Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Idé overfor investors, uden at de snupper ideen?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:43
Hvor mange stjerner giver du? :

dobbelt post

Fra Odense N
Tilmeldt 30. Mar 11
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 03:26

Jeg er glad for at du står klar til at svare på mine spørgsmål! :)

Er der eventuelt andre vigtige ting som man skal have styr på inden at man indgår en aftale med investorer?

Venlig hilsen/best regards:
Niluan - Nikolaj Lund Andreasen
Tilmeldt 8. Oct 13
Indlæg ialt: 180
Fra  Vuuh Group ApS Skrevet kl. 08:43

Der er altså også vigtig at slå fast at nærmest ingen investerer penge uden du selv investerer. Hvem skal tage en risiko hvis man ikke selv er villig til det?

Forvent nok at ligge 8-10% af beløbet selv

Fra Kirke Såby
Tilmeldt 30. Mar 10
Indlæg ialt: 72
Fra  Indblich. Skrevet kl. 09:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Inden du begynder at kontakte eventuelle investorer er der nogle ting du skal have på plads:

- Din præsentation af ide/virksomhed (øv den)

- Få gjordt dig nogle tanker over hvor står en ejer andel du vil sælge

- Fordeling af risiko, her tænker jeg mest den økonomiske risiko

- Undersøg om du kan finde informationer om ligende aftaler inden for branchen. 

mvh

Jesper

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 09:58

Nikolaj Lund Andreasen:

Okay, mange tak for dit svar.

Hvis man skal have lavet rigtigt fra start, er det så vigtigt at have en advokat indover, eller er det noget man selv kan føre? :)

I forhold til jeres/dit kendskab til området, så skal I helt klart have en advokat indover! Derudover skal du altså på ingen måde være bange for at en organisation som Seed Capital tager jeres ide. De investerer udelukkende. Hvis I kommer rendende med en NDA og det eneste I kommer med er en ide, så er jeg ret sikker på at I slet ikke får præsenteret jeres ide.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra Odense N
Tilmeldt 30. Mar 11
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 13:29

KennM:

I forhold til jeres/dit kendskab til området, så skal I helt klart have en advokat indover! Derudover skal du altså på ingen måde være bange for at en organisation som Seed Capital tager jeres ide. De investerer udelukkende. Hvis I kommer rendende med en NDA og det eneste I kommer med er en ide, så er jeg ret sikker på at I slet ikke får præsenteret jeres ide.

Nu læste jeg "Hvad er NDA?" her på Amino, og de siger at en NDA er en fordel, når man søger en investor. Men om det kun er ved de små private investere, og ikke store organisation som Seed Capital, ved jeg jo ikke?
Undskyld at jeg spørg ind til det, men vil bare være på den sikre side :)

HVAD ER NDA?

Venlig hilsen/best regards:
Niluan - Nikolaj Lund Andreasen
Tilmeldt 8. Oct 13
Indlæg ialt: 180
Fra  Vuuh Group ApS Skrevet kl. 14:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

De store selskaber så som Seed Capital har ingen interesse i at starte noget selv. De fokuserer på at finde folk med ideer som selv kan bringe dem til live.

Du skal derfor ikke frygte at de stjæler noget. 

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)