Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætter tjener formuer på at vildlede forbrugerne

Side 5 ud af 6 (57 indlæg)
Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 08:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

DrupalEksperten:
Kan det virkeligt passe at hver gang vi skal tage et valg i livet af vi så skal have en supervisor til at hjælpe os med at sige ja og nej? Hvor bliver selvstændigheden af? Hvem bærer egentligt ansvaret?

Det samme kan man spørge om, når det gælder Kjøllers evne til at læse markedsføringsloven og forstå forbrugerombudsmandens vejledninger. Hvem bærer ansvaret for, at de erhvervsdrivende overholder loven? Det gør de sgu da selv! Kan det virkelig passe, at de skal have en supervisor (eller Kontant!), til at hjælpe dem med at forstå lovgivningen?

Som jeg ser det, så klynker Kjøller over præcis det samme som hans ufrivillige kunder gør, nemlig dårlig kommunikation. Manden er jo kvik nok, så det undrer mig da virkelig, at han er så dårlig til at forstå en venlig henstilling, og samtidig så dårlig til at formidle sit budskab om abonnementskøb.

At han dækker sig ind under, at 'andre gør det samme', er bare ynkeligt.

Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 335
Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Tim J. Nielsen:

Det samme kan man spørge om, når det gælder Kjøllers evne til at læse markedsføringsloven og forstå forbrugerombudsmandens vejledninger. Hvem bærer ansvaret for, at de erhvervsdrivende overholder loven? Det gør de sgu da selv! Kan det virkelig passe, at de skal have en supervisor (eller Kontant!), til at hjælpe dem med at forstå lovgivningen?

Som jeg ser det, så klynker Kjøller over præcis det samme som hans ufrivillige kunder gør, nemlig dårlig kommunikation. Manden er jo kvik nok, så det undrer mig da virkelig, at han er så dårlig til at forstå en venlig henstilling, og samtidig så dårlig til at formidle sit budskab om abonnementskøb.

At han dækker sig ind under, at 'andre gør det samme', er bare ynkeligt.

Vi har lynhurtigt blive enige om at han jo godt ved hvad reglerne er og åbenlyst overtræder dem i en grad. Meeen nu er det jo ikke fordi laver bankrøveri eller holder gidsler. Han acceptere også de bøder han får og betaler dem, så han har vel betalt for hans "fejl". Så er det jo op til forbrugerombudsmandens at sætte bøden op gang for gang og se om det har en effekt. Fordi lige nu er han egentligt bare en rigtigt dygtig forretningsmand. Om det moralsk er en 100% god forretning - nej - men er nu ret sikker på at han sover godt om natten - han gør trods alt folk opmærksomme på abonnementet 3 steder.

Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

DrupalEksperten:
Vi har lynhurtigt blive enige om at han jo godt ved hvad reglerne er og åbenlyst overtræder dem i en grad.

DrupalEksperten:
Fordi lige nu er han egentligt bare en rigtigt dygtig forretningsmand.

DrupalEksperten:
Om det moralsk er en 100% god forretning - nej

Det er jo det der er hele kernen. Han overtræder reglerne på en umoralsk forretning. At du synes det gør ham til en god forretningsmand da det ikke kan side stilles med bankrøveri er udover min forståelse. 

Tror aldrig man kommer de her sider til livs, og kan godt se at det er lokkende at bruge denne forretnings metode. Men forstår virkelig ikke at nogen udover Magnus og hans kompagnoner vil tage dem i forsvar. 

Det jo ikke en "fejl", men en bevidst lov overtrædelse. Fordi man accepterer straffen, er det jo ikke ok. Især ikke når man ikke accepterer loven og gentagne gange bryder den. 

At han synes at noget der minder om 3 klager i måneden til kontant er flot fordi han har (mener det var) 900.000 brugere er da også til at grine af.

For det første ville jeg gerne se hvor mange af de brugere som var aktive og tilfredse. For det andet, hvor mange af folk som klager, skriver også til Kontant? Uforskammetlig lille procentdel må man antage. Hvis han kan flotte sig med den store kundeskare, kan han vel også fremvise det samlede antal klager? Det er da den eneste sammenligning man kan bruge til noget.

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Jan 13
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas:
For det første ville jeg gerne se hvor mange af de brugere som var aktive og tilfredse. For det andet, hvor mange af folk som klager, skriver også til Kontant? Uforskammetlig lille procentdel må man antage. Hvis han kan flotte sig med den store kundeskare, kan han vel også fremvise det samlede antal klager? Det er da den eneste sammenligning man kan bruge til noget.

Fra hans blog indlæg:

"Kontants redaktion har igennem det seneste 2,5 år modtaget 80 klager på PointShop og Lotto24. Det svarer i gennemsnit til 2,7 stk. om måneden (ud af vores ca. 900.000 danske kunder). Det er altså ikke mange klager, som DR udtrykker det."

CDKeypriser.dk - Find de bedste priser på dit næste computerspil. 

Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Kragh:
Det er altså ikke mange klager, som DR udtrykker det."

Ved ikke hvordan man skal tolke den sidste linie, men siden det er Magnus som skriver det vil jeg tolke det som om han ikke mener det det er mange klager, selvom DR udtrykker det som det er mange klager. 

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hvis man har 900k danske kunder, og 7.5 millioner på verdensplan.

Hvad vil i syntes er mange kunder?

20, 100, 200, 500, 1000?, 9000?

Lad os antage 9000 klager på 2.5 år, det er 3600 klager i gennemsnit om året, eller 9.8 om dagen - Det ville undre mig hvis der hver dag i 2.5 år var 9.8 der klagede, men.. lad os tage det som et eksempel!

9000 svare til 1% af 'kunderne'. jeg tror virkelig ikke der er 1% af deres danske kunder, der har sendt klager, ja - jeg giver da ret i, at deres nyhedsbreve kan være nedern at modtage, men jeg har selv tilmeldt mig det, jeg kan altid afmelde det igen!

Men fra jeg føler mig træt af nyhedsbreve, til jeg laver en klage, er stort set.. meget lille bitte.

Alle deres medlemmer er ikke VIP, rigtig mange af dem der er VIP, bruger det højest sandsynligt også.

så har vi så den lille del, der har accepteret nogle betingelser, hvor de er blevet oplyst 3 gange: 1 gang på annoncen, 1 gang i betingelserne, og 1 gang på betalingssiden, at man indgår et medlemskab der koster x antal kroner.

Hvis folk overser dette - så syntes jeg man i danmark skal give et sæt briller til alle, fordi - hvis du får samme information 3 gange (Og du læser ihvertfald betingelserne! fordi det har du jo accepteret det der står) - så må man ikke kunne se særlig godt.

Men, de få som påstår de ALDRIG har sagt ja til et medlemskab, har med 99.999991% garanti sagt ja til at de indgår dette medlemskab.

Samtidig kunder der betaler i 2-3-12 måneder, til et medlemskab, og ikke opdager det må have utrolig lidt styr på deres økonomi - hvis man bliver trukket 270kr for noget, så går man selvfølgelig ind og afmelder det.

Men, der skal virkelig mange klager til hver dag, før bare 1% af deres kunder er utilfreds, og ja - alle virksomheder, vil på et eller andet tidspunkt have kunder der klager, over dit eller dat - det kan godt være det er virksomhedens skyld, det kan også være kunden bare godt kan lide at brokke sig.

Men når alt kommer til alt, vi er mennesker vi kan ikke alle lide det samme, og ville jo være dejligt hvis man kunne få penge tilbage ved at brokke sig til Kontant, men i sidste ende, ved man måske godt indeni at man måske egentligt burde læse lidt nærmere, og lige tænke "Hvordan kan jeg få en kasse øl til 1kr?".

1% af deres danske kunder der klager, vil være 9000.. altså 9.8 klager om dagen, konstant året rundt i 2.5 år.. Tror i vi er oppe i det tal? - hvad hvis vi tager 3000 klager? Tja - så er vi på 0.33% utilfredse kunder som har klaget.

Hvad er 'mange'? I skal også huske på, at Magnus, har intet at gøre med Lotte24 udover han er passiv investor, hvorfor skal han så syltes for deres klager?

Det er lidt ligesom hvis jeg var investor i Vestas, og Vestas laver en fejl i nogle vindmøller, det er vel ikke mit problem, fordi jeg har posted x antal millioner i vestas?

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan virkelig godt lide din formulering og realitetssans Lucas, den er spot on...

Eneste jeg tænker er der hvor du skriver, at folk nok inderst inde godt ved at man burde læse det med småt - det er der garanteret (læs: forhåbentligt) mange der gør, men tror desværre også at med en side som Pointshop, så rager vi også lidt i den del af befolkningen som ærlig talt nok ikke har de egenskaber at kunne tænke rationelt. Har selv erfaring fra denne branche og selvom jeg på ingen måde mener noget negativt omkring de medlemmer der var på den side, så kender jeg alligevel til hvilket klientel man ofte har med at gøre når man er i den branche der. Men det er vel et eller andet sted også noget vi alle kender til fra hverdagen - der findes jo 5-6 millioner forskellige personligheder derude hvis vi bare tager Danmark som eksempel, og med 900.000 medlemmer i Danmark, så har Pointshop fat i rigtig mange forskellige af disse. Der skal desværre ikke mange af disse "glemsomme" eller "uopmærksomme" personer til for at oprette en klage, som så potentielt ender i Kontant.

Synes sagen er sådan lidt midt imellem - er på kanten til at synes, at gu er det uretfærdigt for en som Magnus Kjøller at blive trukket igennem møget i Kontant fordi der findes nogen der måske ikke helt orienterer sig om hvad de går ind til, enten fordi de ikke vil eller bare ubevidst vælger at overse sådanne informationer. Samtidig så er jeg også bevidst nok om, at folk ser kun varen og prisen på de pågældende bannere og ser ikke det med småt, og det burde måske have været lavet lidt smartere, også for at undgå bare nogle af de klager som kommer ind.

Egentlig er det nok meget let at have en blandet holdning til en sag som denne

 

Fra Korsør
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 443
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tough luck. 

Som det også er blevet nævnt tidligere; dårlig stil, og det ødelægger lidt gamet for alle de ærlige, men kunderne/deltagerne må simpelthen også tage noget af ansvaret på deres skuldre. Brækker mig over den der "Jamen der er jo ingen, der læser det med småt"

Granlymarketing.dk - Webtekster til online markedsføring

Fra Aalborg
Tilmeldt 16. Jun 11
Indlæg ialt: 537
Fra  HobbyGrej.dk Skrevet kl. 08:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Beklager, men lad os se sandheden i øjne.

----

Denne markedsføring syntes jeg ses overalt i dagens Danmark. Som et rigtigt godt eksempel, så lad os se på teleselskabernes tv reklamer som Magnus også selv nævner.

Køb en mobil til 1 kroner! Ja det lyder jo forrygende og lige til, men har i bemærket på disse tv reklamer, at der er en en lille tekst i bunden hvor der lige kommer nogle betingelser på? Hvorfor går de ikke bare som Kontant journalisten siger; skriver det som det største og første? Det vil sige, at de forskellige teleselskaber gør brug af ulovlig markedsføring, da de går akkurat det samme som Magnus Kjøller?

Tror desværre, at denne markedsføring kan ses mange andre steder, da det desværre er den som sælger. 

Syntes det er lidt lavt af Kontant, at de ikke vil linke til hans blog under interviewet, så han også for mulighed for, at forsvarer sine synspunkter hvor han blandt andet kommer ind på, at de har forsøgt et X antal gange, at få et møde op med Forbrugerombudsmanden.

- Kevin

Billige WORDPRESS løsninger - SEO, Webshop, Affiliate mm. - Kontakt mig endelig.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Kevin Hansen:

Beklager, men lad os se sandheden i øjne.

----

Denne markedsføring syntes jeg ses overalt i dagens Danmark. Som et rigtigt godt eksempel, så lad os se på teleselskabernes tv reklamer som Magnus også selv nævner.

Køb en mobil til 1 kroner! Ja det lyder jo forrygende og lige til, men har i bemærket på disse tv reklamer, at der er en en lille tekst i bunden hvor der lige kommer nogle betingelser på? Hvorfor går de ikke bare som Kontant journalisten siger; skriver det som det største og første? Det vil sige, at de forskellige teleselskaber gør brug af ulovlig markedsføring, da de går akkurat det samme som Magnus Kjøller?

Tror desværre, at denne markedsføring kan ses mange andre steder, da det desværre er den som sælger. 

Syntes det er lidt lavt af Kontant, at de ikke vil linke til hans blog under interviewet, så han også for mulighed for, at forsvarer sine synspunkter hvor han blandt andet kommer ind på, at de har forsøgt et X antal gange, at få et møde op med Forbrugerombudsmanden.

- Kevin

Giver dig helt ret, men nu er det jo kun Pointshop de er ude efter, så lad dem blive det store problem Wink - ikke tænk på de mange andre virksomheder der gør det!

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Side 5 ud af 6 (57 indlæg)