Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Copyright på webside tekster

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Thorsø
Tilmeldt 30. Jan 13
Indlæg ialt: 127
Fra  Smart Charge Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften :-)

Lad os sige, at jeg får sat nogle rigtig flotte tekster op, og en konkurrent så nupper en kopi (99-100% kopi) og bruger på egen side.

Jeg ringer til konkurrenten, og sender en mail og anbefalet brev, men høre intet eller får en sang fra de varme lande. Hvad skal mit næste skridt så være (altså uden det bliver til selvtægt)?   

Mvh Thomas

Smart Charge - en nytænkende og fornøden service

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 21:46

Hej Thomas

Jeg kan ikke få øje på relevansen til søgemaskineoptimering, så jeg har flyttet dit spørgsmål til en mere passende kategori.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 21:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Send ham faktura for den uretmæssige brug, og forfølg den økonomisk - indgå evt. forlig undervejs, hvis du får ham i tale.
Måske kan du via fogedretten få nedlagt fogedforbud mod, at han bruger dine tekster, men her må der lige en jurist forbi, for jeg kender ikke de præcise betingelser for dette.

Venlig hilsen

Hans

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 21:48

Thomas Rosenstand:
Jeg kan ikke få øje på relevansen til søgemaskineoptimering,

Trådstarter tænker sikkert på DC.

Venlig hilsen

Hans

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:55

Hans Stokholm Kjer:

Send ham faktura for den uretmæssige brug, og forfølg den økonomisk - indgå evt. forlig undervejs, hvis du får ham i tale.
Måske kan du via fogedretten få nedlagt fogedforbud mod, at han bruger dine tekster, men her må der lige en jurist forbi, for jeg kender ikke de præcise betingelser for dette.

Jeg mener, at Hans har fat i den lange ende.

Du har ophavsret til dine tekster (dansk lov om ophavsret, som den hed engang). Som jeg forstår det, kan du ikke hindre, at andre citerer dig (hel tekst/udpluk), når først du har publiceret dine tekster, men til gengæld kan du kræve betaling. Hvor stort beløb er et skøn.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 22:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Uden at skulle hudflette på det, var mandens spørgsmål: "Hvad skal mit næste skridt så være (altså uden det bliver til selvtægt)?   "

Og for ikke at mudre SEO forum unødigt... ;-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Rosenstand:

Uden at skulle hudflette på det, var mandens spørgsmål: "Hvad skal mit næste skridt så være (altså uden det bliver til selvtægt)?   "

Du har ret, tak, Thomas.

Mandens næste skridt er en advokat... som jeg ser det.

Spørg advokaten, om der er en sag, og hvis der er, så overdrag sagen til advokaten. Der er ingen ide i selv at henvende sig til kopisten, for hvis konkurrenten ikke reagerer på et anbefalet brev, vil vedkommende heller ikke reagere på Thomas' næste henvendelse.

Thomas kan selvfølgelig godt kontakte konkurrenten og meddele, at han har konsulteret en advokat, men det kan blive opfattet som tomme trusler.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)