Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhed har ikke indberettet b-indkomst til skat

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Aug 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa alle sammen.

Jeg startede i år 2012 med forskellige freelance opgaver og er rimelig ny indenfor området. Jeg tjener ikke så meget til, at jeg vil oprette egen virksomhed.
Jeg udførte på et tidspunkt en opgave for en virksomhed og fik betaling herfor. Men virksomheden har ikke indberettet det pågældende beløb til Skat. Det har jeg til gengæld påført min årsopgørelse. Er der nogen af jer der kan fortælle mig om det er nok og hvem der bærer ansvar for indberetningerne osv.?

Derudover har jeg lavet noget arbejde ved en anden virksomhed som i 2012 har lavet fejl i deres indberetninger. Et for lille beløb i forhold til det faktiske. Hvor længe kan man blive ved med at ændre i en årsopgørelse?

På forhånd tak for hjælpen.

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1110
Skrevet kl. 14:26

Virksomheden kan ikke indberette din B skat det skal du selv ned at ændre din forskudsopg

Har anden virksomhed lavet fejl skal du kontakte dem og bede dem ændre det

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46627
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:12

ja hvis du har fået freelancer honorar så har virksomheden da i høj grad pligt til at indberette det på dit CPR hos skat som bidragspligtig b-indkomst. Det skulle de helt klart ha gjort

Nu skriver du det jo selv på din årsopgørelse (hm - må være sidste års) og så vil du jo få en ny slutopgørelse og måske en strafrente - men den der udbetalte dig honorar/freelance for arbejde du som privatperson har udført har haft pligt til at indberette

om du kan gøre det store ved det tvivler jeg på, men fremover hvis du udfører egentligt arbejde som freelance så kan du jo sige de skal huske at indberette som bidragspligtig b-indkomst gruppe 05 - det gør de let logget ind og under e-indkomst
når du bare påfører det korrekt i årsopgørelsen så rækker det helt i forhold til dig
Du kan mig bekendt selv rette et par år tilbage som indlogget, og ellers skrive til skat om den ændring du vil ha lavet i et brev - eller under kommunikation, så laver de en ny

god vind med det JOHN H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1110
Skrevet kl. 17:04

Ja, men firmaet kan kun indberette hvis de er registeret som arbejdsgiverSmile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46627
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:56

kah:
Ja, men firmaet kan kun indberette hvis de er registeret som arbejdsgiver
jamen trådstarter skriver jo for en VIRKSOMHED - og den SKAL indberette honorarer som bidragspligtig B indkomst. Hvis det kræver et kryds i arbejdsgiver, så må de sandeligt ordne det, men jeg tror kun det kræves hvis man har A-løn ansatte og at virksomheder ellers kan indberette Bidragspligtigt B indkomst i e.indkomst hos skat

Jeg testede lige et holding jeg har og det er ikke arbejdsgiver man kunne godt tilmeldes E-indkomst indberetning (og de kan også bruge Danløn og andet hvis de vil)

Det helt afgørende er om honorar modtageren arbejder som selvstændig virksomhed eller som person - og her har vi en der ikke har CVR og ikke driver noget intensivt eller som beskrevet andet end - noget der kunne være alm løn med a-skat og det vil jeg ikke tvivle på udløser indberetningspligt

https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2064102 siger faktisk at det jo skal i rubrik 12 som idag er låst felt - så for at få det ind skal man som der står:

Du får udbetalt honorar uden skattetræk. Honoraret skal oplyses som personlig indkomst. Du skal selv tjekke, om honoraret er registreret på din årsopgørelse. Hvis det ikke er, skal din honorar-indkomst oplyses i rubrik 12 på din årsopgørelse. Feltet er låst, så du skal bede din arbejdsgiver om at ændre tallene.

som skyldes at arbejdsgtiveren har indberetningspligt

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Aug 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 08:35

Et forsinket tak for hjælpen :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)