Hej Aminoer, Jeg søger lidt feedback på, hvilke punkter der er mest relevante, i min form for branche. Jeg sælger bl.a. websites og i den forbindelse, vil jeg gerne bede jer lave et lille tanke eksperiment :) Det går ud på, at i skal forestiller jer, at i skal købe en firmaside, en webshop eller bare en blog. I skal så prøve at forestille jer hvilke af følgende ting, i synes er det vigtigste. (hvis i har noget, som ikke er på listen, så skriv det endeligt!)
Her er en liste over de ting, siden lige nu er markedsført på: 1. Et års fuld support 2. Tilfredshedsgaranti - Vi arbejder til du er tilfreds med siden 3. Hurtig levering – Kun 5 hverdage 4. En hjemmeside der er SEO optimeret og let kan findes af søgemaskiner 5. En side der hurtigt og nemt kan ændres via en let tilgængelig side – CMS 6. Supportvideoer der viser, hvordan du ændrer tekst og billeder på din side 7. Én samlet løsning, til én pris 8. Hjemmesiden kobles med “Analytics“, “Webmaster tools” og “AdWords“ 9. En side der er optimeret til mobile enheder, iPods, iPads mm 10. Video support der viser, hvordan du kan ændrer indholdet på din side 11. Gratis dag til dag backup
Ud fra disse 11 punkter, søger jeg at finde de 3 punkter, som i finder vigtigst. Jeg håber i vil tage jer tid til, at svare på min lille forespørgsel :) Siden jeg forsøger at optimere på er www.cmhjemmesider.dk I må meget gerne bare skrive de tre tal, der passer på jeres mening.
|
Nu er jeg ikke en kunde, men også udvikler. Ville bare lige give nogle kommentarer.
5 og 11 er et must, og bør - efter min mening - være en del af alle website leveringer. Hvilket det normalt også er qua f.eks. Wordpress og et alm. webhotel.
Nr. 2 ville jeg, baseret på erfaring, holde mig langt væk fra. Selvfølgelig skal kunden være tilfreds, men indenfor rimelighedens grænser. Hvis du stiller sådan en garanti kan du hurtigt brænde nallerne på det. Der er en vis procentdel af kunder der skifter mening som vinden blæser - efter den oprindelige krav-spec er godkendt og du er i gang eller færdig med websitet. Du risikerer at scope på opgaven ændrer sig mange gange undervejs hvor du så kommer til at lave større dele om flere gange.
Et års fuld support kan du også få problemer med. Support er fint, men igen indenfor rimelighedens grænser. Det kan nemt tage overhånd og et år er lang tid.