Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I tvivl om salg af vare fra alibaba

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 12. Apr 13
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har brug for jeres hjælp. Jeg har set på en vare fra alibaba.com, som jeg er i tvivl om er original/ægte. Er det derfor ulovligt at sælge denne vare eller er alle varer på alibaba godkendt for salg?

Mvh, Frederik

Fra Risskov
Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 207
Fra  Zoomco Skrevet kl. 23:41
Fordi det er en bestemt side betyder det naturligvis ikke at de er godkendte. Ligesom du kan sælge fake varer på en shop, kan de også på en hvilken som helst side.

Spørg gerne sælgeren om de er originale og samtidig en sample af produktet, således at du er helt sikker.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47202
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:41

Nej uha - der er masser af kopier og ting man ikke må importere og sælge fra Alibaba. Du er nødt til at dobbelt checke al den slags, evt med den originale producent. Der er også masser af grå zone ting - hvor logo er fjernet og et hjørne gjort blødere, men NEJ de er ikke lovlige og de kan stoppes i tolden og de kan koste erstatning, så Alibaba og tilsvarende kræver man selv checker og dobbelt checker

vh

Fra Horsens
Tilmeldt 12. Apr 13
Skrevet kl. 23:56

Tak for jeres svar, jeg vil kigge nærmere på det og evt. kontakte de evt. originale virksomheder. 

Fra Horsens
Tilmeldt 12. Apr 13
Skrevet kl. 13:23

Hvad nu hvis det er en vare, som ligner den originale, men jeg kan få den lavet med mit logo?

Tilmeldt 8. Oct 10
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 13:31

Frederik Jensen:

Hvad nu hvis det er en vare, som ligner den originale, men jeg kan få den lavet med mit logo?

Hvis du har tænkt dig at sælge det videre, vil det sandsynligvis være en varemærkekrænkelse afhængig af hvor meget det ligner. Hvis det ikke er det er det vil det sikkert være en krænkelse af markedsføringslovens general klausul om god markedsføringsskik.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47202
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:10

Det vil kun gøre det værre at sælge en vare der alvorligt ligner en anden original med eget logo

forstil dig at du kopierer alle stelton ting og alle apple ting - og så sætter dit logo på. Mon ikke de vil blive lidt sure over, at du har betalt i dyre domme for at få lavet designet?

Generelt - minimum 15% ændring på tydelige punkter, men der er ingen fast grænse og du skal regne med at f.eks. apple er meget aggresive overfor nogen der kopierer deres ting. At man tager deres logo af er ikke bedre kan jeg roligt sige, og sætter man så sit eget på i stedet - så UHA

Køb originaler eller ikke kopiting hvis du ikke vil ha ting stoppet i tolden og få videre ballade med originalejerne

du ved vel at du skal være importørregistreret hvis du skal købe uden for eu til videresalg
http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/importrregistrering-kort-forklaret.html
Venlig hilsen John H

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)