Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

oprindelig garanti / reklamationsret på salg af brugt IT udstyr

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 15. Oct 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino. Jeg håber dette spørgsmål er havnet i det rigtige sted - ellers beklager jeg

Jeg er efterhånden ved at have nogenlunde styr på salg af brugt IT udstyr/Hardware gennem sin virksomhed via et par informative tråde her på siden (http://www.amino.dk/forums/t/170587.aspx og http://www.amino.dk/forums/t/86062.aspx )

Jeg er dog stadig i tvivl om, hvordan man skal forholde sig til den oprindelige garanti/returret på udstyret.
Jeg har købt noget IT udstyr gennem min virksomed i marts 2013, og kunne godt tænke mig at sælge dette f.eks. via dba.dk.
Skal jeg, udover min egen salgsfaktura, vedlægge en kopi af den originale faktura til kunden, så vedkommende kan benytte denne i forbindelse med en evt. reklamationssag eller reperation af udstyret? Er der forskel på den originale garanti alt efter, om jeg sælger til en privat person eller til et andet firma?
 
Muligvis et fjollet spørgsmål, men er lidt i tvivl :)
 
Vh Casper


Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46686
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

casperfc:
har købt noget IT udstyr gennem min virksomed i marts 2013, og kunne godt tænke mig at sælge dette f.eks. via dba.dk.
husk moms i så fald

casperfc:
Skal jeg, udover min egen salgsfaktura, vedlægge en kopi af den originale faktura til kunden, så vedkommende kan benytte denne i forbindelse med en evt. reklamationssag eller reperation af udstyret?
den er vanskelig, for din garanti fra den oprindelige faktura vil jo ofte være en B2B garanti som ikke kan bruges af en privat person der har overtaget den, så det TROR jeg ikke fører til noget. Du laver via DBA et nyt B2C køb og kan ikke mig bekendt bruge den oprindelige garanti på andet vis, end hvis kunden kommer retur med varen, så kan du jo bruge din egen købsregning til selv at få varer repareret hvis den stadigt er inden for B2B garanti

Mig bekendt gælder købeloven stadigt for brugte varer solgt fra forretning til privat B2C - med i yderste konsekvens 2 års reklamationsret - men det forudsætter jo at de normale regler for at fejlen ikke er opstået efter udløb af den egentlige garantiperiode Man kan derfor ikke ved brugte varer klage over almindeligt slid og fejl som må forventes at dukke op i en vare med den alder og tidligere brug.

Jeg mener heller ikke at batterier på bærbare computere er omfattet ud over ny købet - og ved brugt vare vil der derfor ikke normalt være dækning for batteriet, med mindre det kan påvises, at det faktisk var slidt op ved købet, men andre ved sikkert meget mere om det

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)