Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sagsbehandlingstider ift. ApS oprettelse

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 27. Mar 13
Indlæg ialt: 110
Fra  www.Motoriklegetoj.dk Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle ivrige sjæle:)

Hvor lang tid går der efter registrering af ApS og Holding til man er operationel.

Jeg kan se at det tager uhyggelig lang tid ift: http://erhvervsstyrelsen.dk/sagsbehandlingstider

- men man må vel rent praktisk kunne være kørerende før 8 uger. Det burde vel ikke tage mere end et par dage før man har CVR nr og dermed kan være virksom?

Vh

-Søndergaard-

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 15:14

Hej

Magen til fjolser hos Erhvevsstyrelsen, Jeg har selv fået de samme tider oplyst telefonisk, de glemte bare lige at oplyse at man via webreg kan oprette et firma fra dag til dag.

Jeg har lige fået oprettet holding + drift selskab det tog ca. 5 dage.  

Mvh

Ravn

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 15:15

Glemte lige at oplyse, at det faktisk er SKAT der tager længest tid om at give firmaet et moms nr.

Mvh

Ravn

Fra Århus
Tilmeldt 27. Mar 13
Fra  www.Motoriklegetoj.dk Skrevet kl. 15:33
Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 19:37

Hej

Hvorfor ikke anmelde selskabet online v.h.a. en godkendt revisor eller advokat, så er selskabet stiftet straks ved indberetningen. D.v.s. ingen ventetid.

Herudover vil en onlinestiftelse kun have et gebyr på kr. 670, hvorimod det på papir koster kr. 2.150.

I forbindelse med stiftelsen anmeldes tillige pligter som moms, arbejdsgiver m.v., hvor der indenfor 5 dage fremsendes registreringsbevis fra SKAT.

Det er faktisk en af de "ting", som fungerer tilfredsstillende.

Tonny

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 21:05
Hvis eller styrelsen fungere, kan vi levere på timer. Og medmindre du er "et dårligt papir" kan vi levere momsregistrering normalt indenfor få timer.
Fra Århus
Tilmeldt 27. Mar 13
Fra  www.Motoriklegetoj.dk Skrevet kl. 09:35

Hej Tonny og Jacob

Tak for jeres gode svar:)

Jeg blev bare lidt paf da jeg via en gammel trådAmino gik på EogS og så at de skriver op til 8 uger (vanvittigt at de skriver sådan).

Men jeg fik også svar fra vores advokat at vi nok får CVR nr. i dag da de registrer online:)

Så alt er godt og tak fordi I vi ville dele jeres viden.

God dag til jer alle

-Søndergaard-

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:42

-Søndergaard-:

Jeg blev bare lidt paf da jeg via en gammel tråd på Amino gik på EogS og så at de skriver op til 8 uger (vanvittigt at de skriver sådan).

Helt vanvittigt er det ikke. Teksten vedrører og fristen vedrører også andre selskaber end bare ApS og A/S. Den omfatter eksempelvis også SMBA, hvor det er almindeligt at sagsbehandlingen tager 8 uger (hvis det kan gøre det).

Men ja - et skidt signal at sende ud - for hovedparten af stiftelserne vedrører jo netop ApS og A/S...

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)