No-repeat af baggrund på hjemmeside
Tilmeldt 25. Dec 07
Kære Amino ´ere
Nu har jeg siddet det meste af eftermiddagen/aften og bøvlet med at få sat baggrundsbillede ind på min hjemmeside .
Jeg har en Dandomain shop, og for det første kan jeg ikke forstå, at jeg i "skins" ikke kan sætte et baggrundsbillede ind?
Men det jeg har gjort nu er, at sætte billede ind i venstre/højre margen, men hvordan får jeg billede til ikke at gentage sig selv?
Jeg har brugt denne kode, men det virker ikke rigtig:
<STYLE TYPE="TEXT/CSS">
.BODY{
background-repeat: no-repeat;
}
</STYLE>
Håber I kan hjælpe :-)
Mange hilsner Birgitte
Svar
Tilmeldt 12. Mar 13
Hej Birgitte
Prøve at med:
background-repeat:repeat-y;
Mvh. Michael Kjergaard www.kjergaardgraphic.dk
Svar
Tilmeldt 18. Apr 07
Hej.
Prøv at fjerne punktum "." før "body".
VH. Ideahunters.dk
Svar
IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.
Tilmeldt 12. Mar 13
Ved ikke lige hvad der gik galt for ''Prøve at med'' - Der skulle selvefølgelig stå: Prøv med: :)
Svar
Tilmeldt 25. Dec 07
Nej det virker desværre ikke rigtigt....
Jeg har på flere hjemmesider set, at baggrundsbilledet står fast når man scroller ned, og det er egentlig det jeg godt kunne tænke mig, men måske er det mere avanceret end jeg lige kan finde ud af....
Svar
Tilmeldt 12. Mar 13
Når den skal stå fast?
Går ud fra at du mener, at den samtidig skal tilpasse størrelsen på skærmen? Prøv med dette:
background: url (../mappe/filnavn.jpg) no-repeat center center fixed; -webkit-background-size: cover; -moz-background-size: cover; -o-background-size: cover; background-size: cover; filter: progid:DXImageTransform.Microsoft.AlphaImageLoader(src='.images/background.jpg', sizingMethod='scale'); -ms-filter: "progid:DXImageTransform.Microsoft.AlphaImageLoader(src='images/background.jpg', sizingMethod='scale')";
Svar
Tilmeldt 12. Mar 13
Og du skal selvfølgelig huske at ændre ''mappe'' og ''filnavn'' i background: url(../mappe/filnavn.jpg) :)
Svar