Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får jeg gode loadtider på min websho (Prestashop) ?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Sep 13
Indlæg ialt: 5
Fra  billigebælter.dk (Deda Trading) Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

hej,

har startet webshop, www.billigebælter.dk, som er lavet på platformen prestashop, men siden loader utroligt langsomt, har kigget under afsnittet

ydelse i v.1.5.4, hvor jeg har kigget på caching, såsom udvidelse med xache osv. Hvordan kan jeg optimere siden? Må gerne være en pædagogisk

forklaring?

Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:44

Hvilken host bruger du? Der er et par stykker som bl.a. one.com, der fungerer virkelig dårligt med Prestashop. Meebox anbefales flere steder :) I hvert fald skal du, hvis du har en del produkter og billeder sørge for at du har plads nok på serveren. Det er sandsynligt, at det kan være problemet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:52

Hej Andrzej!

Jeg bruger selv prestashop, og one.com. Det fungere suuper dårligt, og har oplevet loadtider på op mod 14 sekunder.

Kan ikke anbefale nogen at bruge one.com, men jeg skulle nok have tænkt over det før - man får hvad man betaler for.
Jeg har derimod snakket med en rigtig flink supporter for meebox, og har kun hørt godt om dem, så dem skifter jeg også til ved udgangen af denne måned, og kan kun anbefale dig at gøre det samme!

/Nicolaj 

Tilmeldt 28. Jun 13
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 20:10

Siden loadede på 1,8 sek. hos mig, så du må da have fået gjort noget ved den? :) Kan også se at du har minifiseret js og css (hvilket i sig selv er bedre end, hvad mange andre webshops gør), og siden scorer også rimeligt højt i Google page speeds. Har du kun brugt de indbyggede værktøjer i PrestaShop?

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 20:29

Loading tid på en prestashop (Og hvilken som helst anden side), kan være af flere grunde.

Det kan både være det tema man bruger der er langsomt (Der findes tema'er der generelt er sløve), men det kan også være at man ikke har lavet 'best practices' i form af optimering, men lige præcis webshops, har det oftest med at være ret tunge i deres 'backend' grundet af der bliver hentet meget information ud fra databasen etc.

Derfor sker det ofte nogle hosts ikke kan følge med, eller simpelthen ikke giver nok resourcer til at siderne køre optimalt, der findes mange cache systemer man kan smide på servere, et godt eksempel er varnish - men virker ikke altid helt perfekt hvis det ikke er konfigureret rigtigt til at virke ordentligt med Prestashop (Det kræver en lidt bestemt konfiguration).

Meget hurtigt ud fra din side, kan jeg se den henter 26 filer på forsiden, og fylder 339 kilobyte, så det er ikke store billeder osv, der skaber problemer på din side.

Kan derimod se, at 40% af loading tiden ligger i selve 'server side processing', dette kan tyde på enten manglende resourcer, at der er noget i koden der er utrolig langsomt, eller en fejlkonfiguration på serveren.

Så prøv at hør dig omkring, om der er nogle der kan anbefale en host, med god hastighed på webshops som prestashop også.

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra Odense
Tilmeldt 27. Jun 08
Indlæg ialt: 113
Fra  www.magic4eyes.dk Skrevet kl. 14:08

Lucas - Hosting4Real:

Loading tid på en prestashop (Og hvilken som helst anden side), kan være af flere grunde.

Det kan både være det tema man bruger der er langsomt (Der findes tema'er der generelt er sløve), men det kan også være at man ikke har lavet 'best practices' i form af optimering, men lige præcis webshops, har det oftest med at være ret tunge i deres 'backend' grundet af der bliver hentet meget information ud fra databasen etc.

Derfor sker det ofte nogle hosts ikke kan følge med, eller simpelthen ikke giver nok resourcer til at siderne køre optimalt, der findes mange cache systemer man kan smide på servere, et godt eksempel er varnish - men virker ikke altid helt perfekt hvis det ikke er konfigureret rigtigt til at virke ordentligt med Prestashop (Det kræver en lidt bestemt konfiguration).

Meget hurtigt ud fra din side, kan jeg se den henter 26 filer på forsiden, og fylder 339 kilobyte, så det er ikke store billeder osv, der skaber problemer på din side.

Kan derimod se, at 40% af loading tiden ligger i selve 'server side processing', dette kan tyde på enten manglende resourcer, at der er noget i koden der er utrolig langsomt, eller en fejlkonfiguration på serveren.

Så prøv at hør dig omkring, om der er nogle der kan anbefale en host, med god hastighed på webshops som prestashop også.

Hej Lucas - hvilket værktøj bruger du til at se de ting, som du beskriver? vil gerne tjekke min egen shop i responsivt design, når den går i luften :-) På forhånd tak

Se tips om slankepiller her - www.slankepiller-som-virker.dk

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2237
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 14:24

Et godt værktøj til at få et overbliv over hvilke punkter man kan rette op på, onsite, på sin PrestaShop er dette: http://tools.pingdom.com/fpt 

Når man har rettet op på disse ting, så kan man tage et kig på dette indlæghttp://meebox.net/da/blog/optimering-af-prestashops/ 

Har dette ikke hjulpet, så bør man overveje at skifte host, til et sted, hvor man ikke deler serverplads med 100vis af andre hjemmesider / webshops. 

Altså... få en dedkeret server eller en "pro" server, hvor man har pladsen for sig selv, eller kun deler med en håndfuld andre shops. 

Wink

Kristian Ole Rørbye

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 16:41

Henrik Hvam:

Hej Lucas - hvilket værktøj bruger du til at se de ting, som du beskriver? vil gerne tjekke min egen shop i responsivt design, når den går i luften :-) På forhånd tak

Jeg bruger flere forskellige tools til at teste performance med, nogle af dem er gratis så som http://gtmetrix.com/http://tools.pingdom.com/fpt/http://www.websitetest.com/ og http://www.webpagetest.org/ - men der er også tools som catchpoint etc der koster en del penge.

http://redbot.org/ er også helt fantastisk til at tjekke forskellige ting med.

Jeg plejer altid at teste med alle tools ovenfor, og gerne 5-10 gange per tool, for at give et reelt billed af hvordan siden faktisk performer.

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:55

Du skal lige være opmærksom på at Varnish Cache ikke i alle tilfælde virker sammen med Prestashop. Meebox bruger Varnish til at øge loadtider på deres servere. Varnish kan selvfølgelig reaktiveres og Prestashop kører fint på deres pro hoteller :)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)