Hej Leon,
Når jeg går ind på byebyebirdy.dk og tjekker jeres logo og coporate identity ud, så ser det jo rigtig flot og professionelt ud. Jeg vil gerne give jer/dig feedback på jeres facebook side + nogle fif til hvad i kunne gøre bedre for, at gøre jeres 'Facebook Side' mere brugervenligt.
1. Logoet på siden er utydelig/uskarp.
Løsning: Forstør billedets størrelse til ca. 250x250 pixels og tilpas indholdet til FB sidens profilramme, så dit indhold er synligt. OBS: Du skal have et psd eller lign filtype for at forstørre logoet/billedet ellers gøre du det værre.
2. Sidens beskrivelse er uoverskuelig og der er alt for meget læsestof + hjemmeside ikke muligt at finde.
Løsning: Vælger du de rigtige kategorier for din virksomhed og udfylder alle oplysninger korrekt, er det muligt at få en meget brugervenlig og overskuelig facebook side. Derudover kan du formindske beskrivelsen på 'oplysninger-indholdet' ved at lave nogle Fanpage Tabs og smide dit indhold ind der.
Du har en title der hedder Bestilling, levering mm. på beskrivelsen. Disse kunne sagtens indordnes under et i en Fanpage Tab, kaldet "Når du handler hos os" eller en kortere sætning/ord.
Ryd op i din side.
3. Din coverside kan du udnytte til det maksimale.
Løsning: Brug din coverside som førstehåndsindtryk, brug tekst, ram målgruppen og fortæl dem evt. om tilbud, nyheder, eller noget om virksomheden.
4. Du poster et link til 'salgssiden' på facebook siden.
Løsning: Lav en Fanpage Tab med titlen Webshop/Facebook Shop og sælg dine produkter direkte igennem facebook siden. Det kræver dog at du har en server/webhotel og en database. (Denne løsning er lidt mere avanceret).
Jeg håber du kunne bruge mit feedback.
Mvh
Tarik