Hejsa Når man nu bor sammen med sin kæreste, og man selv starter sin egen enkelmandsfirma op, men der står jo nogen steder, at man mister alt hvis man går konkurs endag. Men vi mister begge alt det kan jeg ikke forstå, for når nu det er mig selv som står som ansvar for ens virksomhed, hvorfor går det så ud over begge parterner bare fordi man bor sammen? nogen som kan hjælpe eller er jeg helt lost |
Det er ikke helt let at forklare kort men nej - din kæreste hæfter ikke for alt hvis du får personlig gæld. Der kan være områder hvor det KAN ha betydning men generelt hæfter man ikke som kæreste/sambo for personlig gæld - det gør ægtefæller som udgangspunkt heller ikke, men gælden kan jo påvirke alligevel - men ikke fælles
Da det her er kompliceret og der kan være betydning i forhold til nye kontanthjælpsregler (forsøgelse uden for ægteskab) o.l. kan du måske med fordel lige tale kort med en advokat - hvis ikke denne tråd på fornuftig tid svarer på alle dine spørgsmål - mere fordi der kan være ganske meget andet af betydning - men regn med gode svar her først
vh