Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Just-eat.dk koncept indenfor frisørbranchen.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 26. Sep 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære Aminoer.

Vi er mindre gruppe passionerede udviklere og designere. Vi har valgt ikke at være så hemmelighedsfulde som så mange andre nye iværksættere vedr. nye ideer og koncepter. Vi mener, at man kommer længst ved at direkte og pakke intet ind.

Vi sidder og spekulerer lidt, om vi ikke skal udvikle en flot og avanceret bookingsystem til frisører. Kort og godt, vi formidler kontakten mellem frisører og kunderne. Vi besidder stærke IT kompetencer så vi kan udvikle samt designe alt selv.

Ideen er at vi skaffer nye kunder til frisørsaloner og derved tager vi en mindre cut. Konceptet er ikke helt nyt, men vi mener der er plads til en dygtig spiller. Der findes i dag en virksomhed www.bapoon.dk der har succesfuld overstået "proof of concept" stadiet. Dette har øget vores motivation til at penetrerer markedet.

Vi er yderligere i tæt kontakt med en erfaren frisør www.dions.dk Vi analyserer Dions til bunds for at se, hvordan vi kan skabe den største merværdi landets frisører.

Vi sætter pris på at høre jeres meninger

Findes der, derude en dygtig erfaren sælger (kold kanvas) er vi yderligere åbne for at etablere et potentielt samarbejde.

 

 

Tilmeldt 8. Oct 13
Indlæg ialt: 180
Fra  Vuuh Group ApS Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørgsmålet er jo så blot om der er plads til 2 tjenester af denne type på markedet. Folk køber lidt oftere fastfood end de bliver klippet.

Dertil kommer det at i benytter en anden virksomheds proof of concept som jeres egen proof of concept. Det hele handler jo ikke blot om at lave systemet, men også salgsarbejdet med at få frisører med på det.

Fra Hiller'd
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Tænker du i samme stil som Imentor som formidler kunder til håndværkere eller hvordan?

Fra Hiller'd
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Stryg det sidste. Læste ikke grundigt nok. Hvordan skulle det koncept fungere?

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 26. Sep 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for feedbacks

Vi har tænkt os at differentierer os ved at tillade gratis bookninger til samtlige frisørsaloner det første år. Indtil der kommer nok trafik til at vi kan begynde at kræve betaling for at fortsætte med at blive markedsført gennem vores portal og herudover vil der som hos den anden udbyder samme redskaber til frit anvendelse.

Vi har ud fra en mindre rundspørge konkluderet at saloner er indifferente med om der er 2 eller flere udbyder, så længe vi kan bidrage med at eksponere deres butikker under konceptet "no cure, no cost" DVS. de betaler i fremtiden kun for bookninger fra vores site. Bookninger de ellers ikke ville have fået.

Tilmeldt 26. Sep 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Mht. fastfood branchen vil der hos os være langt lavere driftsomkostninger, hvorfor vi mener vi endda kan tilbyde lavere priser (%) af omsætningen i forhold til de 15% som er normen.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er masser af plads i markedet, men spørgsmålet er mere, om I kan få frisørerne med på ideen... Hvis I kan det, så er det vel bare at komme derud af. 

Mange frisører reklamerer lokalt, eller også har de et website, som ofte er meget lidt optimeret. Så hvis I kan åbne deres øjne, og få dem forklaret på en let forståelig måde, at I håndterer deres online aktiviteter i konkurrence med de andre lokale frisører, så vil jeg mene, at der er et marked.

Med til historien høre dog, at mange især kvinder bliver klippet fast et bestemt sted, og det kan være svært at få dem til at ændre det, hvis de er godt tilfredse. Men intet er umuligt, og slet ik hvis I kan gøre booking af tider let og simpelt!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Silkeborg
Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 251
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ideen er god, og har selv tænk tanken. Som andre er inde på, så er det ikke ret mange frisører der har en optimeret side, så der er første udfordring, nemlig at overbevise dem om vigtigheden af at bruge resurser på noget der i deres øjne fungerer.
Næste udfordring er at få frisørkunderne overbevist om at dette er den rigtige måde at booke tid på. Mange er vanemennesker, og ringer eller "går forbi" for at booke sig ind, hos den frisør de altid har brugt. Eller også går man ind et af de steder hvor man ikke behøver at booke en tid. Måske man kan udvide servicen, så man kan se ventetiden, men igen. Det kræver at frisøren opdaterer hele tiden. Og hvis der er mange kunder, er man måske så stresset, så man ikke får opdateret så tit.
Prøv at tænke på det som når du skal til lægen... Selvom du mane steder kan booke online, er det de færreste der gør det (er jeg overbevist om).
Tror det skal undersøges lidt nærmere. Måske man, hvis man vælger at "gå i luften" skal booste med en app.

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Just don't.

Jeg har selv haft ideen, og kom forholdsvis langt med den. Ideen kommer ned til ET problem: Folk skal have mad hver dag, folk skal have klippet hår hver 6. uge.

Derudover er folk ikke loyale med deres mad, hvorimod frisøren er et tillidsforhold. Jeg skal ikke have andre tosser til at klippe mit hår, fordi min frisør har brugt et halvt år på at lære at klippe lige præcis mit hår.

Bapoon er dygtige... Sindssygt dygtige. Sæt jer ind i hvem der står bag, også bør man blive nervøs.

Timebook er også dygtige.

Jeg ville langt hellere fokusere på en anden service end lige frisør.

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)