Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nystartet finansøkonom søger studie relevant job. Hjælp med tips og tricks! :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Søborg
Tilmeldt 17. Dec 11
Indlæg ialt: 300
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg er som sagt ny startet finansøkonom, startede i slutningen af august. Jeg søger nu derfor et job med relevans for mit studie, men der er desværre ikke mange tiltgenlige...

Derfor tænkte jeg op om der ikke var nogle af jer super smarte Aminoer, som måske selv har stået i samme situation, havde nogle tips og tricks til hvordan man virkelig afskille sig i mængden af alle de ansøgninger som virksomhederne modtager.

Håber på nogle kloge ord fra jer!

Mvh.
Tobias Lund Nielsen :) 

Fra København
Tilmeldt 4. Oct 13
Indlæg ialt: 86
Fra  Brandman.dk Skrevet kl. 18:57
Hej Tobias

Rigtig god ide at søge her inde. Godt set mester :-)

Hvis du vil hjælpe os med at hjælpe dig, så beskriv lidt om din uddannelse og dine kompetencer. Så er vi mange der gerne vil give dig et skub fremad i din nye karriere :-)

Best

Martin
Fra Søborg
Tilmeldt 17. Dec 11
Skrevet kl. 16:37

Finansøkonom uddannelsen er kort fortalt en uddannelse som klargør en til den finansielle sektor. Uddannelsen svare til det samme som en HD. 1. Dens varighed er kun 2 år, hvor man så efterfølgende skal ud i en virksomhed som trainee for derefter at skulle læse videre. Så finansøkonomen giver en nogle grundlæggende viden inde for investeringer, rådgivning, regnskab m.m.

Jeg er som sagt lige startet her i august, så vi er ikke så langt inde i pensum endnu, men kan allerede mærke nu at der bliver bygget nye kompetencer på hver uge. De fag som studiet berører på nuværende tidspunkt er:

- Erhversjura
- Erhversøkonomi
- Samfundsøkonomi
- Finansiel rådgivning
- Metode projekt og databehandling (hvor man lærer at skrive en god opgave) 

Mine mål er enten at gå hele vejen som revisor og blive cand.merc.aud, eller en lidt anden vej og så blive noget inde for investeringer :)

Det var sådan meget kort og overordnet om hvad det er for en uddannelse jeg er gået i gang med. Spørg endelig bare løs hvis du kunne tænke dig at vide lidt mere!

http://cphbusiness.dk/finansøkonom

Mvh.
Tobias Lund Nielsen 

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 16:48

Hej Tobias,

Jeg stod selv for lidt over to år siden i din situation. Hvis du gerne vil være revisor, så synes jeg da absolut du skal løbe rundt til samtlige bogholderier/revisionsfirmaer omkring dig med en frisk og udadvendt indstilling og en skide god ansøgning i hånden. Hvis du kan komme ind som sekretær/'bogholder' og måske få en smule erfaring med simpel bogføring og få en fod inden for, så er du nået langt - også med henblik på praktikperioden i 3. semester.

KH Lars

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra Søborg
Tilmeldt 17. Dec 11
Skrevet kl. 16:55

Hej Lars.

Tusind tak for dit input! Det er noget jeg har i tankerne at gøre på et tidspunkt :)

Mvh.
Tobias Lund Nielsen 

Fra Søborg
Tilmeldt 17. Dec 11
Skrevet kl. 16:26

Kom gerne med flere inputs her i tråden, så alle kan se dem :)

Ellers god weekend og ferie til jer der har valgt at tage et par dage.

Mvh.
Tobias Lund Nielsen 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)