Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Paypal kontra Nets ?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 14. Oct 13
Indlæg ialt: 5
Fra  ASIAN FOOD APS Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Vor shop er helt ny, men jeg kan se, at der er mellem 15 og 30 derinde om dagen.

Vi har også fået de første par ordre, men ikke meget i forhold til besøgstallet.

Vi har valgt Paypal som eneste betalings mulighed.

Nu er spørgsmålet: Skræmmer Paypal som betalings kanal kunderne ?

Er det bedre at bruge Nets ?

Hjemmesiden er www.asian-food,dk, så kan I se hvordan det er sat op.

På forhånd ak for hjælpen :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:25

Ja Paypal skræmmer kunder væk. Det har jeg selv erfaret. Vi fik mere salg efter jeg fik Quickpay gateway med Euroline som indløser.
Desværre er Nets/Teller dyrt for nystartet virksomheder. Og deres behandlingstid er lang (hvad jeg har hørt).

Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 225
Skrevet kl. 13:42

Jeg køber en del på eBay, og betalingen foregår som regel med PayPal. Det fungerer fint uden problemer, men derfor kan der naturligvis godt være mange, der er skeptiske overfor systemet.

Beskyt dig og din familie mod jordstråler, elektrosmog og radon - se hvordan på www.basishelse.dk

Fra København
Tilmeldt 9. Oct 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:51

Jeg tror at mange kan blive skræmt af det, fordi det er anderledes og at de ikke har erfaring med at bruge paypal. Hos nogle er det også skår i troværdigheden, hvis man bliver sendt over på en anden side for at indtaste kreditkortinformationer. Så svaret skal findes i din målgruppe og deres brug af internettet i al almindelighed.

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 438
Fra  ePay A/S Skrevet kl. 08:33

Vi oplever klart at det er det bedste at have en aftale til Dankortet, da det er den meste brugte betalingsform i Danmark. Du vil kunne tage imod dette gennem en Nets aftale, men kan også vælge andre indløsere, der blot tager Visa-delen på Visa/Dankortet og du så samtidig får de internationale kort med.

Ellers er en Nets+PayPal aftale en fin kombination til at starte med. Behandlingstiden er (og bliver) desværre ikke kortere ved Nets her op mod julehandlen... 

Med venlig hilsen

Thomas Pedersen  - www.ePay.dk    

Interesseret i mobilbetaling?  Læs mere her

Tilmeldt 25. May 13
Indlæg ialt: 37
Fra  Ejendomsmægler.NU Skrevet kl. 09:08

Jeg vil aldrig bruger PayPal. Jeg har for ca. 6 uger siden fået misbrugt mit kreditkort på Paypal, men har aldrig selv handlet i en forretning med PayPal. Jeg fik godt nok mine penge igen efter jeg klaget til PayPal. Men sådan noget burde ikke kunne ske i min verden. Der var tale om 1600 kr. der blev hævet fra mit kort. Så det var heller ikke små penge. På grund af dette syntes jeg ikke PayPal er ret troværdig for mig og jeg vil aldrig bruge deres system.

Få 3 Gratis Ejendomsmægler Tilbud

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 11:03

Asian Food:

Vi har valgt Paypal som eneste betalings mulighed.

Nu er spørgsmålet: Skræmmer Paypal som betalings kanal kunderne ?

Er det bedre at bruge Nets ?

Dette spørgsmål er stillet tusindvis af gange i diverse fora - og det er svært at give en entydigt svar. 

Populært siger man, at den yngre generation (ca. 25 år og derunder) ikke har nogen betænkeligheder ved at bruge PayPal mens den ældre generation kan være betænkelige ved det. 

Har man derfor overvejende kunder på 30 år og opefter, vil PayPal ofte ikke være nok. 

Som et alternativ til Nets kan I dog overveje www.ewire.dk - det koster kun kr. 400,- i oprettelse - og så kan I tage Dankort. Gebyrerne er nogenlunde de de samme som PayPals. 

Har I således både Ewire og PayPal vil I være godt dækket ind. 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 6. Dec 12
Indlæg ialt: 60
Fra  JS Handel Skrevet kl. 11:54

Jeg har også Paypal på min shop som nødløsning indtil, at jeg bliver godkendt hos Nets/Teller. Men som andre skriver, så tager det temmelig lang tid. Jeg søgte om det i slutningen af august, og fik dagen efter en besked om, at de ikke kunne komme ind på min shop. Fair nok, jeg havde ikke aktiveret den, da jeg arbejdede på den. Jeg rettede det til og sendte d. 2. september besked til dem om, at shoppen nu var klar og at de derfor kunne komme ind på den.

I dag, d. 17. oktober, har jeg stadig intet hørt. Jeg skrev til dem i forgårs, og fik en auto-mail om, at jeg ville modtage svar i dag senest kl. 11.00. Men jeg tænker, at de store problemer med Nem-ID som er opstået, har gjort at de har været nødt til at bruge deres ressourcer anderledes. Så jeg venter stadig.

Jeg har også købt et modul til eWire, fået et forretningsnummer m.m, men kan ikke finde ud af at få det sat op. Derfor har jeg nu skrevet til Dandomains Support, og afventer i dette øjeblik svar.

Men for at vende tilbage til trådstarters spørgsmål: Jeg har ikke selv oplevet noget dårligt med Paypal, men jeg må da indrømme, at jeg tit har fundet en anden shop på nettet i de tilfælde hvor det kun var muligt at betale med Paypal.

Ha' en god dag :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 438
Fra  ePay A/S Skrevet kl. 11:57

Allan I:
Har I således både Ewire og PayPal vil I være godt dækket ind. 

Arh, det er jeg så ikke helt enig i, da det er samme problematik ved begge. Kunderne er usikker ved at bruge en "pengepung"/3. parts firma, hvor de ikke har de samme sikkerhedsregler og genkendelighed, som man er vant til ved kortbetaling. Ewire er ikke særlig meget brugt og kendt, så brugerene skal ud og lærer 2 nye firmaer, hvis de ikke har brugt dem før.  

Med venlig hilsen

Thomas Pedersen  - www.ePay.dk    

Interesseret i mobilbetaling?  Læs mere her

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 12:01

boligsalg:
Jeg vil aldrig bruger PayPal. Jeg har for ca. 6 uger siden fået misbrugt mit kreditkort på Paypal, men har aldrig selv handlet i en forretning med PayPal. Jeg fik godt nok mine penge igen efter jeg klaget til PayPal. Men sådan noget burde ikke kunne ske i min verden. Der var tale om 1600 kr. der blev hævet fra mit kort. Så det var heller ikke små penge. På grund af dette syntes jeg ikke PayPal er ret troværdig for mig og jeg vil aldrig bruge deres system.

Det synes jeg godt nok er et tyndbenet argument. Der foregår masser af svindel, også via de andre betalingsudbydere.
Tror ikke at PayPal er hverken værre eller bedre på det punkt.
Jeg vil nok mene at man skal se ud over en personlig erfaring, hvis man vil vurdere forskellige services.
Alt andet lige, så har nogen jo fået adgang til dine kreditkortoplysninger (siden du ikke har en PayPal konto!!) og dem kunne de ligeså vel have brugt på NETS eller andre steder. 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)