Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Returret i webshop - hvem betaler fragten?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Varde
Tilmeldt 11. Jan 13
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 07:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej
Jeg er fulstændig med på at en webkunde kan fortryde et køb og returnere varer, eller nægte at modtage varen når pakkefirmaet vil levere den.

Hvem dækker i sådan tilfælde fragten?

Helt konkret havde jeg en kunde, som efter bestilling, og desværre også efter jeg havde afsendt varer med GLS, fortrød købet. I følge aftale "nægtede" hun modtagelse og jeg fik varen retur nogle dage senere.
Skal jeg i sådan et tilfælde betale fragten - eller skal kunde det? - rent juridisk. Noget andet er jo kundeservice ;)
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 172
Fra  Cardfever Skrevet kl. 07:34

Jeg ville "æde" den i sådan et tilfælde :) Mest fordi jeg tror på at man kommer langt med god service. 
Rent juridisk vil jeg mene er afhængigt af dine handelsbetingelser.

vh 

Fra Varde
Tilmeldt 11. Jan 13
Skrevet kl. 07:39
Ja jeg er heller ikke i tvivl om at jeg selvfølgelig betaler fragten i 9 ud 10 tilfælde.
Det er mere hvis der fx. er en kunder der vælger at misbruge denne retur ret,
Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 07:39
Fra Varde
Tilmeldt 11. Jan 13
Skrevet kl. 07:53

Jep - det er jeg fuldstændig med på. Men fragten retur til mig - hvad med den?

Fra Mørkøv
Tilmeldt 26. Jan 10
Indlæg ialt: 363
Skrevet kl. 08:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Se pkt. 4 på denne side: http://www.fdih.dk/viden/faq-om-e-handel/

Citat:

Hvem skal betale portoen, hvis en forbruger udnytter sin fortrydelsesret?

Forbrugeren skal selv betale portoen for at returnere varen til jer, mens I skal tilbagebetale forbrugeren den fulde købesum, inklusive leveringsomkostninger til forbrugeren. Hvis forbrugeren har købt flere varer, men kun returnerer nogle af varerne, skal I tilbagebetale leveringsomkostningerne eller en del heraf, sådan at forbrugeren stilles som om, han oprindeligt kun havde købt de varer, som ikke er returneret.

Også på forbrugerstyrelsens egen hjemmeside står der: (http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerguides/Fortrydelse/Fortryd-net?tc=DDECDCEF2AE542D4B5618F0FFB15BBAD)

Du skal betale returforsendelsen

Det eneste du skal betale, når du benytter din fortrydelsesret, er transporten af varen tilbage til sælgeren, medmindre du har aftalt andet. Hvis du nægter at tage i mod varen, når den kommer, kan sælger opkræve et beløb, hvis han eller hun har udgifter, når varen sendes retur.

Jeg læser dette som, at du ikke skal betale for at kunden sender det retur til dig.

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 08:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I dette tilfælde har kunden ikke modtaget varen (modtagelse nægtet). Det er derfor ikke kunden der sender varen retur, men varen der kommer retur pga manglende levering. 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 10:22

Jens:
Hvis du nægter at tage i mod varen, når den kommer, kan sælger opkræve et beløb, hvis han eller hun har udgifter, når varen sendes retur.

Det fremgår jo klart af Jens' citat, at kunden kan opkræves de evt. fragtomkostninger. Men jeg ville også "æde" den, hvis det er et engangstilfælde.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)