Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af virksomheder og ideer

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Jun 11
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.
Er det muligt at finde købere til virksomhedsideer inden ideen overhovedet er udviklet til et decideret firma og stadig kun er en idé/koncept?
Eller hvor udviklet skal en ide/koncept være før en evt. køber gider komme på banen?

Pft. for alle svar :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:33

al erfaring siger det uhyre svært at sælge en ide eller få investorer ind. Den skal enten være genial og gerne udviklet så den er sikret rettighedsmæssigt  - ellers tror jeg ikke man får en køber generelt. Der er millioner af gode ideer - jeg ophavs"personerne" vil kalde dem geniale Big Smile

Talte du så investorer der skulle med ind og udvikle, vil jeg sige, at den skal være mindst lige så langt og du skal selv lægge et pænt beløb OG tid i udviklingen også

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Jun 12
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 18:55
Står selv pt med leverandør og kunder på plads, men mangler det sidste opstart kapital og i guder det er svært at finde investore til min opstart og det på trods af mit kunde/leverandør grundlag..........frustrerende a h... til
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:50

akeniels:
mangler det sidste opstart kapital og i guder det er svært at finde investore til min opstart og det på trods af mit kunde/leverandør grundlag..........frustrerende a h... til

med fare for, at du finder mig hård, så vil jeg sige, at det næppe er på Amino dine forsøg ikke har givet pote, for ud vrede over, at Amino ikke tillader tilsvining med navn i tråde, et kort forsøg på at høre ind til seed-capital (og skam gode svar til andre på andet) så er det eneste om kapital, at du er bange for at fortælle om dit projekt og den frygt er præcis den værste gift - for at få kapital

Det ER hundesvært at få investorer med og det kræver helt generelt, at man vil fortælle ganske meget om sine ideer og planer - hvor langt man er, hvad man selv har ofret på projekterne og vil ofre fremover i penge og tid og meget andet. Uden det, så helt ligemeget seed-capital, crowfunding eller alle mulige andre veje, vil der være lukket i 99% af alle tilfælde

En åben venlig attitude - der viser hvad du selv vil byde ind med - kombineret med at du har udarbejdet en god forretningsplan og fulde budgetter er eneste mulighed i mine - måske let forstokkede øjne, hvis du skal ha investorer med. 

Der er masser af projekter for investorer, også projekter som er langt og som næsten har bevist sig selv, så investorer er kræsne rent ud sagt - Kræsne med at finde personer der udstråler en styrke og glæde over det de laver (ex skriv ikke for meget om hvor h... frustrerende det er, ingen vil arbejde med frustrerede mennesker  -selv om jeg HELT forstår frustrationen.)

Kom på banen med åbenhed om ide og din egen investering i penge og tid - og tilbyd så, mod underskrift på fortrolighedserklæring, at komme med fuld forretnigsplan - som skal være så gennemarbejdet at investor på 5 min er tændt - og budget + likviditetsbudget der skaber tillid - notat om hvad der er indgået af aftaler med bank - nets - leverandører osv - alt det som skaber tillid til, at her vil man ind med penge og få del i noget der nok skal brage igennem

Jeg har lavet lidt blog om det her i RÅD TIL INVESTERANSØGNING - Det er ikke sikkert det lykkes selv med alt det, men det er ret sikkert det ikke lykkes uden

venligst og god vind - John Hannover

Tilmeldt 17. Jun 12
Skrevet kl. 20:38
John tak for yderst kreativ feedback
Ja jeg er yderst forsigtigt og det er af den simple grund, at jeg før har været ivrig/naiv og fortælle om en ide, denne ide sider idag u ca 40% af alle danske biler og jeg har ikke fået en eneste krone ud af det :-(
Omvendt er " som du også siger " åbenhed, selvtillid og grundig forberedelse vejen frem, så det er det jeg gør :-)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:18

evt kontakt nogen i auto branchen - jeg tror ikke VW f.eks. bare ville stjæle din ide og giver du en god "teaser" til dem så de fristes, så kan du godt regne med fortrolighed når du fremlægger (eller om det er THansen eller hvad det nu er man kunne tænke sig for at blive i branchen)

vh

Tilmeldt 17. Jun 12
Skrevet kl. 21:23
Desværre er iden ikke stjålet, da der ikke var noget på skrift, ganske kort fortalte jeg en " god " kollega om min ide og ca 6 mrd efter kom iden så frem og ja de tjente godt på det...
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)