Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Husker du IPv6 i dine nye it-løsninger?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Viborg
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 737
Fra  Webdesign, Niels Madsen Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

https://itwebsite.dk

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 14:38

Det ikke den helt store betydning for de fleste web it løsninger, udover for leverandørerne af hardware (webhotel, infrastruktur, mv.) skal tage højde for det - hvilket de forhåbentligt allerede har gjort.

Det er efterhånden sjælent man har brug for at logge IP adresser på et website, men hvis har skal man tage højde for IPv6. F.eks. hvis man forsøger at finde brugerens land ud fra IP adressen. Men for 99% af websites vil det ikke have nogen betydning.

Fra København
Tilmeldt 18. Sep 08
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 10:45

Det er ikke noget du skal bekymre dig om endnu.

Mig bekendt er der ikke nogen af de danske bredbåndsudbydere der understøtter IPv6 på deres forbrugerprodukter. På webhotel siden ved jeg at Servage.dk understøtter IPv6, men der udover kender jeg ikke til nogen webhoteller der anvender IPv6.

Hvis man har sin egen server kan man godt konfigurere den med IPv6, men man kan hurtigt gøre mere skade end gavn, hvis ikke man ved hvad man gør.

Webhoteller som Servage styrer DNS og dermed IPv6 for dig, så hvis du har redelegeret dit domæne til et webhotel der understøtter IPv6 er du fremtidssikret. Du skal dog passe på hvis du bruger eks. bruger Servage som webhotel og GratisDNS til DNS. Din egen internetforbindelse understøtter  højst sandsynligt kun IPv4 og dermed kan du ikke se om du har konfigureret IPv6 forkert. Der findes værktøjer kan hjælpe dig men på nuværende tidspunkt er manuel IPv6 konfiguration bare en mulig fejlkilde som ikke giver dig nævneværdig værdi.

Så hvis du har et webhotel, der automatisk understøtter IPv6 og du lader dem styre DNS kan du blære dig med at du er IPv6 pioner. Ellers vil jeg anbefale dig at holde dig fra det indtil det bliver et krav at understøtte IPv6.

Fra Viborg
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 737
Fra  Webdesign, Niels Madsen Skrevet kl. 11:59

Hej Torben og Mads

Tak for jeres svar, DK-Hostmaster er bare lidt for tidlig ude med deres oplysninger.

Mvh. Niels

https://itwebsite.dk

Fra København
Tilmeldt 18. Sep 08
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 12:01

Nogen skal jo være de første til at implementere IPv6 ;-)

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 08:19

Jeg ved ikke om DK-Hostmaster er for tidligt ude, hvis folk bliver ved med kun at lave systemer der ikke understøtter IPv6, så kommer vi aldrig over på IPv6, i bund og grund, hvad mange datacentre venter på nu, er egentligt at forbrugerne (private og virksomheder) af internettet kommer til at understøtte IPv6, så man kan begynde at bruge IPv6 mere.

Som host nu, kræver det man enten køre ren IPv4 eller køre dual stack af IPv4 og IPv6, da vi ikke kun kan tilbyde IPv6 adresser til folk, da det højest sandsynligt vil resultere i at rigtig mange ikke kan se hjemmesiderne.

Så for min skyld, og mange andre - kan det egentligt kun gå for hurtigt, med at få IPv6 understøttelse spredt så vidt så muligt - giver os en del flere IP-adresser at arbejde med ;)

Godt eksempel, er at nuværende betaler vi en del per iPv4 adresse, og har svært ved at få tildelt fra RIPE grundet af manglen, men hver af vores servere, har så mange IPv6 adresser, at vi kan give hver kunde 1-2 millioner IP'er hvis de vil have det :)

UPDATE: Her er en liste af Internet udbydere der aktivt supporter IPv6 til kunder: http://ipv6-adresse.dk/

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)