Hej aminoer, Jeg har nu læst sagen om niayala og shamballa. Jeg hører nu også af en, at det er forbudt, at sælge de såkaldte shamballa smykker. Jeg har tænkt mig at importere armbånde som disse, og jeg kan da ikke forstå, hvis man ikke må sælge dem her på sin webshop uden at skulle komme for retten? Eller er det, hvis det helt konkret KOPIVARE, som er 95% kopiret, som jeg skal tage afstand fra. I så fald, ville jeg så ikke kunne sælge følgende på min egen webshop? eller er det tilladt, da det jo ikke en kopivare? http://www.alibaba.com/product-gs/713890355/Mix_color_10_mm_wholesale_bracelet.html Tak på forhånd Vh Martino |
Jeg forstår ikke dit spørgsmål ... om det er mig der er dum eller dig der ikke kan formulere dig ordentligt skal jeg ikke gøre mig klog på.
Men lad mig lige slå en ting fast ... du kan i princippet komme i retten for at slå en prut på gaden ... det kræver blot at der er nogen der føler sig nok trådt på til at de lægger sag an imod dig. Så hvis du ved din virksomhed skader nogen nok til at de beslutter sig for at hive dig i retten ... så ryger du i retten uanset hvor lidt eller meget du har brudt loven.
Om du vinder/taber en given retsag er en helt anden diskusion :)