Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fuldmagt

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Tayabas
Tilmeldt 1. Jul 13
Indlæg ialt: 18
Fra  JFServices Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Er der nogen der ved om en bank kan nægte at modtage en fuldmagt på email, derimod forlange at få den leveret på et stykke papir med underskrift

v.h.

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det kan de.

De har ingen mulighed for at vide om den email er sendt af den person som der står eller om det er en anden der gør det. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 30. Sep 13
Indlæg ialt: 11
Fra  eAnnoncer.dk Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian.

Det er jeg ret sikker på at de godt kan.

Alle kan jo sende en email men ingen kan skrive din underskrift.

Mvh

Fra Tayabas
Tilmeldt 1. Jul 13
Indlæg ialt: 18
Fra  JFServices Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar

Det kan du have fuldstændig ret i, men man kan vel også forfalske en underskrift, de forlanger jo ikke man selv skal aflevere fuldmagten men bare at sende den

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

bankernes erfaring med E-mail er bare generelt dårlig - de ser e-mails som det det faktisk er, lidt et åbent postkort som let kan snydes med. Det er lidt samme årsag til, at de fleste banker kræver man kommunikerer via deres netbank eller tilsvarende system, indlogget som nemID bruger.

Der var en gang man kunne tilføje "digital signatur" til en e-mail, så modtager kunne være stensikker på den kom fra rette afsender, jeg aner ikke om den mulighed stadigt findes, men ellers ser jeg ikke et problem i at sende den med snailmail eller selv aflevere den i banken.

Jeg modtager kontrakter fra folk via e-mail og æder dem generelt, men vil godt sige, at det ikke er alle scannere der er lige vidunderlige og ikke alle farver kuglepen der giver god nok signatur i scanning - og det kan jo også være en årsag - de vil ha original dokumentet

rigtigt store sager kan jo tilmed kræve med underskrift af vitterlighedsvidner - og der er jo en del sager, som er tabt fordi vitterlighedsvidnet har underskrevet UDEN personligt at se hovedunderskriver sætte sin signatur rent fysisk - bare har haft tillid til, at det jo ligner meget godt - og der duer email rundsending heller ikke

Det kan være en sjov principiel diskussion om de kan KRÆVE det eller ej - men mit udgangspunkt er altid, at hvis min mod/medpart vil ha den personligt eller vil se mig i øjnene tilmed når jeg underskriver aftale, så bliver det sådan - og ellers kan med/modparten jo takke nej til at lave aftalen, og det svarer vel lidt på, om de kan "kræve" det

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Tayabas
Tilmeldt 1. Jul 13
Indlæg ialt: 18
Fra  JFServices Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cookie

Tak for dine altid gode besvarelser og ja kan sagtens følge en lille smule, fordi banken gerne oplyser saldo m.m og personlige oplysninger på email, det er her jeg ikke forstår hvor forskellen er.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Jensen:
banken gerne oplyser saldo m.m og personlige oplysninger på email, det er her jeg ikke forstår hvor forskellen er.
Næh - men det er så den banks valg - faktisk gør min bank Nordea det normalt ikke - selv om jeg da har lokket dem til det i private banken fra tid til anden, men deres holding er klar, det skal ske som indlogget på netbank så de er stensikre på modtageren

De vil heller ikke ha ønske om køb og salg af værdipapirer via e-mail - tror vel de mener der er risiko for at den syltes og man kan klage over de ikke købte de ønskede aktier lige inden selskab steg voldsomt - det er også kun personligt ex via telefon hvor de identificerer via ex kreditkort og andet eller via onlineinvest over nettet. Man kan så spørge hvorfor de vist har medarbejdernes email på deres visitkort Smile

De anser overordnet Email for at være åbent brevkort der ikke opfylder deres sikkerhedskrav - men jo som sagt, jeg kan godt som flittig bruger få dem til at bruge almindelig mail så ingen regel uden undtagelse Big Smile

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)