Jeg er ved at lave en køb/salgs portal og jeg vil her i starten gøre den gratis at bruge og efterfølgende lave en abb. ordning.
Dette vil brugerne blive informeret om så de ikke binder sig til noget de ikke vil. Får at lokke kunder til i butikken, ville jeg som sagt gøre det gratis at bruge i starten, men jeg ville også gå skridtet videre og tilbyde firmaerne, ikke de private, at oprette max. 5 annoncer for dem, får at få gang i siden og få fyldt på med massere af annoncer. Firmaer får så en masse gratis annoncer uden at det koster kroner / øre eller tid, ville du benytte dig af sådan et tilbud?
Det kommer meget an på hjemmesiden, antal besøgene, målgruppe m.m.
Hvis du bruger f.eks. facebook og adwords til at få brugere fra start, er det væsenligt mere interessant, end hvis du forventer brugerne kommer af sig selv.
Men når man får tilbudt det gratis og at jeg laver al arbejdet iform af at indtaste 5 annoncer for dem, der er jo heller ikke en sikkerhed for at de sælger deres "båd" på anden site hvor det koster penge jo?
De er sikret et antal eksponeringer af deres annonce på en hjemmeside med besøgene. Gratis er ikke noget værd, hvis annoncen ikke bliver set.
Du må ikke misforstå mig, da det ikke er for at hakke din idé ned, men du vil møde virksomheder, der vægter kvalitet frem for pris, når de vælger markedsføring.
Gratis er tiltalende for mange, men de stiller typisk samme krav, som hvis de havde betalt og forsvinder hurtigt, hvis annoncerne ikke resulterer i salg.
En del bådeforhandlere vil helt sikkert også springe fra, hvis de er begrænset til at annoncere 5 produkter, da de vil forsvinde i mængden af privatannoncer, på samme vis som mange tøjbutikker hurtigt dropper trendsales igen.
Hvis man kigger på dba.dk så forsvinder rigtig mange jo også i mængden, så det er jeg ikke så urolig over. Virksomhederne kan tilmelde alle de annoncer de vil og tilkøbe igen billigt, en topannonce og forsideannoncer så de ikke forsvinder så let.