Når jeg linkbuilder på mine egen foto-hjemmeside foregår det ved at få links fra andre fotosider. Meget simpelt. Dette gør jeg hele tiden, når jeg finder gode kataloger, eller andre måder at få et link på.
Men så tænkte jeg på hvordan de professionelle gør. Kender de bare nogle super gode steder at få links fra, og så kan de også få et link fra disse sider nemt til deres kunders side?
Hvad forhindrer så folk i at tjekke indgående links til en side, hvis man ved de lige har fået lavet linkbuilding hos et firma?
Tjek min personlige side, hvor mine fotografier kan ses: Alexanderleo
1. Der findes mange måder at skaffe indgående links på, eks. kunne man skrive pressemeddelelser og få dem bragt i nogle af de store Aviser også kunne man bruge en guest-blogging finder tjeneste, og finde en masse af de der write for us sider, man kunne også bede niche relevante sider om links.
2. Det kan du ikke (altså forhindre folk i at tjekke dine back links)
Så dem der tjener gode penge på linkbuilding kender bare alle tricksene. Altså de gode steder at få links, og de lidt mere kreative måder at få inks på?
Tjek min personlige side, hvor mine fotografier kan ses: Alexanderleo
Så dem der tjener gode penge på linkbuilding kender bare alle tricksene. Altså de gode steder at få links, og de lidt mere kreative måder at få inks på?
Helt præcist! Vi kalder dem for Linkbuilding-Strategier!
De har deres eget blog netværk som de linker fra. Nogle har selv bygget disse blogs fra bunden af andre har opkøbt udgående domæner som har pagerank og en masse indgående links. Og med tiden lære du hvor du kan få nogle gode do follow links. Det er faktisk ikke så svært. Læs lidt på det og sæt dig ind i det og du vil opdage hvor let det er.
Internexus har f.eks. styr på sit kram, af hvad jeg husker :-)
Men du kan finde et tool til at tjekke backlinks fra hjemmesider som f.eks. ligger over dig på google, også prøve at få links fra de steder de nu har :-)
Men ellers, så kan du selv bygge blogs op og bruge dem, det en dyrere vej, men det altid godt at have 5-10 sikre links :-)
Du kan også "bare" betale dig fra at bloggere skriver om din hjemmeside/sniger et link med ind. Tag de "mindre" bloggere, de lidt billigere end dem med 50.000 followers :-)