Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvstændig og arbejde

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Oct 13
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg er ved at opstarte min egen hobbyvirksomhed, som jeg vil udfører i min fritid. Jeg vil bare spørge om det kommer til at gøre en forskel at jeg beholder mit studiejob ved siden af ?

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 11:54

Hej Jonas,

Hvad skulle det gøre af forskel, at du ved siden af din hobbyvirksomhed også har et studiejob? :-)

KH Lars

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 11:58

Jonas10:

Hej 

Jeg er ved at opstarte min egen hobbyvirksomhed, som jeg vil udfører i min fritid. Jeg vil bare spørge om det kommer til at gøre en forskel at jeg beholder mit studiejob ved siden af ?

Ja, du har mindre tid til din virksomhed :)
Hvis du tjener over et hvis beløb, så kan det gå ud over din SU. Så sæt dig lige ind i SU-reglerne, så det ikke kommer som en overraskelse.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47199
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:00

Du kan sagtens både drive HOBBYVIRKSOMHEDSOM og også helt normal "fuldt drevet virksomhed som i linket  der beskriver en vigtigt forskel skattemæssigt OG være selvstændig på samme tid - intet problem i det

vh John Hannover

Tilmeldt 15. Oct 13
Skrevet kl. 12:01

Takker for svarene. Det var præcis sådan noget jeg ledte efter. Så må jeg fjerne min su, da jeg kan læse at jeg maks må tjene 8-9.000 pr måned ud over min su. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47199
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:15

ja det er en reel mulighed - og sådan set nødvendighed hvis du taler hobby virksomhed for en sådan må du ikke drive under virksomhedsskatteordningen som kunne bringe indtægt i ly for SU - du så i forrige link forskel mellem hobby virksomhed og seriøst drevet (der som udgang punkt siger noget der ligner mindst halv normal tid (50 timer om måneden lagt intensivt i virksomheden) brugt som tommelfinger regel

Du kan dog læse om VSO her hvis du mener dit nye kan klassificeres som seriøst drevet som beskrevet - hvilket måske ikke er let hvis du har studie og job ved siden af også - så jeg ville se om man kan omstuve SU - ved ikke om man kan få mere senere ved at hoppe af - eller i alle fald- få forlænget perioden man kan få SU i - men jo også godt nok set med samfundsøjne, hvis nogen faktisk klarer sig selv Big Smile

vh

Tilmeldt 15. Oct 13
Skrevet kl. 12:24

Hej John.

Nu hvor jeg går dybere ind i det kan jeg se at det vidst ikke er en  hobbyvirksomhed jeg er igang med at få opstartet. Jeg starter i hvert fald ikke en erhvervsmæssig virksomhed, da jeg ingen udgifter har og dermed ingen økonomisk risiko har.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)