Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overføre Wordpress fra PC til MAC som localhost??

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Herlev
Tilmeldt 1. Sep 10
Indlæg ialt: 84
Fra  www.SmilMax.dk Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg har læst en del om at man kan overføre alt det man nu laver i wordpress lokalt når det skal online, jeg vil gerne sidde og nørde lidt, men har ikke fundet ud af hvad mit domæne skal hedde og heller ikke hvilket webhotel jeg skal bruge når jeg sidder i Spanien, hvilket sikkert er lige meget. 

Og venter på min helt nye Imac 27! som kommer fra kina om et par uger ca. Så ville starte med at hente programmet på min ikke mac bærbar og fik jeg nu nørdet noget sammen, som jeg så ville nørde videre med på min Imac er det så muligt at flytte filerne selvom det ikke er samme styresystem

Lidt surt at bruge x antal timer på en mulig website og så ikke kunne arbejde videre på min nye super maskine. :-/

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:34

Det burde ikke være noget problem, da Wordpress ikke kører på styresystemet, men via web og sql serveren:)

Fra Herlev
Tilmeldt 1. Sep 10
Fra  www.SmilMax.dk Skrevet kl. 09:44

Super, jamen så det jo bare at klø på.. :) 

Takker for svaret. Wink

Tilmeldt 28. Jun 13
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 10:18

Når du så flytter fra den ene Mac til den anden, er det bare at kopiere filerne og så lave en database med samme navn og password. Så burde der ikke være noget problem :)

Fra Herlev
Tilmeldt 1. Sep 10
Fra  www.SmilMax.dk Skrevet kl. 12:37

Men jeg skal kun flytte fra min pc til min Imac når den engang kommer og ikke fra MAC til MAC men stadig intet problem vel?

Så smider jeg bare filerne på en usb og så smider dem ind i det program jeg har installeret på Imac og når jeg så engnag er klar til at gå online og har fundet et domæne osv, så følger jeg bare en af de mange videoer der findes omkring dette ikke?? 

Tilmeldt 28. Jun 13
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 13:39

Ok. Når du er på PC, plejer adressen normal at være localhost, men på Mac, hvor du sandsynligvis kommer til at bruge MAMP, er adressen localhost:8888. Når du flytter til Mac skal du så lige fjerne porten (8888) også. Der er en guide til det her :)

Fra Herlev
Tilmeldt 1. Sep 10
Fra  www.SmilMax.dk Skrevet kl. 13:46

Arhhh på den måde.. 

Takker og Bukker.. :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)