|
dobbelt post |
Jeg er glad for at du står klar til at svare på mine spørgsmål! :)
Er der eventuelt andre vigtige ting som man skal have styr på inden at man indgår en aftale med investorer?
Debat
|
Jeg er glad for at du står klar til at svare på mine spørgsmål! :) |
|
Der er altså også vigtig at slå fast at nærmest ingen investerer penge uden du selv investerer. Hvem skal tage en risiko hvis man ikke selv er villig til det? |
|
Inden du begynder at kontakte eventuelle investorer er der nogle ting du skal have på plads: - Din præsentation af ide/virksomhed (øv den) - Få gjordt dig nogle tanker over hvor står en ejer andel du vil sælge - Fordeling af risiko, her tænker jeg mest den økonomiske risiko - Undersøg om du kan finde informationer om ligende aftaler inden for branchen. mvh Jesper |
I forhold til jeres/dit kendskab til området, så skal I helt klart have en advokat indover! Derudover skal du altså på ingen måde være bange for at en organisation som Seed Capital tager jeres ide. De investerer udelukkende. Hvis I kommer rendende med en NDA og det eneste I kommer med er en ide, så er jeg ret sikker på at I slet ikke får præsenteret jeres ide. |
Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.
|
|
De store selskaber så som Seed Capital har ingen interesse i at starte noget selv. De fokuserer på at finde folk med ideer som selv kan bringe dem til live. Du skal derfor ikke frygte at de stjæler noget. |