dig lige nu, eller hvad han nu tænker over...

Se - du behøves jo ikke at droppe kundeemner, fordi de ikke slår til med det samme. Du skal som regel gøre SALGSARBEJDET, før du får et klart nej tak eller ja tak.

Der kommer flere salgstips til dig de næste måneder.
Om præcis en måned kommer det næste. Hold øje med indbakken!

Med venlig hilsen

Flemming Madsen

www.optimersalget.dk 

Tilmeldt 13. Oct 13
Indlæg ialt: 118
Fra  49Brands Skrevet kl. 15:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Flemming,

Fuldkommen korrekt. Mange nystartede iværksættere glemmer med sikkerhed dette og mister derved potentielle kunder.

I branchen IT/Design/Web bliver vi ikke prioriteret så højt, så kommer ofte i "det ser vi lige på når vi er færdige med det andet" kassen. En simpel reminder-email kan ofte være nok til at skabe et salg.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:21

Hvis du vil ha noget mere ud af mit salgstips end bare en hurtig gennemlæsning kan du printe nyhedsbrevet ud og ha det på skrivebordet som en reminder, når du sidder i din næste salgssituation og skal træffe nogle beslutninger Smile

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)