Ifølge Markedsføringsloven §6 er det ulovligt at udsende tilbud og reklamemateriale via email uden modtagerens samtykke eller accept. Men nu kommer det store spørgsmål: er det ulovligt først at sende en email til modtageren, og spørge dem via email om modtageren ville være interesseret i at få tilsendt reklamemateriale eller et tilbud (på email)? |
Markedsføringsloven §6
- 1
Du kan sende dem et admindeligt brev hvor du spörger om lov at sende dem en mail |
Hej. |
IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.
ja det vil også være ulovligt - du må få dem til at krydse af via hjemmeside, at de vil modtage og du må ringe eller sende postDK brev men du må ikke kontakte folk upfordret via email med henblik på afsætning af varer og det er jo så det du vil med din forespørgesel. Paragraffen siger ikke det du siger men § 6. En erhvervsdrivende må ikke rette henvendelse til nogen ved brug af elektronisk post, et automatisk opkaldssystem eller telefax med henblik på afsætning af varer, fast ejendom og andre formuegoder samt arbejds- og tjenesteydelser, medmindre den pågældende forudgående har anmodet om det. at spørge om man må sende reklame mm på mail i en email er klart med henblik på afsætning af varer vh |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Generelt tolkes denne paragraf ret hårdt. Alt der kan have en eller anden form for kommerciel interesse, tolkes som ulovligt. |
Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.
Tak, det var også det jeg troede - tænkte blot at man så kunne benytte deres svar på mail (accept/el. ej) som dokumentation for om man havde tilladelse til at sende dem et tilbud. For når jeg snakker med potentielle kunder i telefonen, og har fået deres mundtlige samtykke på at sende dem materiale på mail, kan det jo være svært at bevise, hvis de senere skulle klage over at have modtaget spam. Men mundtlige aftaler er jo også aftaler. Tak for jeres hjælp. @Lars Holdgaard, jeg håber du kun refererer til denne paragraf med hensyn til at hvis man er i tvivl så er det ulovligt ;-) For den mening deler jeg bestemt ikke på andre (stort set alle) områder. |