Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Far er ikke sur. Far er... rasende

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

De sidste par uger har jeg etableret et samarbejde med [Navn fjernet af moderator] i Horsens. Jeg skulle undervise i digital produktfoto, og Photoshop. Har haft en medarbejder til eneundervisning, og hun var ved at falde bagom af mine evner. De har selv spurgt om det skulle være i Horsens, eller her i Århus. På den foranledning har jeg svaret ærligt og sagt her hos mig. Jeg har 3 gange fortalt at jeg gerne kommer til Horsens, i deres lokaler. Nu har de så afbrudt samarbejdet da "jeg ikke kan komme til Horsens". Sprrrr! Og det er ikke eleven, men en mellemleder der ikke ved hvad han taler om.

Er træt af at blive stemplet som ubrugelig udelukkende pg.a. min psykiske sygdom. Så vil de hellere have en opstokket fotograf der tager 3 gange så meget i timen, og kun ved 1/3. Ubevidst inkompetance!

Far er ikke skuffet. Far er rasende!

IT-support og (produkt fotos) i Århus : www.pionersoft.dk

Fra Randers
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 380
Fra  Evers EL-teknik aps Skrevet kl. 16:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Undskyld mig, men hvorfor tager du ikke kontakt til ham "mellemlederen" hurtigst muligt, og får en dialog omkring at der må være sket en misforståelse?? Endvidere forstår jeg ikke helt hvor den psykiske lidelse kommer ind i billedet?

Mangler du et godt tilbud på en el-opgave?? 
Evers EL-teknik ApS | Kavalerivej 16, 8930 Randers NØ | tlf. 71 99 83 34 | sk@eversel.dk | www.eversel.dk

Tilmeldt 3. Jul 07
Skrevet kl. 16:54

Jeg har hele tiden været åben omkring min sygdom. Det har givet lidt ping-pong. Ham mellemledern har derefter udtalt sig om det faglige i min viden. Som han ikke har noget belæg for. Nu har han så dikteret at jeg ikke kan bruges. Jeg har hele tiden tilbudt at komme hos dem, som de ønsker. Derfra er hele samarbejdet så annulleret. Meget pludseligt.

Jeg kunne godt skrive til ham, men jeg vurderer at han allerede har bestemt sig (han har sagt nej til samarbejdet), så jeg tror kun det vil skabe yderligere gnidninger.

Fra Randers
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 380
Fra  Evers EL-teknik aps Skrevet kl. 16:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

En lille anbefaling er at du ringer til ham istedet! Det andet virker ikke, og er iøvrigt spild af tid i en sådan situation.

Endvidere bør du tænkte over, hvordan ham mellemlederen har opfattet situationen, inkl. din forklaring på din sygdom, og måske revurdere om det er nødvendigt at informere om, i netop en dialog omkring køb af ydelser.

Mangler du et godt tilbud på en el-opgave?? 
Evers EL-teknik ApS | Kavalerivej 16, 8930 Randers NØ | tlf. 71 99 83 34 | sk@eversel.dk | www.eversel.dk

Tilmeldt 3. Jul 07
Skrevet kl. 17:06

Hej,

Jeg har slet ikke lavet en salgstale. Jeg har haft en medarbejder til eneundervisning. Hun var meget imponeret. Begrebet "salgstale" virker som noget en telemarketer laver. Jeg gør ikke.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Undskyld mig, men hvad har din angivelife psykiske sygdom med det faglige at gøre? Hvis du har undervist til UG#, så er det vel dét?  Betyder det meget for dig at fortælle om din lidelse i enhver sammenhæng? Havde du behøvet at fortælle om det til [Navn fjernet af moderator]?

Tilmeldt 3. Jul 07
Skrevet kl. 17:39

Ja bestemt. Ellers havde vi ikke kunne samarbejde. Du lyder som om du har noget imod det, da dit indlæg udelukkende handler om det? Du vil måske hellere at man tier stille om "den slags"? Jeg er af en anden mening. Hvis man ikke kan være ærlige, er det svært at kunne udføre et stykke arbejde. Fagligheden bør tale for sig selv. Og de resultater jeg har lavet deraf. Dvs. solgt over 400 undervisnings DVD'ere.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 19:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

svedel77:
Du vil måske hellere at man tier stille om "den slags"? Jeg er af en anden mening.

Nu ved jeg ikke, hvilken psykisk lidelse, du har, men jeg er helt sikker på, at du har oplevet de fordomme, der hersker over for folk med psykiske lidelser af enhver art. Disse fordomme skyles først og fremmes uvidenhed - men det ved du jo nok også allerede - og mennesker med psykiske lidelser kan i mange tilfælde sagtens udføre et glimrende stykke arbejde. 
Jeg har oplevet mange med forskellige psykiske lidelser, som har set det som én af deres store livsopgaver at bryde disse tabuer. De taler om deres egen lidelse ved enhver given lejlighed, og selvom jeg er et meget tolerant menneske, og selvom jeg holder af disse mennekser, kan jeg altså nogen gange godt blive træt.
Der er forskel på at være "psykisk syg" og være "et menneske med en psykisk sygdom". Når man sælger sin arbejdskraft, skal man ikke sælge sin psykiske lidelse. Den er jo ikke en del af det, som kunden køber. Kunden er interesseret i kompetencer - om man mangler et ben, en næse eller en forbindelse i hjernen - det kommer i anden række.
Jeg opfordrer derfor mennesker med psykiske lidelser til at være tilbageholdende med at fortælle om det i salgssammenhænge. Der er ikke noget uetisk i ikke at fortælle om sine lidelser. Jeg fortæller heller ikke om min fodsvamp. Den er sagen uvedkommende. Det er din psykiske lidelse også.

svedel77:
Hvis man ikke kan være ærlige, er det svært at kunne udføre et stykke arbejde.

På grund af andres fordomme, placerer du dig selv i en dårligere salgsmæssig situation ved at fortælle om din lidelse. Det er ikke uærligt at lade være, så længe lidelsen ikke påvirker dit arbejde. Men hvis du er meget fokuseret på at fortælle om din lidelse - så påvirker den jo netop dit arbejde.  

Hvis din psykiske lidelse ikke har haft indflydelse på dit arbejde for den pågældende virksomhed, og hvis du er sikker på, at din lidelse er den eneste faktor, som har fået dig afvist, så er du i din gode ret til at være vred.
Men det øger ikke dit salg.

Hvis du ønsker at øge dit salg, så skal du nok være tilbageholdende med at fortælle om din psykiske lidelse.

I det konkrete tilfælde, synes jeg du skal konfrontere beslutningstageren konstruktivt med henblik på at få lavet beslutningen om.
Spørg til den konkret årsag.
Hvis årsagen er, at han har indtryk af, at du ikke kan komme til Horsens, så forklar, at det kan du sagtens, så hvis det er det eneste, så kan I genoptage arbejdet med det samme. Så er misforståelsen ryddet af vejen.
Hvis årsagen er noget andet, så forklar, hvordan du kan overvinde det givne problem og genvind din placering.

Men slap af over for ham. Hvis du gerne vil tilbage på opgaven, så vær konstruktiv.

Venlig hilsen

Hans 

Fra Randers
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 217
Fra  LindFoto.dk Skrevet kl. 00:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg forstår heller ikke lige hvor det med din psykiske sygdom kommer ind i billedet. Ud fra det du skriver - så ved du vil ikke om det er årsagen. Den forklaring du har fået er at - det er fordi du ikke kan komme til Horsens. Måske du bare skal tage det for pålydende - og som andre har foreslået - så ringe og sige at det kan du sagtens.
Det lyder som om du ser fordomme, som måske slet ikke er til stede.

Held og lykke

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)