Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dårlig lyd i mikrofon

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg har købt en mikrofon til ca. 500 kr., som jeg bruger til at lave speak til små videoer med.
Jeg døjer dog en del med støj, som ødelægger lyden en del. Jeg har forsøgt mig med at sætte optageniveauet ned, at indsætte støjreduktion i Nero, men det bliver ikke helt optimalt. Nu sammenligner jeg også med når man fx ringer til Telenor kundeservice, hvor man får en helt klar indtalt besked i røret. Måske det er urealistisk med mit udstyr, men jeg tror alligevel godt, at min lyd kan forbedres en smule. Især hvis det sker med hjælp fra en herinde, der har noget mere forstand på det end jeg :-)

Nogen gode forslag?

Vh
Morten
Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 00:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Morten

Prøv at se om du i dit program har mulighed for at markere en bid støj (optag et stykke hvor du ikke siger noget) og så bruge den bid til at støjreducere med bagefter. I mit program (jeg bruger WavePad) ligger det under Effects og hedder "Grab noise sample from selected area" (altså når du har markeret en bid) og derefter (efter at have markeret hele filen) vælger jeg "Apply spectral subtraction based on noise sample". 

Et par andre tips til speak har jeg her: http://billigtspeak.dk/indtaling - men det er muligvis ting du godt ved. :-)

De bedste hilsner

Anja

Tilmeldt 24. Jun 13
Indlæg ialt: 32
Fra  Ventora Skrevet kl. 00:55

Hej Morten,

Hvilket mikrofon har du først og fremmest? Nogen mikrofoner har indstillinger, som kan gøre en hel del ved din lyd. Derudover kan du overveje at optage i et direkte lydprogram (ved ikke om Nero er noget i den dur?) fx Audacity, som er gratis, hvor du kan gøre en hel masse ved din lyd, så vidt jeg er informeret. 

Hvis du har problemer med P- og S-lyde, så kan et popfilter måske være en ide? Det reducerer den slags markant. Et stabilt underlag uden for mange vibrationer er også en god ide, men det afhænger selvfølgelig af din mikrofon (hvis det er på noget alla et headset). 

Håber det er noget du kan bruge til noget! :)

Ellers må du prøve at kigge dig omkring på nettet! På YouTube er der masser af guides til at få bedre, og også til at hvordan du kan lave støjreduktion og lignende i fx. Audacity. 

Mvh.
Sigurd K.  

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)