Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start ApS nu, eller vent på IVS

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Mar 10
Indlæg ialt: 11
Fra  GRAU Engineering Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer.

 

Jeg er midt i at stifte et ApS (drift + holding), men er lidt i tvivl om hvad der bedst kan svare sig pt.

 

Mine overvejelser går på, om man skal vente indtil de åbner op for IVS stiftelse Januar 2014, dette på baggrund af følgende (som jeg gerne vil have be-/afkræftet):

 

 - I et IVS opbygger jeg selskabskapitalen løbende i form af overskud - og det opbygges derfor af ikke beskattede midler?

 - I et ApS skal selskabskapitalen være tilstede ved stiftelse, i form af 80.000 beskattede kroner - og de beskattede midler kan ikke erstattes af optjent af overskud (ikke beskattet) og dermed trækkes ud igen skattefrit?

 - Når kapitalbehovet til Januar 2014 nedsættes til 50.000kr, kan de resterende 30.000 så trækkes ud igen skattefrit?

 

Jeg står egentligt der hvor jeg har 80.000 stående på en stiftelseskonto, men jeg kan ikke beslutte mig for om det smartest at vente med at stifte til den nye lovgivning træder i kraft. Årsagen til at stifte nu, er at jeg ellers kan komme i klemme med noget SU, samt at jeg til Januar 2014 skal på delebarsel, og som jeg kan forstå kan jeg med et ApS få barselsgodtgørelse.  

 

Håber i kan hjælpe :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

KristianG:
et IVS opbygger jeg selskabskapitalen løbende i form af overskud - og det opbygges derfor af ikke beskattede midler?

i form af beskattede midler efter selskabsskat

KristianG:
 - I et ApS skal selskabskapitalen være tilstede ved stiftelse, i form af 80.000 beskattede kroner - og de beskattede midler kan ikke erstattes af optjent af overskud (ikke beskattet) og dermed trækkes ud igen skattefrit?

korrekt - ikke før du evt sælger anparter eller hele selskabet - men de må gerne stå i varelager eller andre værdier

KristianG:
- Når kapitalbehovet til Januar 2014 nedsættes til 50.000kr, kan de resterende 30.000 så trækkes ud igen skattefrit?

nej det mener jeg ikke

KristianG:
som jeg kan forstå kan jeg med et ApS få barselsgodtgørelse.
den er jeg uklaret om - efter min mening helt som med personlig virksomhed og jo med optjent ret til barsel helt som anden selvstændig når du er ejer af ApS eller som anden lønmodtager hvis du er ansat i anden mands ApS du ikke selv er hovedejer i.

dvs du skal ha arbejdet i din virksomhed mindst 6 mdr indenfor sidste 12 mdr før barsel og mindst også den sidste måned og ikke haft under halv tid (påvise mindst 18,5 time via løn hvis det er fra start) og så baseres pengene jo kun på halv tid hvis det er sådan du har arbejdet. Har du lønmodtager arbejde inden du blev selvstændig kan det regnes med ind. Du kan tale med borger.dk for måske at blive klogere, det er ikke et speciale for mig

VH John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

KristianG:
- Når kapitalbehovet til Januar 2014 nedsættes til 50.000kr, kan de resterende 30.000 så trækkes ud igen skattefrit?

nej det mener jeg ikke

 

Det er helt tosset men det er korrekt hvad Cookie skriver. Det skal beskattes som udbytte. Sikkert for, at alle ikke begynder at udbetale pengene fra ApS'erne.

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Har i overvejet en personlig virksomhed ? - overvej lige jeres risikoen en gang mere.

Fordele ved personlige :

1. Kontante skattemæssige fordele såfremt virksomheden genere et underskud (ofte i starten)

2. Skattemæssige fordele hvis i tjener boksen på sigt

3. det er muligt at omdanne et I/S til et ApS som en skattefri ómdannelse, hvilket ikke er muligt den anden vej.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Next.man:

Har i overvejet en personlig virksomhed ? - overvej lige jeres risikoen en gang mere.

Fordele ved personlige :

1. Kontante skattemæssige fordele såfremt virksomheden genere et underskud (ofte i starten)

2. Skattemæssige fordele hvis i tjener boksen på sigt

3. det er muligt at omdanne et I/S til et ApS som en skattefri ómdannelse, hvilket ikke er muligt den anden vej.

og med personlig virksomhed kørt som VSO - SE LINKET kan I, forudsat den er seriøst drevet som virksomhed så skat ikke kan forkaste det som seriøst drevet virksomhed - undgå påvirkning af SU - men vær opmærksom på at skat har lidt fokus på området som vist også beskrevet i mit link et sted

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)