Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervsforsikringer - hvad bruger du ?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sidder og kigger lidt på Netbank forsikring, som jo ikke er dækket som for private, så der "skal" tegnes en forsikring der.

Pris årligt ca. DKK 700 - 1200,- alt efter selvrisiko og dækning.

Det lyder vel fair nok...

Så er der løsøre ( hvis du har lager hjemme )

Her er mine første priser ca. DKK 3500,- for op til DKK 250.000,-

Det er ca. 8 x så højt som en privatforsikring ?? Det lyder helt skørt i mine ører.

Den sidste er arbejdsskade ( lovpligtig i selskab) - ca. DKK 3.000 årligt

Det har jeg ikke så mange kommentarer til før jeg har set dækning/vilkår.

Er der andre forsikringer man bør have som selvstændig ( uden ansatte )..

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12857
Skrevet kl. 14:27
Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 14:29

En transportforsikring vil også være en rigtig god ide, men det afhænger naturligvis af værdien af sit gods.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 14:34

Ja, hvis man kan nøjes med den under 1 mio i dækning på netbank, er Willis rigtig billig.. ( dog lidt højere selvrisiko).

Transportforsikring - er det ikke normalt dækket via fragtfirmaet ? Eller er det anden transport du tænker på ?

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 14:39

Transportfirmaerne har normalt en meget lav dækning pr. kg gods som sjællendt dækker godset værdi.   Er der tale om sø fragt er det alt afgørende at have en transportforsikring da " haveri grosse" ikke dækkes af speditøren.   

http://www.amino.dk/forums/t/99007.aspx

Tilmeldt 8. Oct 10
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 15:12

Hej,

Det kommer an på hvad dit firma beskæftiger sig med. Der kan tegnes forsikringer på mange ting.
Hvis du er meget på erhvervsrejser er en erhvervsrejseforsikring at anbefale. Jeg mener at den vi har dækker to rejsende, 40 dage i udlandet (pr år) til omkring 2000. kr i året. 

Tilmeldt 13. Oct 11
Indlæg ialt: 263
Fra  Tæppebutikken.dk Skrevet kl. 15:30

Jesper Laugesen:

Jeg sidder og kigger lidt på Netbank forsikring, som jo ikke er dækket som for private, så der "skal" tegnes en forsikring der.

Det er ca. 8 x så højt som en privatforsikring ?? Det lyder helt skørt i mine ører.

Hej !

mit behov passer meget godt med det du har beskrevet her. Og prismæssigt betaler jeg nogenlunde det du beskriver.

Det jeg vil sige er at jeg indhentede nogen tilbud. Der var nogen forsikringssælgere som fulgte op på deres tilbud og det endte med at jeg fik handlet prisen lidt ned(både selvrisiko og præmie blev ca. 20% billigere). Det var jeg lidt overrasket over. Så man kan altså også prutte om forsikringspriser.

mvh

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 15:46

ulven:

Jesper Laugesen:

Hej !

mit behov passer meget godt med det du har beskrevet her. Og prismæssigt betaler jeg nogenlunde det du beskriver.

Det jeg vil sige er at jeg indhentede nogen tilbud. Der var nogen forsikringssælgere som fulgte op på deres tilbud og det endte med at jeg fik handlet prisen lidt ned(både selvrisiko og præmie blev ca. 20% billigere). Det var jeg lidt overrasket over. Så man kan altså også prutte om forsikringspriser.

mvh

Ja, nogle tilbyder også pæn rabat hvis du tegner for 3 - 5 år af gangen, hvilket jo er fair nok.

Generelt tror jeg forsikringer er noget overset mange steder ( incl. mig selv), og derfor super med lidt fokus på det.

Specielt løsøreforsikringen "irriterer" mig, med en pris på 8 x tilsvarende privat forsikring. ( omregnet)

Jeg har foreløbig ikke fået nogen fornuftig forklaring på dette fra sælgerne :)

Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 469
Skrevet kl. 15:57

Med hensyn til løsøre, ved lager hjemme. Kan det ikke hænge sammen med at når du har en virksomhed er din adresse mere kendt, og det dermed offentliggøres at du har lager hjemme. Og dermed mere udsat? Men er spørgsmålet ikke om din private indboforsikring ikke dækker? så længe du ikke kommer over dens maks? Ja jeg ved det ikke. Bare en teori?

MVH
Hans

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)