Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mac eller Windows til hjemmesideredigering?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 8. Oct 13
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen

Jeg står og skal til at oprette en hjemmeside. Jeg vil lige lege lidt med det inden, så jeg starter med en offline hjemmeside via xampp og så fx wordpress

men jeg har for nylig erhvervet mig en Macbook Pro som er lyn hurtig osv. men har stadig min "gamle" acer computer med windows. 

Så jeg vil høre om der er nogle der har erfaring med om der er fordele og ulemper ved brug af mac eller windows og hvad det optimale evt ville være?

Det skal sige at min Acer er nogle år gammel og derfor ikke den hurtigste, men fungerer fint bortset fra det og min mac er split ny, med core i7 og 2.9 GHz

Håber på nogle brugbare svar ;)

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 17:14

Det er fuldstændigt ligegyldigt om du bruger det ene eller det andet. Tag den maskine du mener du arbejder mest effektivt og behageligt med og løs opgaven på den.

Din hjemmeside bliver hverken bedre eller dårligere uanset hvilken maskine du vælger.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 8. Oct 13
Skrevet kl. 17:15

Okay, mange tak.

Kunne godt være at nogle programmer var bedst med det ene eller det andet. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 17:19

Det er en smagssag - heldigvis fås de fleste programmer til netop det formål til begge platforme.

Jeg er personligt meget glad for programmet UltraEdit - alternativet for mig ville være Sublime Text.

I forhold til grafiske programmer, så er Photoshop jo normalt en klar favorit. Nu er jeg ikke selv grafisk på nogen måde, men jeg er glad for den kombination jeg har valgt:
Windows 7
UltraEdit
Oracle VM Virtual Box med en Ubuntu Server
GIMP 2.
HeidiSQL

Det er mit setup.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 8. Oct 13
Skrevet kl. 17:22

ja okay!

mange tak for de hurtige og nyttige svar! :)

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 17:39

De fleste af software kan man både få til pc og mac. Der er selvfølgelig nogle undtagelser.

Alt i alt kommer det helt an på hvad det er du selv vil bruge.

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra København
Tilmeldt 4. Oct 13
Indlæg ialt: 86
Fra  Brandman.dk Skrevet kl. 18:01

Hej jeg har selv været i din situationen. Men når det handler om at lave websites er jeg enig med de andre: Det er komplet lige meget. Tænk på, at du primært kommer til at arbejde i en browser - og de er pænt ens på alle platforme :-)

Til gengæld vil jeg anbefale, at du skaffer dig en stor skærm, som helst også skal kunne stilles på højkant (website er lange). Man bliver syg i knolden af at arbejde på en bærbar :-)

Martin Lund 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)