Jeg har fået en idé til et nyt slags "tebrev". Ved godt de fleste er lidt forsigtige omkring at dele idéer her, men nu får i altså lige min.
Det består egentligt af en rørepind (bestående af et rør på ca 5-6mm i diameter9 med en lille ske for enden. Materialet skal være vandtæt og have små huller i det. Inden i pinden skal der så være te.
Det er lidt en videreudvikling på et produkt jeg så i Köln i weekenden.
Jeg har ingen idé om materialevalg, da jeg ikke har forstand på dette. Jeg ved bare det ikke skal være sundhedsskadeligt, og gerne må laves i noget der har en "pap-agtig" følelse. Sådan lidt øko. Og så ved jeg selvfølgelig hvordan det skal se ud.
Sagen er jo så at det heller ikke må koste for meget at producere, da hvert enkelt tebrev så ville blive for dyrt.
Det er i stort set et "perforeret sugrør" med to bundproppe du skal have.
Det lyder til at det er vigtigt at det er det rigtige materiale, så find sugrør du kan li, få fat i nogen prøver og undersøg hvor og hvis producenten kan perforere dem i fremstillingsprocessen.
En god ting at huske er at søge for at fine ud af hvis der ligger nogen patenter i forvejen på et produkt som det du beskriver.
Lave selv nogen prototyper og afprøv dem mht størrelse på huller og forskellige materialer.
Afhængigt af hvad du vil smide i projektet, det er godt at få venner og bekendte at afprøve dit produkt og hvis det er positivt kunne du evetuelt selv få lavet en perforeringsmaskine.
Tommy, tak for det. Dem vil jeg helt afgjort prøve at kontakte.
Mrberg, tak for indlægget. Jeg vil helt afgjort undersøge det med patentet. Er det bare tage kontakt til patentkontoret?
Jeg havde mere i tankerne at de skulle være "smeltet" sammen i bunden. Med to bundpropper vil jeg være nervøs for om de kan lukkes ordentligt, og det stadig ser pænt ud. Det er heller ikke helt det materiale jeg havde i tankerne.
Sugrør behøver nødvendigvis ikke være lavet af plastik....
Og "bundpropper", er bare en lukning, hvis du folder limer, svejser eller havd det ender med er sån set ligegyldigt bare det fungerer, ikke gør produktet grimt eller ødelægger funktionen, det vigigste er nok at du får nogen materialer og prøver dig frem samtidig med at du får nogen priser.