Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

For få klik - kan det være rigtigt?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Hvalsø
Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 136
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes jeg får for få klik på mine AdWords-annoncer, og jeg vil lige høre jer skarpe Amino'er om det nu også kan være rigtigt.

Jeg er ikke helt grøn i AdWords. Jeg har været på kurser og har suget så meget information til mig som muligt, men antal af klik er kun gået én vej, og det er nedad. Det skal selvfølgelig have noget at gøre med at annoncerne er blevet optimeret, så de klik der kommer, er mere relevante, men... jeg vil stadig gerne have flere relevante klik, og jeg bruger ikke mit daglige budget hver dag.

Mine søgeord er sat op med både fleksible søgninger, eksakte og søgeordssætninger. Kun ganske få specielle ord, står som helt almindelig søgeord. Det hele er pænt sat sammen i kampagner, annoncegrupper - og selvfølgelig annoncer (2 annoncer pr. annoncegruppe). Jeg har ligeledes et godt kval.res på mine søgeord med som oftest 9 eller 10.

I går - efter et kursus i AdWords, lavede jeg en del ændringer på mine kampagner, men i skrivende stund har jeg kun haft 9 klik på hele dagen - for alle kampagnerne. Det er vel langt fra nok??

Jeg laver også AdWords for mine forældres regnskabsvirksomhed, og der er resultatet endnu værre - kun 2 klik.

Er der ting jeg har overset/hvad kan jeg gøre anderledes? Jeg ved det kan være svært at svare på, uden at have set mine kampagner, men måske er der nogle gode råd og tips, som jeg helt har overset...

På forhånd tak!

Fra Århus
Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 614
Fra  JatilROI Skrevet kl. 10:11

Er det AdWords til http://www.cvcphoto.com/?

(Hvis ja) - Hvis kampagnerne er knivskarpe og geografisk begrænset til Sjælland, så vil jeg skyde på, at man burde have 20-30 daglige besøgende. Det burde ligeledes være nok til at man får en effekt. Er du en del under de 20-30 daglige besøgende, så skal du gennemgå dine indstillinger igen og måske få tilføjet flere søgeord og annoncer. Har du fx sat din leverings metode til accelereret? Kan du optimere din gennemsnitlige position og CTR, m.m.

Men som du selv nævner, så er vores forslag et skud i tågen. Man har brug for et kig på kontoen, for at sige noget helt konkret. Smid en PM hvis jeg skal tage et kig på din konto!

Johannes

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 10:27

Hej Christian.

Nu ved jeg ingenting om adwords, andet end til husbehov.

Jeg kan dog sige, at det eneste jeg kan få dig frem på, er "fotograf" ligegyldigt hvad jeg ellers søger, er det dine konkurrenter der kommer frem. Jeg søgte kun på fotograf, fordi at intet af det andet virkede, så måske har du bare ikke de ord folk søger på?

Natasha

Fra Randers
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 217
Fra  LindFoto.dk Skrevet kl. 10:45

Hej Christian.

Jeg vil ikke komme med gode råd om AdWords - det har du mere styr på end mig. Men jeg kiggede lige på dín hjemmeside - og den kunne du godt gøre mere for - så den af sig selv dukker bedre op i googles almindelige søgeresultat. Det er en meget enkel og fin side - men med super lidt tekst. Du har meget få ord på siden som er relevante hvis man søger en fotograf - her kunne du optimerer langt bedre.

Fra Hvalsø
Tilmeldt 21. Jan 13
Skrevet kl. 11:06

Natasja -> Jeg kan se du er fra Dragør, og du røg så lige udenfor mit geografiske område, men det er rettet nu :-).

Dirch -> Der er jeg langt fra enig med dig. Hvis du kigger siderne igennem, vil du se at der faktisk er en hel del tekst, og der er lavet SEO på hele siden. Det er dog ikke så længe siden det er blevet lavet, så Google skal lige nå at opfange det :-).

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 11:11

Hej Christian.

Det undrer mig lidt, din annonce kom jo netop frem på søgeordet "fotograf" Smile

Jeg prøver igen.

-----> Du kommer stadig ikke frem på andet end "fotograf", måske søger jeg på det helt forkerte, men søger som jeg ville gøre, hvis jeg havde brug for en fotograf. Måske dine kunder gør det samme?

Natasha

Fra Randers
Tilmeldt 19. Apr 10
Fra  LindFoto.dk Skrevet kl. 12:40

Hej igen Christian.

Nu er det jo relativt, hvad man synes er meget tekst - men i forhold til min egen side - så har du ingen tekst :-)

Du har i bund og grund kun 2 sider med tekst - din infoside og din prisside - og ingen af dem siger noget om foto i sidetitlen og overskriften.

Hvis det var mig, så ville jeg lave selvstændige sider for de genre du tilbyder. Fx en selvstændig side for bryllupsfoto - hvor søgeord der er relevant for brylupsfoto indgår i både sidetittel - overskrifter - links og billedtekster - og så skriv lidt mere tekst, så ordene forekommer flere gange.

Du skriver at du bor mellem Roskilde og Holbæk - d.v.s. fx. Roskilde må være et område du går efter.
Hvis jeg Googler "fotograf" + "roskilde" - så dukker du ikke op i de organiske resultater på de første 10 sider (med mindre jeg har overset dig)
Det må der kunne optimeres mere på.

Jeg bor selv mellem Randers og Viborg - og hvis du googler fx. fotograf og et af bynavnene - så er jeg som regel på side 1.

Så ud fra de erfaringer jeg har gjort mig - så tror jeg sagtens du kunne gøre mere - men du behøver selvfølgelig ikke være enig.

Fra Hvalsø
Tilmeldt 21. Jan 13
Skrevet kl. 13:44

Hej Dirch,

Du har været lidt hurtig :-).

På forsiden - prøv lige at scroll ned, og så er der tekst.

Gå ind i undersiderne på "GALLERI" - og du vil finde masser af billeder og tekst.

Mht. Google så er der lavet SEO, men Google skal jo lige nå at opfange det. Det kommer og det bliver optimeret løbende!

Fra Randers
Tilmeldt 19. Apr 10
Fra  LindFoto.dk Skrevet kl. 14:14

Ja - du har ret - beklager. Under galleri ligger det meste af det jeg foreslog.
Jeg tænkte bare ikke at det var under galleri jeg ville finde tekst - så der kiggede jeg slet ikke.

Men måske andre tænker lige sådan..

Fra Hvalsø
Tilmeldt 21. Jan 13
Skrevet kl. 14:40

Det kan du selvfølgelig have ret i, men via mine annoncer, bliver de jo ledt ind på de rigtige sider, så de skal ikke lede efter det ;-)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)