Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Får man fradrag for det her?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg har haft en del etableringsudgifter til min webshop , bl.a. udvikling og design af selve hjemmesiden.
Udgifterne kan vel sidestilles med indkøb af kasseapparater, hylder m.m. hos en fysisk butik og det er jo fradragsberettiget.
Men er der fradrag for mine etableringsomkostninger, når det ikke er fysiske varer?

Vh
Morten
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47202
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:51

Ja - hvis det er regninger du har modtaget fra 3. part så er der fradrag for dem - nu og fremover - bare det er regninger fra korrekt tredie part og lavet af hensyn til virksomheden. Dit eget arbejde kan du som udgangspunkt ikke trække fra. Moms trækkes fra hvis det fremgår af regningen

vh

Tilmeldt 25. Jun 12
Skrevet kl. 23:47
Det lyder jo godt. Er der nogen regel for, over hvor mange år det må ske?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:44

Morten2000:
Er der nogen regel for, over hvor mange år det må ske?
Der er ikke lov der siger man må fradrage før start men praksis er 6 måneder hvis det er stensikre fradrag og jo tættere på start, jo ringere risiko for at få dem forkastet - em MAX 6 mdr er praksis, uden det betyder at alt godkendes 6 mdr inden - der skal være god grund

vh

Tilmeldt 25. Jun 12
Skrevet kl. 11:41
Altså som udgangspunkt får jeg fradrag for udgifter 6 mdr op til at websitet går i luften - skal det forstås sådan?
Vi har været 1.5 år undervejs, så der mister jeg i så fald en del.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:07

ja MAX 6 mdr - og der er ikke lov om det - det er praksis og som skat skriver om det selv, jo tættere på stiftelsen jo mere sandsynligt så det er ikke lovfæstet og det skal virkeligt være tydeligt at det er for den NYE virksomhed og ikke været brugt inden til en anden aktivitet - så ja - max 6 mdr må du regne med - og som nævnt kun 3.parts regninger - ikke egen indsats

vh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:36

Morten2000:
Jeg har haft en del etableringsudgifter

Man skal vælge sine ord med omhu. Der er eksempelvis som udgangspunkt ikke fradrag for etableringsudgifter.Wink

Tilmeldt 25. Jun 12
Skrevet kl. 20:20
Og hvor mange år må jeg efterfølgende afskrive udgifterne?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:02

Morten2000:
Og hvor mange år må jeg efterfølgende afskrive udgifterne?

morten helt ærligt - gå til en revisor, for du er for blank på dette her til at du kan få hjælp nok her

Nu taler du afskrivninger pludseligt. Før var det "etableringsomkostninger" og jeg tror/troede de tænke på køb af website o.l. KUN til firmaet. Etableringsomkostninger - til at stifte er der ikke fradrag for, men de andre omkostninger er der fradrag for op til MAX 6 mdr inden (og det skal være 100% klart det ikke er brugt inden og rent for at starte virksomheden)

Hvis det er under 12.300 pr år pr samlet ting så er det omkostning som straksafskrivning og er det over - så afskrives efter helt normale afskrivningsregler som du må sætte dig ind i - overordnet 25% per år til det samlet er under 12.300 og så resten på en gang

Du vil ha brug for en revisor til at se dine konkrete udgifter igennem og råde dig til hvad du kan tage med ind - og til at få det korrekt ind i dit regnskab som udgift via mellemregning og hvad ved jeg, det klarer du efter min opfattelse ikke selv - og en sådan revisor behøver ikke ruinere dig

vh

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)