Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad synes folk om denne "afstresnings" idé?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 17. Mar 13
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har nogle venner i Danmark som har en ejendom på landet, i alt 32.000 m2. Jeg har flere gange talt med dem om at lave et slags fristed for folk der trænger til nogle dage uden e-mails og telefoner og har i realiteten også lavet et projekt oplæg til dem.

Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre hvad I derude siger til sådan en idé.

Kort beskrevet om ejendommen:
Ejdendommen på 32.000 m2 er godt beplantet og der er et lille stykke skov-lignende med høje træer, i midten en dejlig stor bålplads. Rundt på ejendommen er der små oaser af vedligeholdt natur kombineret med vild natur samt to "væksthuse" hvor man kan overnatte.

Kort beskrevet om et typisk ophold:
Folk kan leje et primitivt ophold, med eller uden overnatning. Inden ankomst udleveres til gæsterne et mobil nummer hvor familie/venner kan kontakte pårørende såfremt der sker noget uventet omkring børn, sygdom eller lignende. Det vil ikke være tilladt at medbringe mobiltelefoner eller lignende da det ER et afstresnings-ophold.

Der kan serveres mad ved bålpladsen, der vil være hængekøjer overalt på grunden samt smnå overdækninger i tilfælde af dårligt vejr. Meningen er at man skal leve primitivt og at man skal lave så lidt som muligt. Der vil dog være muligheder for at hugge brænde hvis man skal udfolde sig lidt. Jeg forestiller mig også at der kan sættes forskellige konkurrencer op under opholdet. Jeg vil ikke kalde det et team buildings kursus, det er ikke det som er meningen med det.

Målgruppen kan være et ægtepar der trænger til at være3 sig selv lidt, uden børn, familie og venner; bare helt alene i naturen. Det kan også være en sommer udflugt for mindre virksomheder der bare vil prøve lidt andet.

Jeg håber I kan give mig lidt svar på hvad i mener om idéen og jeg modtager meget gerne andre idéer også.

Tilmeldt 17. Mar 13
Skrevet kl. 20:41

Hej Aminoer,

På min lille forespørgsel har jeg en del der har kigget men ikke nogle kommentarer, er detfordi man ikke forstår mit budakab måske?

Jeg er bare interesseret i at høre hvad folk mener om denne idé. Idéen henvender sig til stressede folk om bare at komme væk hjemmefra og tage en slapper. Er du rar at give mig lidt input som kan gøre endnu mere til at jeg selv putter penge i projektet så vil jeg blive SÅ glad.

:-)

vh
Rainer Skype-BigSmile

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 21:16

Hmm..

Du spørger direkte: "Hvad synes folk om denne "afstresnings" idé?"

Ærligt talt, så er jeg ikke meget for det :D Kan godt forestille mig et par gamle havenisser som mine forældre ville synes det var hyggeligt. Men jeg har skabt et liv jeg elsker, og det hedder fuld fart fremad. Det består af telefon, computer, emails og opkald. Hvis det blev taget fra mig ville jeg få endnu mere stress, for gik jeg nu glip af noget vigtigt.... ?

Din lille idé lyder næsten som sådan et "anti-depressions-center", hvor man skal realisere sig selv. Stress og dertilhørende depression er et produkt af vores tilværelse, og jeg kan personligt ikke forestille mig nogensinde at få en depression. Jeg har muligvis for meget drive og livsglæde til det - jeg ved det ikke. Men dine kunder er vel sådan nogle, som også tager på badehoteller ala svinkløv - det primitive, og afslappende. Som førnævnt, det siger ikke mig noget, men skal ikke kunne sige om det bliver et hit ved andre. Held og lykke med det i hvert fald :o) 

Anmeldelser af Slyngevugger - Moonboon Slyngevugge, Membantu Slyngevugge, Nonomo Slyngevugge - Slyngevugge Motor, Slyngevugge Stativ. Alt om slyngevugger!

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 21:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa.

Jeg synes ideen er fantastisk - kan nemt se det for mig.

Camp StressLess - Back to nature!  Kom væk fra hverdagens stress så længe DU eller dine ansatte har behov! ;)

Jeg synes ikke om idéen om konkurrencer osv... men at holde din røde tråd og ikke tilbyde ordningen i for bred spektra. Du og dine kunder vil ikke få noget ud af at benytte tilbuddet nogle timer... de fleste overlever uden eks. mobilen og tv i de timer de eks. flyver eller arbejder eller andet. Til gengæld mærkes roen, hvis mobilen eller laptoppen ikke er til stede om aftenen hvor det sted let kunne danne rammen om den ultimative ro i naturen. Dyrelyde, dufte og fred... ingen dingeling eller biip biip... ingen gøremål eller noget. 

• Dine kunder skal min. betale for én overnatning i eks. en hytte eller et af dem du beskriver til brugen. (kan ikke huske ordlyden).
  • Opredning for det antal personer der booker. Mulighed for at dem der har lyst, kan benytte eget telt som pupplement til eks. børnene eller det lille firma :O) haha..
  • Kunden booker Camp StressLess efter aftale og betaler forud før ankomst.
  • Kunden efterlader mobiler, computere og andre elektriske dimser i "receptionen" men har eks. en walkie til at kunne træffe opsynsmanden eller mulighed for at gå hen til en kontaktperson 24/7 netop af sikkerhedsmæssige årsager hvis børn osv skal kontaktes eller omvendt.
  • Der skulle helst serveres valgfrie (efter menu) måltider morgen, middag og aften, som enten hentes i hovedbygning eller leveres til hytten
    på et bestemt tidspunkt... På den måde øges lysten til at blive eks. en hel weekend, så der bare kan nydes...
  • Stedet skulle samtidigt med at være forsynet med bålplads og guitar ;) i hytten, også have petangue bane, meditationshave, legeplads osv. til den familie der ønsker at prøve eks. en uge med børnene uden gadgets :O) 100% opmærksomhed til de børn der hver dag går glip af deres forældres opmærsomhed pga. Facebook, twitter, Amino ;O) og div. sociale medier...
  • Det kunne være dejligt med en masse udendørs aktiviteter. At stresse af er jo ikke kun at sidde på sin flade, men også at lave ting sammen. Fiske, cykle, bygge ting, hugge brænde, lave mad på bålet, klatre osv.
  • Mht. mad - kunne én af pakkerne man bestiller være kød og grønt i en rå udgave leveret i en høkasse med brænde der skal kløves! Så skal holdet selv stå for at få det til at blive en dejlig hyggemiddag over bålet i de dertil indrettede hængegryder!
:O)
Bare min mening.
Mvh Sue
Tilmeldt 17. Mar 13
Skrevet kl. 21:30

Super svar fra dig Justin og tak for det. Nu er vi sikkert heller ikke lige gamle du og jeg men da jeg var på ca. din alder og så ca. ti år frem i tiden der stod jeg altid op og spiste fordi jeg syntes det var spild af tid at sidde ned og nyde maden, jeg smed alt hvad der rimer på venner og familie væk fordi jeg gik op i det jeg lavede, intet kunne overskygge det. Efter at have prøvet en del igennem tiden har jeg nok indset at det faktisk godt sommetider kan betale sig at tage en lille slapper, i det mindste før man lægger sig ned.

To gange har jeg på grund af arbejde, været nede og fået klokkerne til at ringe "ding-dong" men i min nuværende situation så har jeg det således at jeg næsten kan gøre hvad jeg vil og så stadig slappe af, det gik der så lige 30 år med at finde ud af.

Men jeg synes jeg vil ønske dig held og lykke i din fremtid , jeg er rigtig ked af at mine venner (for det er ikke mig der skal drive projektet) aldrig vil se dig på deres sted, for det tror jeg faktisk ville have været rigtigt hyggeligt både for du og dem.

vh
Rainer

Tilmeldt 17. Mar 13
Skrevet kl. 21:34

Tak Sue, fantastiske idéer du der smider lige i hovedet på mig. Har lige kommunikeret med en anden bruger hvor jeg ikke lige kendte alderen på ham og din kender jeg ikke. Du er kvinde, sikkert en anden "opfattelse" af det at slappe af..ved det ikke helt.

Men ja...du virker som en potentiel kunde i fremtiden... og "StresLess" er jo ikke så ringe endda....

Jeg noterer dine noter ind i mit projekt og så må vi se om venner tør gå igang.

vh
Rainer

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 21:46

haha... jeg afslører da heller ikke min alder... man er jo en lady Surprise

Big Smile Aj pjat - fylder 40 - men det sku OK!

Vi har to små, en på lidt over 1 år og en mere på 2 år og nogle måneder, INGEN institutionsplads, min mand har to store på 20 og 22 og to børnebørn... og jeg starter virksomhed (arbejde dag og nat) baseret på egne produkter, driver udendørs markedsplads i weekenderne og har gang i lidt med en ny webshop der skal op og køre indenfor nogle dage, og så lige alt det andet der nu engang er... min tlf gløder og jeg snakker med rigtig mange mennesker dagligt..

Ja - så er det at man skal holde en lille pause ind imellem. 

Nu har jeg ikke en Camp StressLess i baghaven, men jeg savner fred og ro og det står højest på ønskelisten når der er stabilitet i livet igen. 

Held og lykke med projektet.

:)

Tilmeldt 17. Mar 13
Skrevet kl. 21:51
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ja, lige her før sengetid i Bangkok så tænkte jeg lige på denne bemærkning til dig Justin.

Du kalder dig måske Justin Timberlake her på foraet fordi du er lidt ung i sindet endnu, du mangler sikkert lige det sidste for at komme i "de voksnes rækker", ja jeg ved det ikke helt. Jeg kan jo så starte med at kommentere Justin Timberlake; hvad kan han som alle andre pop musikere ikke kan? Jeg tror at dit Timberlake program er gået af "dåsen" for jeg møder sku ikke op til en koncert med ham...så ser jeg heller mig selv på tromme podiet for han kan da ikke spille trommer....

..nå...han spiller måske slet ikke trommer.... 

Sov godt....og pøj pøj til din forretning i fremtiden !!

vh
Rainer

PS: Det er fint at skrive et svar på et indløg men hvis man ikke har balast til at svare og er erfaren nok til at vurdere det så lad dog være med at svare.
Skype-TongueOut

Tilmeldt 17. Mar 13
Skrevet kl. 21:55

Hvis du har lyst så smider du simpelthen bare din mail til mig, gerne i prvat, Så skal jeg sørge for at du bliver kontaktet hvis projektet går igang.

Alternativet er bare at følge med her og se om det bliver til noget... det er helt op til dig/jer, I er velkomne.

vh
Rainer

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:07

Hej rainerbay.

I modsætning til "Justin Timberlake" så synes jeg meget om ideen, selvom jeg er ung (22år). 

For at det ikke skal være løgn, har vi, i et forløb i skolen, netop diskuteret ideen omkring et "afstresnings sted/center". Opdelt i grupper, fik vi til opgave at lave noget 'ideation' over hvordan man kan afstresse. Forskellige ideer kom frem, og et af dem var netop ideen om et naturnært sted, uden kommunikation fra omverdenen.

Men ja, jeg er vild med ideen, og vil blot sige at man ikke behøver at være "gammel" for at have behov for at koble op og komme på afstand fra en travl hverdag. :-)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)