Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedsskat?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Oct 13
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg har i dagevis undersøgt og prøve at finde svar på dette spørgsmål men uden success.

Jeg har tænkt mig at starte min egen virksomhed på en gruppe på facebook. Jeg regner med en omsætning på over 50.000 pr år så jeg skal naturligvis registreres for moms.

MEN jeg kan ikke finde noget om skattesatser? Hvor mange procent skal jeg betale i skat af overskuddet? Og varrierer det fra virksomhed til virksomhed?

Jeg er alene om dette projekt og regner med ingen udgifter da det som sagt skal sælges via facebook. Det er noget i retning med rådgivning eller lignende jeg skal tilbyde forresten

Håber der nogen der kan hjælpe..

Fra Kirke Såby
Tilmeldt 30. Mar 10
Indlæg ialt: 72
Fra  Indblich. Skrevet kl. 20:38

Det kommer an på om du stifter et selskab eller om du vil drive det som en personlig virksomhed?

/Jesper

Tilmeldt 15. Oct 13
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 20:40

Personlig virksomhed

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:54

Hvis du stifter personlig virksomhed - så betaler du skat af dit overskud med helt samme skatteregel som du gør som privat person - men fradrag og % helt som du har som privat hvis du ser på den samlede skat. Læs evt HVORDAN BETALER MAN SKAT AF PERSONLIG VIRKSOMHED 

Hvis du stifter selskab, betaler selskabet 25% selskabsskat - men du kan ikke få fat i pengene selv, uden at betale helt samme skat - som igen alle andre - lønmodtagere og personlige virksomheder. Groft sagt - ud over hvad du har i fradrag - betaler du ca 44% indtil du når topskat - uanset form, hvis du skal ha pengene ud løbende

Du stifter selskab og opgiver dit overskud til skat som angivet i linket foroven

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)