- men man må vel rent praktisk kunne være kørerende før 8 uger. Det burde vel ikke tage mere end et par dage før man har CVR nr og dermed kan være virksom?
Magen til fjolser hos Erhvevsstyrelsen, Jeg har selv fået de samme tider oplyst telefonisk, de glemte bare lige at oplyse at man via webreg kan oprette et firma fra dag til dag.
Jeg har lige fået oprettet holding + drift selskab det tog ca. 5 dage.
Hvorfor ikke anmelde selskabet online v.h.a. en godkendt revisor eller advokat, så er selskabet stiftet straks ved indberetningen. D.v.s. ingen ventetid.
Herudover vil en onlinestiftelse kun have et gebyr på kr. 670, hvorimod det på papir koster kr. 2.150.
I forbindelse med stiftelsen anmeldes tillige pligter som moms, arbejdsgiver m.v., hvor der indenfor 5 dage fremsendes registreringsbevis fra SKAT.
Det er faktisk en af de "ting", som fungerer tilfredsstillende.
Jeg blev bare lidt paf da jeg via en gammel tråd på Amino gik på EogS og så at de skriver op til 8 uger (vanvittigt at de skriver sådan).
Helt vanvittigt er det ikke. Teksten vedrører og fristen vedrører også andre selskaber end bare ApS og A/S. Den omfatter eksempelvis også SMBA, hvor det er almindeligt at sagsbehandlingen tager 8 uger (hvis det kan gøre det).
Men ja - et skidt signal at sende ud - for hovedparten af stiftelserne vedrører jo netop ApS og A/S...