Jeg synes jeg får for få klik på mine AdWords-annoncer, og jeg vil lige høre jer skarpe Amino'er om det nu også kan være rigtigt. Jeg er ikke helt grøn i AdWords. Jeg har været på kurser og har suget så meget information til mig som muligt, men antal af klik er kun gået én vej, og det er nedad. Det skal selvfølgelig have noget at gøre med at annoncerne er blevet optimeret, så de klik der kommer, er mere relevante, men... jeg vil stadig gerne have flere relevante klik, og jeg bruger ikke mit daglige budget hver dag. Mine søgeord er sat op med både fleksible søgninger, eksakte og søgeordssætninger. Kun ganske få specielle ord, står som helt almindelig søgeord. Det hele er pænt sat sammen i kampagner, annoncegrupper - og selvfølgelig annoncer (2 annoncer pr. annoncegruppe). Jeg har ligeledes et godt kval.res på mine søgeord med som oftest 9 eller 10. I går - efter et kursus i AdWords, lavede jeg en del ændringer på mine kampagner, men i skrivende stund har jeg kun haft 9 klik på hele dagen - for alle kampagnerne. Det er vel langt fra nok?? Jeg laver også AdWords for mine forældres regnskabsvirksomhed, og der er resultatet endnu værre - kun 2 klik. Er der ting jeg har overset/hvad kan jeg gøre anderledes? Jeg ved det kan være svært at svare på, uden at have set mine kampagner, men måske er der nogle gode råd og tips, som jeg helt har overset... På forhånd tak! |
Er det AdWords til http://www.cvcphoto.com/?
(Hvis ja) - Hvis kampagnerne er knivskarpe og geografisk begrænset til Sjælland, så vil jeg skyde på, at man burde have 20-30 daglige besøgende. Det burde ligeledes være nok til at man får en effekt. Er du en del under de 20-30 daglige besøgende, så skal du gennemgå dine indstillinger igen og måske få tilføjet flere søgeord og annoncer. Har du fx sat din leverings metode til accelereret? Kan du optimere din gennemsnitlige position og CTR, m.m.
Men som du selv nævner, så er vores forslag et skud i tågen. Man har brug for et kig på kontoen, for at sige noget helt konkret. Smid en PM hvis jeg skal tage et kig på din konto!
Johannes