Hej |
Hej Jonas,
Hvad skulle det gøre af forskel, at du ved siden af din hobbyvirksomhed også har et studiejob? :-)
KH Lars
Hej |
Hej Jonas, Hvad skulle det gøre af forskel, at du ved siden af din hobbyvirksomhed også har et studiejob? :-) KH Lars |
Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk.
|
Du kan sagtens både drive HOBBYVIRKSOMHEDSOM og også helt normal "fuldt drevet virksomhed som i linket der beskriver en vigtigt forskel skattemæssigt OG være selvstændig på samme tid - intet problem i det vh John Hannover |
Takker for svarene. Det var præcis sådan noget jeg ledte efter. Så må jeg fjerne min su, da jeg kan læse at jeg maks må tjene 8-9.000 pr måned ud over min su. |
ja det er en reel mulighed - og sådan set nødvendighed hvis du taler hobby virksomhed for en sådan må du ikke drive under virksomhedsskatteordningen som kunne bringe indtægt i ly for SU - du så i forrige link forskel mellem hobby virksomhed og seriøst drevet (der som udgang punkt siger noget der ligner mindst halv normal tid (50 timer om måneden lagt intensivt i virksomheden) brugt som tommelfinger regel Du kan dog læse om VSO her hvis du mener dit nye kan klassificeres som seriøst drevet som beskrevet - hvilket måske ikke er let hvis du har studie og job ved siden af også - så jeg ville se om man kan omstuve SU - ved ikke om man kan få mere senere ved at hoppe af - eller i alle fald- få forlænget perioden man kan få SU i - men jo også godt nok set med samfundsøjne, hvis nogen faktisk klarer sig selv vh |
Hej John. Nu hvor jeg går dybere ind i det kan jeg se at det vidst ikke er en hobbyvirksomhed jeg er igang med at få opstartet. Jeg starter i hvert fald ikke en erhvervsmæssig virksomhed, da jeg ingen udgifter har og dermed ingen økonomisk risiko har. |