Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Sverige?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Kbh. V
Tilmeldt 25. Mar 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Amino

Jeg arbejder på at starte en e-handelsvirksomhed i samarbejde med en norsk partner. Vi skal have et lager i Sverige og sælge til hele Skandinavien. Min norske partner investerer i varelageret og jeg står for markedsføringen i Danmark.

Spørgsmålene er så:

• Hvilken virksomhed skal vi danne for at formalisere vores samarbejde?
  • Måske er det klogere at jeg danner mit eget selskab og køber af ham?
  • Hvordan er skattereglerne, når lageret er i Sverige og modtageren/kunden er i Danmark?
  • Er det noget særligt indenfor EU?

Har både spurgt skat og evu.dk, men de er lidt tunge at arbejde med…

Aller venligste hilsner

Rasmus, kommende e-købmand

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 13:29

Det var mange spørgsmål, og jeg kan ikke svare på dem alle. Men jeg har haft en tilsvarende sag med et internationalt firma, som har varelager både i Danmark og i Holland (altså et EU-land, ligesom Sverige). Det har givet anledning til, at vi - i de tilfælde, vi sælger fra hollandsk lager til hollandske kunder - skal afregne moms i Holland, så det hele bliver lidt tungt administrativt. I skal lige være opmærksom på, at I måske får brug for et svensk momsnummer.

Med hensyn til moms, skal private kunder momses med svensk moms, når det er EU-kunder og salget er momsfrit til ikke-EU-kunder, f.eks. Norge. Skattemæssigt kommer det an på i hvilket land firmaet hører hjemme, og det kan jo godt være Danmark, men jeg har ikke forudsætninger for at sige, om det bedst kan betale sig.

Umiddelbart vil det enkleste være, at du starter dit eget og køber af din partner. Men om det er det bedste i længden, kan jeg ikke sige.

God arbejdslyst.

Fra Kbh. V
Tilmeldt 25. Mar 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:43

Det lyder lidt som om det mest enklte er at danne et enkeltmandsfirma i DK, købe varerne fra min partner i Sverige (Hans firma er registreret i Norge).

Mine kunder betaler så svensk moms for de varer de bestiller på sitet?

Jeg synes det er lidt kompliceret...jeg kunne jo også lave et svensk firma og importere...?

Måske har jeg brug for en revisor?

Venligst

Rasmus

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)