Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Estimeret pris på hjemmeside?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 8. Oct 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen! 

Nu har jeg smidt den her inde i et andet område af forummet også, og ved ikke om det var det rigtige sted eller om det er de samme mennesker som er derinde som her. Men jeg prøver lige igen. Sorry hvis I ser det som spam, så skriv lige en besked til mig så sletter jeg den her igen :) 

Er ny herinde og er helt vild med siden. Har læst Forbes i lang tid, men dejligt at høre om alt muligt fra jer :) 

Jeg står og er igang med en idé med en ven og vi er lige pt. i brainstorm facen. Vi står og mangler lidt bud på hvad en hjemmeside vil komme til at koste.

Jeg vil ikke snakke så meget om idéen, da det stadig er meget tys tys. Jeg kan dog sige det bliver online baseret og indenfor sport. 

Siden skal i første face være et debat forum og til informationssøgning via videoerne og dertil debat ved videoerne.

Vi har planer om at release hjemmesiden i flere facer og den estimerede pris vi søger er for den første face. Vi skal have en hjemmeside fra TOTALT nul af. Designet skal være unikt og meget professionelt (vi vil ikke gå ned på kvalitet), så helst ikke noget wordpress tema. Det skal være overskueligt samtidig med at det skal være super kategoriseret. Vi har idéer, men en hjemmesidedesigner er nok bedst til sådan noget. 

Siden skal indeholde:

- Log-in modul.

- Admin log-in modul, med admin side hvor vi kan holde statestik over alt hvad der foregår på siden.

- Intern videoafspilning/lagring (Ikke noget youtube noget. Det hele skal kun kunne ses på siden) hvor videoerne skal kunne kategoriseres meget detaljeret. Der skal gerne være debat/kommentar område til hver video. Der skal være view tæller på alle videoer.

- Forum, med mulighed for video i indlæg.

- Under forum og videoerne skal der være en fin brugerfremvisning (Der skal være rum til visuel forandring)

- Nyhedssektion

- Hele hjemmesiden skal være på engelsk i første omgang da det er en international side. (tænker det påvirker prisen hvilket sprog det er?)

- Domain køb

- Hosting

- Lagring (masser af plads, evt. stigende efter hvad der er brug for)

SEO

Jeg tror ikke jeg har glemt noget, men sig endelig til hvad vi ellers skal huske. 

Som sagt så søger vi egentlig bare en estimeret pris. 

Og det skal bare være i tip top :) Målet er 20.000-30.000 medlemmer i første face, så designet, effektiviteten og brugervenligheden skal være med til at tiltrække medlemmerne. 

Tak for hjælpen :) 

Med venlig hilsen

Kenneth K Nielsen

TILRETTELSE: Jeg har totalt glemt at nævne at siden skal være god til tablets og smartphones også :) 

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 10:33

Skud....

150K vil nok ikke være helt ved siden af.

Tilmeldt 8. Oct 13
Skrevet kl. 11:00

Hej Dommeren

Tak for dit hurtige svar :) Vi lå også og tænkte oppe i den kategori, men vi har ikke just nogen forstand på det så kunne du ikke udspecificere hvordan du kom frem til dit skud :) 

Med venlig hilsen

Kenneth 

Fra Låsby
Tilmeldt 9. Oct 13
Indlæg ialt: 30
Fra  QP Finans & IT Skrevet kl. 11:44
Hej Kenneth

Det er altid lidt svært og estimere pris på en opgave som ikke er mere detaljeret beskrevet. Men forstår naturligvis godt du ikke kan løfte sløret for din ide her.

Jeg har lavet web- og software applikationer i mange år, de eneste 6 år inden for tele- og forsikringsbranchen. Det gælder både backend og frontend løsninger.

Mit bud på udviklingsprisen vil være omkring 100-150K kr. Den reel pris kan dog være både højere og lavere, når der kommer flere detaljer på hvad sitet præcis skal kunne.

Indkøb af domæner er minimalt hvad det koster, men kigger vi nærmere på hosting delen vil jeg anbefale 1-2 virtuelle maskiner (web+sql). At benytte shared hosting, er ikke en god ide hvis der forventes et stort load. Med virtuelle maskiner kan man nemt skalere maskinernes kræfter og storage efter behov og load på siden. Det vil koste omkring 4000 kr. pr. mdr. pr. server.
Tilmeldt 18. Aug 11
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 12:03

Hejsa Kenneth,

Der skal flere detaljer på, omkring de mest tidskrævende punkter; video (har du egne servere klar? effektiv lagring), forum, login (kunder? medlemmer?) osv. inden det overhovedet er muligt at give et estimat, der er noget værd for dig at tage udgangspunkt i.

Mvh
Azddin

Tilmeldt 8. Oct 13
Skrevet kl. 12:16

Hej Peter

Super! Tak for svar. Som sagt jeg har ingen forstand på sådan noget direkte, så ved ikke hvilke informationer der skal til for at kunne komme med en estimeret pris, uden at jeg røber for meget :D 

Det med server valget lyder som en god måde at gøre det på. Der skal selvf være backup af det hele :) 

Mvh

Kenneth

Fra Låsby
Tilmeldt 9. Oct 13
Indlæg ialt: 30
Fra  QP Finans & IT Skrevet kl. 12:18

Du er meget velkommen til at kontakte mig på pwr@qp.dk hvis vi skal tage en lidt nærmere dialog omkring behov og prøve regne en lidt mere præcis pris på at få det udviklet og ikke mindst drift omkostningerne - helt gratis og uforpligtende naturligvis :)

Tilmeldt 8. Oct 13
Skrevet kl. 12:23

Hej Azddin

Jeg kender ikke så meget til hvad der skal til og kan derfor ikke tage stilling til hvad der er tidskrævende osv. så er svært lige at slynge detaljer afsted uden at røbe for meget, synes jeg, skal nok bruge nogle ledende spørgsmål fra en kyndig. Men lige for at tage fat i det du har nævnt:

Video: Vi har ingen servere nej. Der skal gerne være backup også, så disse videoer i hvert fald ikke går tabt. Selve afspiller delen er egentlig lidt ligemeget, bare den er intern, hurtig og let at bruge. Ved videoerne skal der være mulighed for spørgsmål, svar, debat som er direkte forbundet til videoen, og der skal være en detaljeret beskrivelse af personen som har lagt videoen ind. Mængde? Jamen det kommer an på hvor hurtigt det hele kommer i gang. I sidste ende snakker vi ikke kun om 30-50 videoer, men en del flere, igen mængde er svært at sige for vi vil gå meget op i kvalitet. Videoerne bliver valgt ud af en jury, om det skal være via hjemmesiden eller via et mailsystem, det ved vi ikke, kommer an på hvad kan lade sig gøre.

Forum: Forumet skal være let overskueligt, men stadig super kategoriseret så man let kan finde ind til lige præcis den debat man vil deltage i eller lære mere om. Ehm ved ikke hvad man ellers skal sige? 

Login: I første omgang skal det være medlemmer som skal have adgang til videoarkiverne, forum og diverse andre ting. Det skal dog ikke være påkrævet for at se nyhedssektionen (nyhed snakker jeg om indlæg og nyheder fra os som webside ejere). 

Hvad skal jeg ellers uddybe? 

Mvh

Kenneth

Tilmeldt 8. Oct 13
Skrevet kl. 12:32

Mange tak Peter! Du skulle gerne have modtaget en lille mail fra mig. 

Mvh

Kenneth

Tilmeldt 18. Aug 11
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 12:48

Hej igen Kenneth,

Tak for dit svar :-)

Umiddelbart lyder det som noget, der kan gøres for under 100K (for udviklingen).

Vil gerne høre mere om det hele, så skriv til mig http://benberkan.com/#contact 
(du har inaktiveret privat besked her på Amino)

Mvh
Azddin 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)