dobbelt post |
Jeg er glad for at du står klar til at svare på mine spørgsmål! :)
Er der eventuelt andre vigtige ting som man skal have styr på inden at man indgår en aftale med investorer?
Jeg er glad for at du står klar til at svare på mine spørgsmål! :) |
Der er altså også vigtig at slå fast at nærmest ingen investerer penge uden du selv investerer. Hvem skal tage en risiko hvis man ikke selv er villig til det? |
Inden du begynder at kontakte eventuelle investorer er der nogle ting du skal have på plads: - Din præsentation af ide/virksomhed (øv den) - Få gjordt dig nogle tanker over hvor står en ejer andel du vil sælge - Fordeling af risiko, her tænker jeg mest den økonomiske risiko - Undersøg om du kan finde informationer om ligende aftaler inden for branchen. mvh Jesper |
I forhold til jeres/dit kendskab til området, så skal I helt klart have en advokat indover! Derudover skal du altså på ingen måde være bange for at en organisation som Seed Capital tager jeres ide. De investerer udelukkende. Hvis I kommer rendende med en NDA og det eneste I kommer med er en ide, så er jeg ret sikker på at I slet ikke får præsenteret jeres ide. |
Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.
|
De store selskaber så som Seed Capital har ingen interesse i at starte noget selv. De fokuserer på at finde folk med ideer som selv kan bringe dem til live. Du skal derfor ikke frygte at de stjæler noget. |