Har du haft ansat fleksjobbere? |
Ronnie - Connspire:Har du haft ansat fleksjobbere?
Hvordan var forløbet med den kommunale virksomheds service?
Var det en succes for din virksomhed at ansætte en fleksjob medarbejder, eller var det problematisk at få en godt samarbejde generelt?
Kan du anbefale os, at ansætte fleksjob medarbejdere?
Jeg har haft en flexjobaspirant i praktik. Det var rigtig godt, at vi havde en praktikperiode, før vi kastede os ud i et egentligt flexjob, for praktikperioden viste i dette tilfælde, at han ikke kunne løse de opgaver, jeg havde brug for ham til.
Han kunne sagtens løse andre opgaver, og han er et superdejligt menneske, men det jeg havde desværre ikke mulighed for at bruge ham til det, som han er dygtig til.
Så hvis du kaster dig ud i det, så giv både dig selv og din kommende flexjobber en chance for at vurdere, om jobbet og manden passer sammen.
Kommunen var sløv og stort set ubrugelig, men min flexjobber kunne selv reglerne, så han skaffede selv de rigtige blanketter og skrev selv det, der skulle skrives. Kommunens andel i det hele var bare at sætte et stempel på - det burde tage ca. 2½ sekund, men de brugte noget længere tid. Men det er nok forskelligt fra kommune til kommune.
Venlig hilsen
Hans