Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg søger Teknisk Co-founder

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Allerød
Tilmeldt 8. Jul 08
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har igennem et godt stykke tid gået rundt med en ide til
en App, til hvilken jeg har udarbejdet en foreløbig udgave af en
forretningsplan.

Jeg er hurtig til at få ideerne og få dem beskrevet, men da
Jeg ikke selv har den tekniske kunnen til at kunne programmere app’s, så søger
jeg derfor en teknisk co-founder til projektet, som kan stå for det mere tekniske.
Min tanke er, at vi går ind i projektet på lige fod.

Uden umiddelbart at gå for meget i detaljer med hvad selve
app’en kan og ikke kan, så drejer det sig overordnet set om en dating agtig
app, som dog har nogle lidt andre features. Disse features vil jeg hellere
beskrive nærmere når vi eventuelt mødes.

Jeg har drøftet  ideen med flere it iværksættere og jeg har kun modtaget positiv respons på ideen.
Dette er dog ingen garanti for succes, men jeg synes det skal afprøves, resten er op til os.

Planen er, at indenfor relativt kort tid at få smidt én beta version ud på markedet og se om der er en interesse for app’en inden vi laver
den større forkromede løsning.

Da jeg selv bor i Nordsjælland (Allerød) så ser jeg helst at du bor i København, Købehavnsområdet eller i Nordsjælland. Dette er en nødvendighed,
da samarbejdet vil kræve jævnlige møder.

Hvis det er noget der har din interesse, så skriv på karstenglund@yahoo.dk gerne med
eksempler på app’s du har udarbejdet eller arbejdet med

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 13:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Karsten Lund:

Min tanke er, at vi går ind i projektet på lige fod.

Hej Karsten,

Nu er jeg ikke selv programmør, men hvad mener du med at gå ind i projektet på lige fod? Hvis programmøren smider en masse timer i dette og laver selve app'en og du kommer med ideen - er det så også, at være på lige fod?

Eller hvad kan du tilbyde ud over en ide?

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra Allerød
Tilmeldt 8. Jul 08
Skrevet kl. 13:47

Hej Kenn

Det kan godt være at jeg ikke lige har formuleret mig fuldstændigt entydigt, selvom jeg synes jeg har brugt tid på at få formuleret det korrekt.

Så jeg kan ikke helt finde ud af om det er et reelt spørgsmål du stiller eller om det er en konklusion du skriver.

Der er ingen der siger at det jeg har foreslået er facit, men skal tages som et udgangspunkt.

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Skrevet kl. 14:31

Karsten Lund:

Så jeg kan ikke helt finde ud af om det er et reelt spørgsmål du stiller eller om det er en konklusion du skriver.

Det er skam et spørgsmål.. Hvis det er et projekt, hvor begge parter er på lige fod og programmøren skal bruge hundredvis af timer på programmering - hvad kommer du så med ud over en ide? For hvis du ikke byder ind med andet, så er det vil ikke fair at sige, at det er et partnerskab på lige fod.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Tilmeldt 4. Jun 12
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 14:41

Tit er ideen og konceptet da det vigtigste så derfor kan man vel godt være på ligefod bare på den konto, men hvis trådstarter også har kapital? så stiller det ham jo endnu bedre.

Hvis jeg kunne lave apps og "kun" skulle bruge 50-100 timer på det og måske score en mill omsætning årligt, så er det vist en god deal for dem begge.

SÆLG din bil helt gratis på www.e-bil.dk

Har din bil tandrem? se vores database med over 1000 bilmodeller.

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Skrevet kl. 14:52

e-bil.dk:

Tit er ideen og konceptet da det vigtigste så derfor kan man vel godt være på ligefod bare på den konto, men hvis trådstarter også har kapital? så stiller det ham jo endnu bedre.

Hvis jeg kunne lave apps og "kun" skulle bruge 50-100 timer på det og måske score en mill omsætning årligt, så er det vist en god deal for dem begge.

Det siger jeg heller ikke, men det nævnes bare ikke og derfor spørg jeg bare hvad han ellers kommer med.. Ide og koncept er absolut ingenting uden eksekvering, så jeg påtænker en ide ikke meget værdi medmindre den kan patenteres og det kan en dating app ikke!

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 14:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

E-bil.dk:
Ooooog tilbage til jordens overflade. Tak. Ingen app'en, nogensinde i verdenshistorien, har krævet 50-100 timer som så automatisk giver en million om året. 

Godt. App's der bare er lidt avancerede kræver hundredevis af timer, og ikke under. Udviklere som kan lave lidt tekniske app's koster som minimum 4-500 kr. i timen. Dvs. at hvis man finder en teknisk co-founder der laver en app til 400 timer, indskyder han reelt set 160.000 DKK. Hertil kommer et fuldtidsarbejde i at lave opdateringer og rettelser. (Til dem som mener 400 timer er helt ude af hampen, så mener jeg ikke en app hvor en fisk kommer frem og siger "hej", men en teknisk app hvor der faktisk er en del bagland bag - hvilket næsten alle seriøse app's har i dag)

Derudover er det vist kun 10% af app's som faktisk laver et overskud. Og det tror jeg er meget højt sat.

Det som der er pointen med mit indlæg: Trådstarter skal enten komme med en rigtig god omgang penge, eller hele forretningsiden af siden. Her ville det være lækkert at høre uddannelse, tidligere virksomheder osv.

Personligt ville jeg aldrig gå med i sådan et projekt, medmindre jeg ved founderen har de rigtige kontakter og kontrakter på plads - eller cold cash :)

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra Allerød
Tilmeldt 8. Jul 08
Skrevet kl. 17:46

Jeg takker for Jeres indspark til mit opslag.

Da "tråden" er kommet væk fra det oprindeligt ønskede, så poster jeg det igen, med en tilretning eller 2 og så håber jeg at de tilbagemeldinger der eventuelt vil komme, vil være af mere interesse for selve projektet og ikke om hvorvidt jeg eller den tekniske co-founder leverer penge/ydelser eller lignende.

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 19:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lars Holdgaard:
Derudover er det vist kun 10% af app's som faktisk laver et overskud. Og det tror jeg er meget højt sat.

Folk tænker ikke på at ide + programmering af apps, kun udgøre 40% af arbejdet, de sidste 60% ligger i at folk skal have kendskab til at "den findes" og det koster en hel del. 

Læs lidt om det her og der findes andre artikler om det samme for Google play markedet. 

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 19:38

- Blevet besvaret - 

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)