Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor mange GB har du ?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 6. Feb 12
Indlæg ialt: 100
Fra  By Faune Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoér

Nogen der kan svare på hvor mange GB man skal bruge til en Webshop ?

Den skal bruges til erhvervsdrivende og private, så den kommer til at indeholde en del data.

Forsat dejlig lørdag:-)

Fra København
Tilmeldt 17. Sep 08
Indlæg ialt: 207
Fra  TrustNorth Skrevet kl. 10:03

Hvis din shop er ny, så skal mit bedste råd være at starte småt. Så kan du altid opgradere senere.

Du skal nok gå efter omkring 5 gigabyte som minimum. Men det kommer meget an på hvad du skal have liggende. Husk på at det fungerer lige som på din egen harddisk: store billeder og video fylder meget :-)

TrustNorth.org - dansk udvikling af danske ideer.

Fra Vejle
Tilmeldt 6. Feb 12
Fra  By Faune Skrevet kl. 10:08

Hej Kenneth

Mange tak for din feedback.

Jeg havde tænkt på 30 GB da der vil være rigtig mange produktbilleder, som er store.

Der vil nok komme til at være over 1000 billeder i alt, er 30 GB mon så nok ?

Har ikke den helt store føling med det, som du nok kan hører:-)

Vh.

Diana

Tilmeldt 28. Jun 13
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 10:24

Det kommer helt an på hvor store billederne præcist er, og hvilken filtype, men hvis vi siger at hvert billede fylder 1mb som .jpg (så kan det være nogle rigtigt store billeder og så er der også taget højde for thumnails osv.), så vil 1000 billeder fylde 1 GB, så jeg ville nok følge Kenneths råd :)

Fra Vejle
Tilmeldt 6. Feb 12
Fra  By Faune Skrevet kl. 10:28

Tak for svar Emil :-)

Det er jpeg billeder de fleste.

Har I nogen mening om One.com som hoster ?

Grunden til at jeg lige nævner dem er, at deres priser ser fornuftige ud.

Vh.

Diana

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Sep 12
Indlæg ialt: 481
Skrevet kl. 10:39

Hej Diana,

2 GB burde være nok. 2 GB er faktisk forholdsvis meget plads for en hjemmeside.

Billeder skal gerne fylde under 1 MB (hvis de fylder for meget tager de for lang tid at indlæse)
Dvs. at du kan have omkring 1024 produkter per GB, og selve shoppen fylder 50-100 mb

/Kasper

Jeg arbejder til daglig med wordpress webshops og driver mine egne affiliate sider.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:42

Hej Diana.

Min erfaring med one.com er, at deres webhoteller er meget langsomme, og dette går udover loading tiden på din hjemmeside. 

Jeg vil anbefale unoeuro eller meebox som udbyder - Hvis du vil kaste lidt flere penge efter et webhotel, så er wannafind et godt alternativ. 

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 10:56

Diana:

Tak for svar Emil :-)

Det er jpeg billeder de fleste.

Har I nogen mening om One.com som hoster ?

One.com er fine til små ting som en personlig blog etc etc, skal du have noget der dur, og noget hvor der er fart på skal du kigge her

http://www.webhosting.dk

Du har ligeledes den plads du har brug for og kan altid købe mere, derudover er der afsat en del trafik til rådighed, noget du sjældent ser andre steder.

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 13:07

Hej Diana.

Jeg ville som Søren Pedersen også skriver, gå efter Webhosting.dk

Et webhotel hos dem koster 300kr om året. og de andre steder giver du ca. 150kr, det er godt nok dobbelt op, men der er også dobbelt op på farten, og alt det andet.

Jeg skiftede selv 2 af mine sites fra meebox over til webhosting, jeg har altid været tilfreds med meebox, og syntes de kørte okay hurtigt. men webhosting er bare hurtigere.

Og hvis du mister kunder på at din side ikke kører hurtigt nok, så er de 150kr ekstra om året for webhosting givet godt ud.

Ud over det så kører de for tiden med første år til 1krone. og så et domæne. som de for tiden tager 44kr for, så du kan være oppe og køre for 45kr det første år. så bliver det ikke meget billigere. 

Og nej jeg har intet at gøre med webhosting ud over jeg er kunde hos dem, og ønsker at sprede budskabet omkring et godt hosting selvskab

Fra Midsjælland
Tilmeldt 12. Feb 13
Indlæg ialt: 118
Fra  Vindues-Service Skrevet kl. 21:18
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Jeg kan helt klart også anbefale www.webhosting.dk Skiftede 3 af mine domæner fra meebox til webhosting.dk. Meebox kan slet ikke bruges til store webshops/sider, og så er der altid problemer og nede tid. Din side kan også risiker og forsvinde osv. Og taler af erfaring.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)