Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Banker er nogle kyllinger med stort K!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Sidder og skriver det her i min fustarsion over jeg ikke kan få en kassekredit igennem på søller 20 tusinden.

Jeg er blevet tilbud et ny lokale til en nummer 2 cafe, og har sådan set alt hvad der skal til af maskiner,vare mm. det er kun lige huslejen de første 2 måneder jeg skal bruge den til. ( og så er så sådan jo en rar og have )

Jeg haft min Cafe i 1,5 år og lavede et overskud det første år, min  nu værne bankrådgiver (sparnord bank,) sidder og filere negle og kigger ud af vinduet de 2 gange jeg har holdt møde med hende, og sagt jeg ikke er gamle nok til at håndtere sådan en.

Nogle der har vært i sammen båd, eller har et råd? 

Go' weekend til alle jer der ude .

( Beklager måde det det blevet skrevet på, havde bare lige brug for at komme ud med det) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46855
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:20

Jeg kan sagtens forstå du er sur, men jeg kan også sagtens forstå din bank. Café er en risiko branche - og din personlige indtægt fra din cafe sidste år har tydeligvis været lav - uden at vi af dit indlæg kan forstå andet end hvad du personligt har fået ud og det siger INTET om resultatet.

Som 19 årig med en cafe der kun lige kan give til dagen og vejen og hvor du har været ude af stand til at spare 20.000 kr op til at købe nu - café 2, skal banken nærme sig en lille hjerneblødning for at gi dig et lån desværre. Det er heller ikke sådan at en hver studerende kan få en kassekredit men

Du kan sikkert få et forbrugslån et eller andet sted, selv om jeg ikke vil råde til det, men uden for banksystemet.

Vi ved for lidt om dit resultat i cafe nr 1 for at være ærlige - men enten må du rundt til flere banker (der er jo flere end de to) selvom jeg tror det bliver svært - eller du må se om noget familie vil låne noget eller være medinvestor eller du må kunne få mulighed for at betale den anden cafe med de 20.000 kr løbende over en periode (det var heller ikke mange penge for den hvis de er med udstyr må man sige)

Jeg forstår du kan være sur, men du må også være realist - måske se at få cafe nr 1 til at løbe rigtigt godt rundt og give godt resultat inden du i din alder står med to cafeer med ansatte og omkostninger - bare lige mine 5 penny

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 172
Fra  Cardfever Skrevet kl. 15:26

Hej Kasper, 

Vil give dig ret i at bankerne virkelig skal til at tage sig sammen. Det kan virkelig ikke passe at man som iværksætter ikke kan få lov til at låne beløb på under 100.000 kr. når man ikke står til at skylde yderligere væk.

Jeg har ikke personligt været i samme båd, men jeg har nok oplevet af banker kan være tunge at danse med, selv om ting der burde være åbentlyse og ligetil. Som du selv nævner så må vi nok stadig indse af det er "eftereffekten" af den finanskrise som er/har været over os den seneste tid. 

Så lad os håbe på det bliver bedre de kommende år!

God weekend

/Martin

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 12
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 15:32

Hej Kasper,

Jeg kan godt forstå din frustration, når nu liiige muligheden er der og det bare liiiige er det sidste der skal til. Men omvendt - 20.000kr burde du altså have på din nuværende cafe, før du tænker på at gå i gang med den næste, og jeg kan godt forstå banken lige sætter en stopper i.

Drop tanken lige pt. med en ny cafe, brug din energi på at øge omsætningen/indtjeningen på den nuværende og gå efter det - så er jeg sikker på banken næste gang nok skal være villig til at hjælpe.

Mvh
Henrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46855
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:33

Martin Højberg:
Så lad os håbe på det bliver bedre de kommende år!

tilslutter mig helt håbet - men med seneste kravpakke til de systemiske banker om yderligere polstring, sammenholdt med at Europa ikke vil vinde konkurrencekraft lige fremover - så TROR jeg det bliver værre - Bankerne afkræves større overskud og større kernekapital og kan ikke hente det bare ved at lukke afdelinger (eller bedre funding fordi markedet tror mere på dem med de nye krav) De vil blive lidt dyrere og ikke mindre forsigtige

HVIS det bare var kyllingeri - så ville der jo med sikkerhed være banker der tog alle disse små virksomheder og gav dem lån - men nix - og det trods der er ret hård konkurrence i sektoren, så det er symptomatisk

Problemet er ret ens over hele Europa, ja faktisk langt værre mange andre steder. Vi må erkende at der skal spares en god del op før man kan kombinere almindelige banklån ind til erhverv - eller være noget at stille i sikkerhed. (en Café f.eks hvis den har en værdi som i trådstarters ??)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 15:35
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 1 person

Hvis du ikke allerede har det, kan du måske forhandle dig frem til løbende måned + 30 dages kredit hos dine leverandører, hvilket vil frigive midler, som du så kan bruge til de 2 måneders husleje. Det kan jo også være i leverandørernes interesse, at du åbner endnu en butik.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)